بازدید 17853
بازیکنی که با رباط صلیبی پاره آمد و بعداز جام‌جهانی ساز جدایی نواخت

پرسپولیس یا گاراژ دولتی بدون نگهبان! / ستاره دل‌نازک با دلار ۴۳هزارتومنی هوس قطر کرد! / آیا قرارداد در فوتبال ایران کشک است؟

پورعلی‌گنجی که در تیم‌های قطر و بلژیک و چین بازی کرده، پس از سال‌ها ادعای علاقه به پرسپولیس و بدون داشتن مشتری، با سرخ‌ها قرارداد دوساله امضا کرد حالا علنی از جدایی زودهنگام بدلیل بی‌انگیزگی حرف می‌زند. آیا قرارداد در فوتبال ایران کشک است؟
کد خبر: ۱۱۵۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 29 December 2022

فیل مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس هوای هندوستان کرده است و این بازیکن ساز جدایی کوک کرده و می‌خواهد در همین زمستان دوباره لژیونر شود.

به‌ گزارش تابناک ورزشی؛ مدافع بابلی و ۳۰ساله تیم ملی، از اواخر فصل قبل و در حالی‌که در دوران نقاهت پارگی رباط صلیبی قرار داشت و مدتها حتی به تیم ملی دعوت هم نشده بود، به تمرینات پرسپولیس پیوست تا خود را به فرم و آمادگی فیزیکی برساند. 

پرسپولیس یا گاراژ دولتی بدون نگهبان! / ستاره دل‌نازک با دلار ۴۳هزارتومنی هوس قطر کرد! / آیا قرارداد در فوتبال ایران کشک است؟

پورعلی‌گنجی که در تیم‌های قطر و بلژیک و حتی در لیگ چین بازی کرده بود، پس از سال‌ها ادعای علاقه به پرسپولیس ، و با توجه به عدم دریافت پیشنهاد از تیم‌های خارجی حتی باشگاه های عربی، با سرخ‌ها قرارداد دوساله امضا کرد و مدیران پرسپولیس نیز در رسانه‌ها مانور دادند که قرارداد بازیکنان جدید را حداقل دوساله بسته‌اند تا درگیر مشکلات و بحران همیشگی تمدید قرارداد با ستاره‌های نامی تیم نباشند و برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تیم قدرتمندی بسازند.

پورعلی‌گنجی که در بازی‌های ابتدایی فصل جاری، نمایش ضعیف و دور از انتظار داشت، کم‌کم در پرسپولیس به فرم بهتری رسید و به تیم ملی هم دعوت شد تا در جام‌جهانی قطر هم به میدان برود و پاداش جنجالی را هم به جیب بزند.

اما حالا که این بازیکن متمول، به خواسته خودش رسیده و باید دین خود را به پرسپولیس ادا کند، هوس ترک باشگاه به سرش زده است و با مصاحبه های فریبنده در پی زمینه‌سازی برای جدایی از پرسپولیس و پیوستن مجدد به لیگ قطر است.

در واقع آنچه پورعلی‌گنجی را به این نتیجه رسانده، نه برافراشتن پرچم پرسپولیس! و نه بازی‌های بدون تماشاگر لیگ ایران است، بلکه افزایش عجیب نرخ دلار ، پیشنهاد خارجی و عربی را بسیار شیرین کرده است.

همان اتفاقی که باعث جدایی کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و حتی در برهه‌ای مهدی ترابی شد و این بازیکنان هم حتی یک دلار به پرسپولیس بابت انتقال های چرب پرداخت نکردند.

پرسپولیس یا گاراژ دولتی بدون نگهبان! / ستاره دل‌نازک با دلار ۴۳هزارتومنی هوس قطر کرد! / آیا قرارداد در فوتبال ایران کشک است؟

از روز گذشته بحث جدایی مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس توسط برخی رسانه‌های هماهنگ با او، مطرح شده و این بازیکن شایعات را تایید کرده است.

به این ترتیب، پرسپولیس است که پورعلی گنجی را به هر زحمت و در همین لیگ سوت و کور و بدون تماشاگر همراه با تیم ملی به جام جهانی قطر فرستاده، باید در میانه فصل از پیشنهادهای قطری متضرر شود.

آیا پورعلی‌گنجی می‌تواند به پرسپولیس پشت‌پا برند؟

با این همه بعداز طرح این اخبار در رسانه ها ، برخی خبرنگاران مستقل که وابستگی به فوتبالیست‌ها ندارند، جزئیات و زوایای جدیدی از ماجرا منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پرسپولیس نباید آنقدرها هم شهر بی کلانتر باشد.

با این اطلاعات به نظر می‌رسد بحث جدایی پورعلی گنجی برای فصل جاری لیگ برتر منتفی خواهد بود چرا که این بازیکن با پرسپولیس قراردادی دو ساله دارد و بند فسخ گنجانده شده در این قرارداد برای فصل دوم فعال است. بر این اساس و در صورت پایبندی دو طرف به قرارداد امضا شده پورعلی گنجی قادر نیست در فصل قراردادش آن را فسخ کند اما اگر بخواهد قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند برای فصل دوم می‌تواند این کار را انجام دهد.

پرسپولیس یا گاراژ دولتی بدون نگهبان! / ستاره دل‌نازک با دلار ۴۳هزارتومنی هوس قطر کرد! / آیا قرارداد در فوتبال ایران کشک است؟

موضوع دیگری که درباره قرارداد پورعلی گنجی وجود دارد این است که بند فسخ گنجانده شده در قرارداد این بازیکن، بین 250 تا 300 هزار دلار است و در صورتی که پورعلی گنجی قصد جدایی از پرسپولیس داشته باشد باید این مبلغ را بپردازد تا پیوستن او چنان مفت و مجانی تمام نشود.

گویا در قرارداد فی‌مابین نوشته شده، پورعلی گنجی باید برای جدایی پیشنهاد خارجی رسمی داشته باشد و این پیشنهاد را از مدتی قبل به رویت مدیران باشگاه برساند؛ یعنی صرف ادعای داشتن مشتری خارجی نمی‌توان با پرداخت مبلغ بند فسخ، جدا شد. با این شرایط به نظر می‌رسد که جدایی مرتضی پورعلی گنجی در فصل جاری قانونا منتفی خواهد بود مگر اینکه اتفاق ویژه دیگری رخ دهد و مدیران باشگاه با اتفاقات معمول در لیگ ایران، از حقوق باشگاه دولتی و بیت‌المال بگذرند؛ اتفاقی که در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست!

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
امان از تیم دولتی پرسپولیس و‌بیچاره پول بیت المال
این بده
یه زمانی پپشیدن پیراهن پرسپولیس و استقلال وتیم ملی ارزوی هربازیکنی بود اما اینروزها همه پولکی شدند وجالب اینجاست انهایی که پولدارتر وبخصوص لژیونر هستند عطش بیشتری برای دریافت دلار و حواله خودروی خارجی واینطور چیزها دارند !!!
دلم بحال طرفدارانی این تیمهامیسوزه که حتی جانشان را سر عشق و تعصبشان به تیم محبوبشان میگذارند وبازیکنان فقط دنبال منافع مالی خودشان هستند و احساسات طرفداران برایشان هیچ ارزش ومفهومی ندارد
قديما چه فوتبال نابي بود، محرمي، پيوس، عابدزاده، بياني ها، چنگيز، زرينچه، باقري، دايي، كريمي، ….. عجب روزايي بود. فوتبال مردونه و از ته دل و دلچسب
حيف اون روزا….
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
برو بیش تر: پروین، حجازی،جباری،عربشاهی،نعیم آبادی،کلانی،کاشانی،روشن،یکه،هاشمی مقدم،کرمانی مقام،یوسفی،مراغه چیان،نامجو مطلق، پنجعلی محمدخانی، برادران فنونی زاده، انصاری فر و.... که با تعصب بازی می کردند و بیشترین پولشون داشتن تاکسی بود
واقعا نون ندارن ملت بخورن پولشون در این فوتبال بی کیفیت حروم میکنن میدن به یک عده
همه اتفاقات واسه پایین کشیدن گل محمدی است..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
خود گلمحمدی هم اینقدر متوهم نیست که تو هستی
متاسفانه به خاطر ترس دولتیها از فوتبال ها و سلبریتی و بازیگرها عجب دولت بهشون باج میده که اینا ازشون طرفداری کنند ملت به نون شبشون محتاجند حقوق ما رو به زور ۱۲ برج میدن میگن پول نداریم ولی برای اینا میلیاردها تومن پول بیت المال رو خرج میکنند برای فوتبالی که هیچ ارزشی نداره حتی افتخار اسیایی کسب نکرده لعنت به عقیده
خبری نیس
چرا با آوردن قیمت کاذب دلار در عنوان خبر، آب به آسیاب دشمن می ریزید؟
کمی دقت و درایت بیشتر لطفا؟!!!
اتفاقا مالی نیست از اون بهتر رو نیمکت نشسته پرسپولیس پولش رو دور ریخته بتونه شجاع و کنعانی رو برگردونه که حرف نداره الان دفاع پرسپولیس سوراخه
چطور دولت می تونه از نوسان دلار کاسبی راه بندازه ولی ملت نتونن؟اونم لیگ ایران که از ترس دولت داره بدون تماشاگر برگزار میشه.انگار زامبیها حمله کردن به ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار