بازدید 8423
۸

نفتکش‌های آمریکایی در راه ونزوئلا

یک کشتی شرکت شورون روز جمعه به آب‌های ونزوئلا نزدیک شد تا محموله نفت خام از این کشور را به آمریکا حمل کند.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 31 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل ایرنا از رویترز، شرکت چند ملیتی شورون به عنوان دومین شرکت نفتی بزرگ آمریکا مجوزی از دولت جو بایدن رئیس جمهور این کشور دریافت کرده است تا سرمایه‌گذاری و فعالیت خود را در ونزوئلا گسترش دهد و نفت خام این کشور آمریکای جنوبی را به ایالات متحده منتقل کند.

دومین کشتی شورون نیز که حامل محموله رقیق‌کننده‌ها برای استفاده در یک طرح سرمایه‌گذاری مشترک نفتی این شرکت با طرف ونزوئلایی است اوایل ماه آینده به این کشور می‌رسد.

آمریکا ماه گذشته به شرکت شورون مجوز ۶ماهه برای ایفای نقش گسترده در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در تولید، فرآوری و صادرات نفت در ونزوئلا را داد تا بتواند نفت این کشور را به ایالات متحده برساند.

این مجوز، جریان‌های نفتی را که تقریباً چهار سال پیش به دلیل تحریم‌های آمریکا بسته شده بود، بازگشایی خواهد کرد.

صدور این مجوز یکی از اولین گام‌هایی است که از سوی واشنگتن برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، به عنوان انگیزه‌ای برای کاراکاس در راستای همکاری با رهبران مخالف در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ برگزار شود، برداشته می‌شود.

دولت بایدن قبلاً به شرکت‌های نفتی اروپایی اجازه داده بود که نفت خام ونزوئلا را برای بازپرداخت بدهی‌های معلق این کشور به خود، دریافت کنند. واشنگتن تحریم‌های فردی برخی از اشخاص حقیقی تبعه ونزوئلا را لغو کرد و بستگان بانوی اول این کشور که به اتهام قاچاق مواد مخدر در آمریکا محکوم شده بودند را آزاد کرد.

شورون در اوایل سال‌جاری مجوز گسترده‌تری برای کنترل عملیاتی سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود در ونزوئلا را درخواست کرده بود، اما واشنگتن فعلا مجوز محدودی را صادر کرده و افزایش محدوده اختیارات این مجوز را منوط به پیشرفت مذاکرات سیاسی با کاراکس کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، در بیان اعطای مجوز عملیات گسترده‌تر به شورون اعلام کرده است که رشد تولید نفت شل آمریکا کاهش یافته، صادرات نفت روسیه تحت تحریم‌ها کاهش می‌یابد و صادرات عربستان سعودی نشانه کاهش احتمالی تولید اوپک است.
یافتن جایگزین برای انرژی روسیه و تصمیم اوپک برای کاهش تولید در کنار مخالفت‌های جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌ها نسبت به کاهش تحریم‌ها علیه کاراکاس، موضوعاتی است که دولت بایدن را وادار کرده تا هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلا از جمله اعطای مجوز فعالیت گسترده به شورون را به پیشرفت مذاکرات سیاسی دولت و مخالفان منوط کند.

ونزوئلا حدود ۳۰۰ میلیارد بشکه ذخایر نفتی دارد که بزرگترین ذخایر جهان است، این در حالی است که تحریم‌های آمریکا، سرمایه‌گذاری اندک و مشکلات در تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها باعث شده تا این کشور نتواند به اهداف تولید خود برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
ونزوئلا محور مقاومت بود!؟
ونزوئلا تونست
ما نتونستیم
اگر ونزوئلا هم کشورهای اروپایی رو واسطه خودش و آمریکا میکرد تا چندین سال بعد هم این اتفاقی که افتاد و نفتش از تحریم دراومد اتفاق نمی افتاد.
جهت اطلاع: دلال املاک وقتی میخواد معامله ای رو جوش بده وقتی ببینه براش نفعی نداره یا نفعش کمه معامله رو بهم میزنه.
واضح تر از این میشه گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ونزوئلا هم به خوبی فهمیده مقابله با جامعه ی جهانی و ضدیت با همسایه ی شمالی خود ظ( ایالات متحده آمریکا) هیچ گونه دستاوردی برای این کشور ندارد.
راه نجات مردم و کشور را تعامل با جامعه ی جهانی و تعقل و تجدید نظر در سیاست خارجی می داند...................
همه هم پیمانان ایران به او پشت کردند.چرا؟؟؟؟؟؟
سیاست یعنی همین .
پس برادر مادورو هم بععععله...چرا همه کشورهای دوست و برادر ، تو زرد از آب دراومدن؟؟
خدا ونزوئلا را هم رحمت کند دیگر سرمایه گذاری نکنید از دسترس خارج می شود ما ماندیم و حزب الله لبنان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل