بازدید 7820
۵

نحوه تقلب‌رسانی کانال‎ها در جلسات امتحانی

کانال‌های فروشنده پاسخ سؤالات امتحانی از روز قبل و حتی ساعتی قبل از شروع امتحان، از داوطلبان می‌خواهند که سؤالات را برایشان بفرستند و در ازای آن، پول یا پاسخ سؤالات را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 30 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امتحانات نهایی دی ماه دانش‌آموزان از سوم دی آغاز شده است و تا کنون‌ ۳ روز امتحانی گذشته است؛ روز اول امتحانات نهایی دانش‌آموزان یعنی شنبه سوم دی، امتحان دروس «ریاضیات گسسته» برای رشته ریاضی - فیزیک، «ریاضی ۳» برای رشته علوم تجربی و «ریاضی و آمار ۳» برای رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی برگزار شد؛ پاسخ پرسش‌های این امتحان از ساعت ۱۰:۱۹ در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

امتحان دوم، پنجم دی با امتحان درس «تعلیمات دینی ۳» برای رشته‌های ریاضی - فیزیک، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی و درس «علوم و معارف قرآنی ۳» برای رشته علوم و معارف اسلامی برگزار شد که پاسخ این سؤالات هم از ساعت ۱۰:۱۰ در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

امتحان سوم روز چهارشنبه ۷ دی با امتحان درس «شیمی ۳» برای رشته‌های ریاضی - فیزیک و علوم تجربی، درس «عربی ۳» برای رشته ادبیات و علوم انسانی و «تاریخ ۳» برای رشته علوم و معارف اسلامی برگزار شد که پاسخ این امتحانات هم از سلعت ۱۰:۱۴ در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

*سؤالات چگونه حین آزمون در کانال‌ها منتشر می‌شود؟

نکته قابل توجه این است که سؤالات امتحانات قبل از شروع آزمون منتشر نشده است یعنی سؤالات بعد از شروع آزمون در اختیار کانال‌ها قرار گرفته و آنها به تدریج پاسخ‌ها را منتشر می‌کنند. اما چگونه؟

این کانال‌ها هم در توضیحات خود عنوان می‌کنند «پاسخنامه تمامی امتحانات نهایی‌ پایه دوازدهم دی ماه را حین برگزاری امتحانات ، با نمره 20 و بلافاصله پس از شروع امتحان ، برای کسانی که توانایی تقلب سر جلسه را دارند ، با بهترین کیفیت ارسال خواهیم کرد». اما نکته قابل توجه این است که آنها حتی روش‌های تقلب را هم به دانش‌آموزان یاد می‌دهند!

در امتحانات نهایی سال‌های گذشته هم این کانال‌ها و تقلب‌ها به فعالیت می‌پرداختند حتی در امتحانات خرداد امسال، کار یکی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که گیرنده دیجیتالی در گوشش جابه‌جا شده بود از جلسه امتحان به بیمارستان کشید. تلاش‌های آموزش و پرورش برای برخورد با تقلب فعلا به صفر شدن امتحانات کسانی که تقلب‌شان محرز می‌شود، ختم شده است.

به گفته محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، بر اساس شیوه‌نامه امتحانات، در نیم ساعت اول کسی حق بیرون رفتن از حوزه را ندارد؛ البته زارعی این امکان را هم رد نمی‌کند که ممکن است داوطلبی هم زودتر از این زمان از جلسه امتحان خارج شده باشد. 

امتحانات نهایی بیش از گذشته برای داوطلبان کنکور مورد اهمیت است چرا که سوابق تحصیلی در کنکور تأثیر قطعی دارد. این میزان از ۴۰ درصد شروع شده و افزایش خواهد داشت. از سوی دیگر داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند یا می‌خواهند ایجاد کنند، در این امتحانات شرکت می‌کنند؛ در همین امتحانت نهایی دی ماه، ۲۴۸ هزار و ۹۰۳ داوطلب در ۱۲۰۲ حوزه امتحانی، حضور دارند.

* سؤالات امتحانی برسانید

کانال‌های فروشنده پاسخ سؤالات امتحانی از روز قبل و حتی ساعتی قبل از شروع امتحان، از داوطلبان می‌خواهند که سؤالات را برایشان بفرستند و در ازای آن، پول یا پاسخ سؤالات را دریافت کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: طراحان سؤال در قرنطینه هستند و سؤالات نیز به صورت الکترونیکی به حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود. این سؤالات دارای رمز هستند و کد رمز، ۵ دقیقه قبل از شروع آزمون برای رئیس حوزه امتحانی ارسال می‌شود. 

وی ادامه می‌دهد: در امتحان اول، رمز ساعت ۹:۵۸ ارسال شد. یعنی امکان اینکه سؤالات امتحانی قبل از شروع آزمون لو برود، وجود ندارد. در حال بررسی هستیم که آیا داوطلبی قبل از نیم ساعت از شروع امتحان از حوزه‌ امتحانی خارج شده است یا داوطلبی با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته است. 

کنکوری‌ها با توجه به تأثیر قطعی معدل معتقدند که تقلب موجب بی عدالتی می‌شود و از وزارت آموزش و پرورش درخواست دارند که یا مخالف تأثیر قطعی معدل شود و یا اینکه از تقلب داوطلبان جلوگیری کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
اطلاع دقیق دارم در برخی مراکز آزمون آموزش و پرورش ناظرین اجازه می دهند دانش آموزان صحبت کنند و مشورت کنند. دلیل این امر این است که قیولی و معدل منطقه بالا برود.
فرض کنید داوطلبی در این بازه زمانی از جلسه بیرون رفته باشد . دسترسی به جوابها که نداشته . تازه در این زمان کوتاه کاری نمیتواند بکند . پس سوال و جواب از همان حوزه درز کرده یا سیستم طرح سوال هک شده است
آخه مگه چند نفر میتونه گوشی تو گوشش بزاره و کانالها بهشون تقلب برسونن که این کانالها از این طریق درآمد خوبی داشته باشند. تقلب رو خود مراقب ها و ... میرسونن. خدا رحم کنه که امسال 40 درصد هم تاثیر داره
چطور هست كه پليس فتا نمي تونه اين كانال هاي تقلب رو شناسايي و مجرمين رو دستگير كنه ؟
اگه هر متقلب مجازات سنگيني براش وضع ميشد الان وضعيت اين نبود
سال گذشته متقلبين كنكور دوباره امتحان دادند كه ببينن به درسها تسلط دارن يا نه درحالي كه بايد حداقل چند سال از كنكور محروم بشن و جريمه مالي سنگيني براشون وضع بشه تا ديگه تكرار نكنن نه اينكه دلسوزانه بگن عزيزم ديگه تكرار نكني ها!!!
و اون ها هم به ريش دانش آموزان زحمتكش و عمر و وقتي كه گذاشتن درس خوندن بخندند
بحث تنها تقلب توسط دانش آموزان در کانال های مجازی نیست. با توجه به تاثیر قطعی نمرات در نتایج کنکور، ممکن است برخی در مدارس خاص و حتی برخی شهرستان ها تقلب به شکل سیستماتیک در موقع اصلاح ورقه های امتحانی و صدور نمرات نهایی توسط معلمین و مسئولین هم انجام گیرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار