بازدید 4582

ممنوعیت ورود «مادورو» به برزیل لغو شد

رسانه‌های برزیل اعلام کردند ممنوعیت ورود رئیس‌جمهور ونزوئلا و مقامات ارشد این کشور به برزیل، لغو شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲ 31 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، رسانه‌های برزیل اعلام کردند دولت روبه‌پایانِ «ژائیر بولسونارو»، ممنوعیت ورود رئیس‌جمهور و مقامات ارشد ونزوئلا به این کشور را لغو کرده است.

به نوشته رویترز، در صورت لغونشدن این ممنوعیت، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نمی‌توانست در مراسم تحلیف «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور منتخب و چپ‌گرای برزیل در روز یکشنبه شرکت کند.

برزیل، پس از پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست‌جمهوری به دنبال آن است تا روابط دیپلماتیک خود را با ونزوئلا از سر بگیرد. لولا، رئیس‌جمهور چپ‌گرای برزیل نشان داده است که به دنبال ترمیم روابط با دولت مادورو خواهد بود.برزیل قرار است پس از روی کار آمدن لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور منتخب در اول ژانویه، روابط دیپلماتیک خود را با ونزوئلا از سر بگیرد.

اواخر آذرماه «مائورو ویرا»، گزینه وزارت خارجه برزیل اعلام کرد که یک هیئت دیپلماتیک ماه آینده به کاراکاس سفر خواهد کرد تا قبل از تعیین سفیر توسط قوه مقننه برزیل، یک اقامتگاه رسمی برزیل در این شهر را سازماندهی کند.

روابط دیپلماتیک بین برزیل و ونزوئلا در سال ۲۰۲۰ و در زمان تصدی ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی برزیل قطع شد. لولا، یک سیاستمدار چپ‌گراست که بولسونارو را در انتخابات اکتبر برزیل شکست داد. لولا نشان داده است که به دنبال تنش با همسایگانش نیست.

بولسونارو در دوران ریاست جمهوری خود فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا و اعضای ارشد دولت وی از ورود به برزیل منع شدند. او همچنین در به رسمیت شناختن «خوان گوایدو»، یکی از اعضای اپوزیسیون ونزوئلا، به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور پس از انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸، بسیار فعال بود. در همین حال، ماریا ترزا بلاندریا، سفیر گوایدو در برزیل، ظاهراً در حال آماده شدن برای ترک این کشور است. او در زمان بولسونارو به عنوان نماینده رسمی ونزوئلا در برزیل شناخته شده بود.

در حالی که چهره‌های چپ‌گرا در سرتاسر آمریکای جنوبی از جمله لولا در برزیل و گوستاوو پترو در کلمبیا قدرا را در دست گرفته اند، این منطقه رنگ و نشان دیگری به خود گرفته است.

کلمبیا اعلام کرد که روابط دیپلماتیک کامل خود را با ونزوئلا در ماه اوت باز می‌گرداند، زیرا این کشورها به دنبال همکاری بیشتر در زمینه‌هایی مانند تجارت و امنیت در مناطق اطراف مرز هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل