بازدید 8998

تکذیب ادعای روحانی ازسوی سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ادعای کرونایی روحانی، اعلام کرد این ادعا صحت ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 29 December 2022

به گزارش «تابناک»، پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس ضمن تکذیب ادعای رئیس دولت سابق مبنی بر خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در دولت دوازدهم گفت: مطابق اسناد موجود، این ادعا صحت ندارد؛ چرا که ‌تعداد کل واکسن وارد شده قبل از تشکیل دولت سیزدهم تنها ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بود و این میزان پس از تشکیل دولت سیزدهم با ارتقای دیپلماسی سلامت و سفارش واردات گسترده واکسن به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ دُز واکسن رسید. 

پاک‌آیین افزود: تا ۱۴ مرداد سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی با گذشت کم‌تر از یک سال از تشکیل دولت سیزدهم، این تعداد جمعیت واکسن نزده بود که به زیر ۱۴ درصد رسید و نسبت جمعیت واکسینه و‌ واکسن نزده معکوس شد.

وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۶ میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر رسید.

به گفته دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت، حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در وزارت بهداشت دولت سیزدهم انجام شد و از این تعداد، مراحل تولید پنج واکسن ایرانی در دولت سیزدهم شکل گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۳
من کاری به سخنان آقای روحانی ندارم ولی پس چرا الان دارو کمه؟ وقتی میتونید واکسن تهیه کنید دارو که راحتتره
کرونا که انشالله ریشه کن شده ولی با این گرونی ها، ما هم داریم ریشه کن میشیم.
سخنگوی وزارت بهداشت راستشو نمی خواد بگه
همه می دونیم که اون حجم از واردات واکسن که یکباره هم راهش باز شد اقداماتش در دولت روحانی انجام شده بود
از اقاي مخبر بپرسيد
به خدا قسم مردم میفهمند و با این نوع اطلاع رسانی ها فریب نمیخورند!! هم روحانی اطلاعات غلط داد هم آقای سخنگو!! سفارش واکسن که در دولت قبل هم انجام شد حتی وزیر وقت گفت کاندیداهای روغن ریخته رو نظر امام زاده نکنند! یه جوری میگن در دولت قبل 700 کشته داشتیم بعد ما اومدیم اوضاع خوب شد انگار مردم ناآگاهن!! واکسن با گذشت زمان در همه دنیا عرضه شد و در ایران هم از دولت قبل شروع شد و در دولت جدید به دست شما رسید!! البته 200 میلیون روحانی هم درست نیست اما اینکه واکسن رو دستاورد بدونین خنده داره واقعن!!!!!
دکتر جون یعنی آقای رئیسی گفته سریعا برای ما واکسن بفرستید اونها هم گفتن چشم و فرداش 143 میلیون واکسن تو گمرک بوده؟ شما هنرتان این است که فقط مشکلات را گردن دولت قبل بیندازید و کارهای انجام شده قبلی را بعنوان رزومه خودتان بیان کنید.
اسنادش را نشون بده که شما خریدید !!!! که با این ارتقا دیپلماسی !!! که ما بهیچ عنوان و در هیچ سطحی نمی بینیم حتی همین الان و حتی درباره چین و روس !!! و با این سطح مدیریت دارو و کمبود ساده ترین داروها مثل سرم و انتی بیوتیک و ..... شما همچین کاری کرده باشید!!! ضمنا مقایسه درصد فوتی ها در شرایط اولیه و ناشناخته بودن کرونا و اینکه تولید کنندگان واکسن اول بعد از مصرف داخلی اقدام بفروش میکردند با الان بسیار خنده داره و الان ا یک فوتی برابر صد فوتی در ابتدای همه گیری است
خوب شما خوب اصلا همه خوب ..
واكسن زدن را از سر بگيريد و شروع كنيد به اعلام عمومي براي همه ..
دوباره و مثل هميشه غافلگير نشيد //
وضع دنيا رو به بد تر شدن هست
دوستان دولت جدید افتخار مجانی می‌خواهید؟ یادتان نیست چقدر سر راه روحانی مانع چیدید تا واکسن ملی‌تان آماده بشه؟! اونم صد تا واکسن که معلوم هم نشد آخرش این همه هزینه چی از کار در آمد. وقتی جدیدی‌ها روی کار آمدند دیدید چاره نیست رفتید سراغ سینوفارم! ما یادمان نرفته که! حالا وزارت جدیدی‌ها هر چی می‌خواد بگه!! راستی واکسن‌های ایرانی را تونستید به کشور دیگه‌ای بفروشید یا هدیه دادید؟
والا من جایی بودم مترو تهران و فاز ۲۱ عسلویه رو هم به اسم خودشون زده اند.
با اقدامات این دولت روز به روز ایمانمان به دولت روحانی بیشتر می شود.
باشه شما راست ميگي

سرم شده 10 برابر و كمياب اينو ارزون كن و بريز تو بازار
هرگز فراموش نمی کنیم که وزیر بهداشت نامه مخالفت با واردات واکسن را امضا کرده بود!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست