بازدید 5057
۳

کاهش بی سابقه صادرات گاز روسیه به اروپا

مدیرعامل شرکت گازپروم اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا در سال ۲۰۲۲ میلادی به پائین ترین حد خود از سال ۱۹۹۱ میلادی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 29 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از یاهونیوز، به گفته الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه، آمار حکایت از آن دارد که صادرات گاز این کشور به اروپا تا پایال سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی افزود: تولید گاز طبیعی شرکت گازپروم از ۵۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۴۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال جاری میلادی کاهش یافته است.

با این حال روسیه برای جبران کاهش میزان صادارت گاز طبیعی، قیمت فروش این حامل استراتژیک انرژی را افزایش داده است به طوری که درآمدهای روسیه از محل فروش نفت و گاز در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، میزان صادرات گازپروم و تولید آن پس از کاهش یا توقف عرضه به برخی مصرف کنندگان عمده در پی خودداری از پرداخت بهای گاز به روبل، رو به کاهش گذاشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مارس به عنوان اقدام متقابل در برابر تحریم‌های غرب، خواستار دریافت بهای گاز صادراتی به پول رایج کشورش شد.

افزون بر این، در نتیجه خراب شدن خط‌های لوله زیردریایی نورد استریم که گاز روسیه را به آلمان انتقال می‌داد در سپتامبر، یک مسیر دیگر عرضه گاز به اروپا قطع و مسکو از بخشی از درآمد صادرات گاز خود محروم شد.

به گفته بانک سنتروکردیت اقتصاددان، تقاضای داخلی برای گاز روسیه در این دوره ۵.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد که می‌تواند به صورت غیرمستقیم نشانه عمیق تر شدن رکود در بخش صنعتی این کشور باشد.

اتحادیه اروپا برای پایان دادن به وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه تا سال ۲۰۲۷ هدفی تعیین کرده که بخشی از تحریم‌های گسترده تر غرب بر روسیه در پی حمله به اوکراین بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
با این کاهش منتظر زمستان سخت در اروپا بودن ولی الان باید منتظر زمستان سخت در اقتصادشون باشن !
روسيه حواسش نيست اگر اروپا يك زمستان رو بي گاز روسيه بتونه تحمل كنه و سر كنه
ديگه مرگ روسيه فرا رسيده و يعني اروپا راه جايگزين پيدا كرده....................
جنگ واژه منفوري است در همه ابعاد خصوصا بعد انساني
اما ظلم اروپايي هاي استعمارگر از قديم و فجايع آنها در حق ساير ملل فراموش نشدني است خصوصا فرانسه گدا صفت ..
شايد پوتين آن مردي است كه وظيفه اين انتقام تاريخي را دارد ..بستن گاز بروي اين موجودات بسيار خوب هم هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست