بازدید 3443

لولا برای سومین دوره ریاست‌جمهوری سوگند یاد کرد

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا معروف به «لولا» روز یکشنبه (به وقت محلی) برای سومین بار به عنوان رئیس جمهور برزیل سوگند یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 02 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از فایننشال تایمز، این سیاستمدار کهنه کار برزیلی پیش از این از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ نیز ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند بعید است ریاست جمهوری لولا مانند دو دوره قبلی او باشد. تصدی این دوره وی پس از فشرده‌ترین رقابت ریاست جمهوری در بیش از سه دهه اخیر در برزیل و مقاومت برخی از مخالفانش در برابر روی کار آمدن او صورت می‌گیرد.

این سیاستمدار جناح چپ، بولسونارو نماینده جناح راست افراطی برزیل را در رای گیری ۸ آبان با اختلاف کمتر از ۲ درصد شکست داد. بولسونارو ماه‌ها در مورد اطمینان به رای الکترونیکی برزیل تردید ایجاد کرده بود و حامیان وفادار او از پذیرش این باخت گریزان بودند.

فایننشال تایمز افزود، پیش از مراسم تحلیف لولا، مردم از بعد از ظهر یکشنبه در برازیلیا پایتخت برزیل، تجمع کردند. برخی از هواداران لباس قرمز حزب کارگران لولا را بر تن داشتند.

وی در حالی مسئولیت جدید را تحویل گرفت که به گمان کارشناسان برزیل با شرایط اقتصادی چالش برانگیزتری نسبت به دو دوره قبل ریاست جمهوری خود مواجه است.

لولا گفته است که اولویت‌های وی مبارزه با فقر و سرمایه‌گذاری در آموزش و بهداشت است. وی همچنین وعده داده است که جنگل‌زدایی غیرقانونی در آمازون را متوقف خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید برزیل برای تشکیل یک جبهه گسترده و شکست دادن بولسونارو از میانه‌روهای سیاسی حمایت و برخی از آنها را وارد کابینه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی