بازدید 2550

سردار تنگسیری: آینده متعلق به جوانان است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سربازان دارای هویت ملی و جزیی از توان رزم و اقتدار نیروهای مسلح هستند و ما به تک تک آنها افتخار می کنیم و من آنها را مثل فرزندانم دوست می دارم.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 02 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از سپاه نیوز، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع سربازان متأهل شرکت کننده در دوره تربیت و تعالی خانوادگی ویژه سربازان متأهل نیروی دریایی سپاه که برای اولین بار در نیروهای مسلح در مشهد مقدس برگزار شد گفت: سربازان دارای هویت ملی و جزیی از توان رزم و اقتدار نیروهای مسلح هستند و ما به تک تک آنها افتخار می کنیم و من آنها را مثل فرزندانم دوست می دارم.

فرمانده نیروی دریای سپاه تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ، نگاه به سربازان متحول شده و این عزیزان در نیروهای مسلح از اعتبار و شخصیت ویژه ای برخوردارند، فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای همیشه به ما فرماندهان نسبت به رعایت حقوق و تکریم سربازان گرامی و جایگاه سربازی تأکید می فرمایند.

سردار تنگسیری افزود: در نیروی دریایی سپاه به گونه ای تدبیر شده که ضمن حفظ کرامت و شخیصت والای سربازان، آنان در رشته های تخصصی خود با توجه به نیازهای سازمانی بکار گیری می شوند .

وی تصریح کرد: مراکز مهارت آموزی برای یادگیری و فراگیری یک حرفه کاربردی و اشتغال زا در رده های عمده راه اندازی نمودیم ، به سربازان متأهل و صاحب فرزند توجه ویژه و حمایتی داریم ، برای رفع مشکلات خاص زندگی آنان کمک های مؤمنانه و حمایتی صورت می گیرد ، تأکید به خدمت در نزدیک ترین موقعیت به محل سکونت برای سربازان متأهل در برنامه قرار داده شده ، پیگیری مؤثر برای حل مشکلات ، دلجویی و تفقد از احوال آنان در سرکشی ها و بازدیدهای میدانی بصورت یک برنامه مستمر در حال انجام است ، حمایت و پشتیبانی از سربازان نخبه و فراهم نمودن موضوع ارتقای تحصیلی آنها، حضور سربازان در برنامه های فرهنگی تربیتی هفتگی ، کارگاه های سبک زندگی و مشاوره ، دوره های تربیت و تعالی، اردوهای فرهنگی تربیتی ، راهیان نور دریایی ، برگزاری جلسات هم اندیشی ها و فراهم نمودن حضور آنان در جشنواره ها و مسابقات قرآنی، فرهنگی هنری و ورزشی ، بخشی از اقدامات مشفقانه تکریم سربازان و ارج نهادن به کرامت آنان در نیروی دریایی سپاه می باشد.

دریادار تنگسیری با ارج نهادن به موضوع اهمیت تشکیل خانواده در اسلام افزود: نیروی دریایی سپاه مفتخر است در کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین رده نظامی ، توانست به لطف خداوند متعال امسال دو دوره تربیت و تعالی خانوادگی ویژه سربازان متأهل با استفاده از اساتید مجرب و عالم اثر گذار در شهرهای شیراز و مشهد مقدس برگزار نماید تا آنان ضمن استفاده خدمات رفاهی از فضای معنوی حرم های مطهر هم بهره مند شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت : با توجه به اهمیت موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی و تشویق به امر مهم ازدواج و فرزند آوری، إن شاءالله در سال آینده ظرفیت و تعداد این دوره های اثر بخش که با استقبال شایسته سربازان و خانواده های محترم آنان مواجه شده است را افزایش می دهیم.
 
 فرمانده نیروی دریایی سپاه با مثبت ارزیابی نمودن نقش سربازان در آمادگی و توان رزم گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، کشور روز به روز پله های ترقی و پیشرفت را به کوری چشم دشمنان می پیماید و حضرت آقا به شما جوانان برای پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب ، بسیار خوشبین و امیدوار هستند و این خود نشان دهنده اهمیت نقش شما جوانان در این عرصه می باشد.

دریادار تنگسیری با اشاره به نقش معنویت و اخلاق در زندگی خانوادگی و معاشرت اجتماعی افزود: قدر زندگی خود را بدانید و اگر مشکلی پیش آمد بعنوان نمک زندگی به آن نگاه کنید ، در هر زندگی سرازیری و سراشیبی ها ، سختی و آسانی ها ، مشکل و خوشی هایی وجود دارد شما باید به یکدیگر و توکل بر خدا و تأسی از زندگی امام علی و فاطمه زهرا (س) که بهترین و شایسته ترین خانواده نمونه در عالم هستند، مشکلات زندگی خود را با محبت به یکدیگر، صبر، حوصله، نشستن در کنار هم و مشورت با همدیگر مرتفع نمایید.

سردار تنگسیری گفت: امروز الحمدلله امام خامنه ای با این همه تحریم های ظالمانه و هجمه های تهدید آمیز گسترده دشمنان، با توکل به خداوند متعال، محکم و باصلابت ایستاده و کشور را به جلو و آینده مطلوب هدایت می کنند و ما را سفارش می فرمایند که محکم باشید و به آینده بسیار امیدوار باشید؛ البته آینده متعلق به شما جوانان است و باید با تلاش و مجاهدت، آینده خود را به بهترین وجه ممکن رقم بزنید.

سردار تنگسیری با تبیین نقش جوانان در گام دوم انقلاب ، ویژگی هایی که از یک سرباز جوان تراز انقلاب اسلامی انتظار است گفت: جوان تراز انقلاب باید پر کار و پر تلاش به همراه توکل بر خداوند متعال باشد ، اهل نماز اول وقت ، جماعت و زیارت عاشورا باشد، ولایتمدار باشد و بماند، اهل مطالعه باشید و حتمأ تاریخ سرگذشت ایران قبل و بعداز انقلاب را بخواند، به والدین و بزرگتر ها احترام بگذارد،یک مهارت و حرفه تخصصی را در دوران سربازی یاد بگیرد واز مشکلات و گرفتاری های زندگی نهراسد و با تدبیر،عاقلانه و صبورانه آنها را حل نمایدو نقش مؤثری در جامعه ایفا کند.

سردار تنگسیری با اهمیت دانستن نقش صبر و مدارا نمودن در زندگی مشترک متأهلی اظهار کرد: صبر ، حوصله و گذشت در زندگی مشترک بسیار مهم است؛ اگر زوجین گذشت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، بسیاری از مشکلاتشان حل و زندگی آنها با دوام تر و لذت بخش تر خواهد بود.البته سختی های لذت بخشی در زندگی مشترک وجود دارد که اگر به خدا توکل کنید همه آن مشکلات مرتفع می شود.

وی افزود: لباس انسان، آبروی انسان را حفظ می کند. زن و شوهر باید تا آخر عمر اسرار زندگی خود را به هیچ کس نگفته و نزد هیچ کس بازگو نکنند. اختلاف نظر در زندگی مشترک امری طبیعی است؛ نباید فوراً این اختلافها را برای دیگران بازگو نمایید زن و شوهر دریایی از تفاوتها را با هم دارند که اگر این تفاوتها را خوب درک کنند و بفهمند، می توانند به خوبی با درک این تفاوتها، زندگی را شیرین و لذت بخش نمایند.
إن شاء الله که زندگی خوب، پایدار، همراه با معنویت، سلامت و تندرستی داشته باشید و فرزندان نیکو تحویل جامعه دهید.

دوره های تربیت وتعالی ویژه سربازان متأهل با تلاش معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و حمایت و پشتیبانی سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح برگزار می شود.

در پایان این دوره، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجوی شهید دانیال رضا زاده از شهدای مدافع امنیت اخیر مشهد مقدس ، که خانواده وی در مراسم پایانی دروه مذکور حضور داشتند ، هدایای نفیسی از سوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به همسران و فرزندان سربازان تقدیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل