بازدید 54485
۳
جعل عکس برای فریب مردم در روزهای کمبود مرغ

رونالدو برای مصری‌ها خوردن پای مرغ تبلیغ کرد!

موسسه ملی تغذیه مصر یادداشتی را همراه عکسی جعلی از کریستیانو رونالدو، منتشر کرد که پشت میز نشسته و در حالی که به دوربین لبخند می‌زند، یک ظرف پای مرغ جلوی او گذاشته‌ شده است!!
کد خبر: ۱۱۵۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 28 December 2022

مصر در حال حاضر با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. بانک مرکزی مصر نرخ بهره را افزایش داده و ارزش پول ملی مصر پایین آمده به طوری که پوند مصر در مقابل دلار آمریکا بیش از ۵۰ درصد ارزشش را از دست داده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ همزمان با افزایش ناگهانی قیمت مرغ در مصر،‌ رسانه‌های محلی و یکی از نهادهای ویژه تغذیه در این کشور پیشنهاد داده‌اند مردم از سایر منابع غذایی ارزان‌تر حاوی پروتئین موجود در بازار مثل پای مرغ استفاده کنند. این موضوع باعث بحث‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی مصر شده است.
ماجرا زمانی آغاز شد که موسسه ملی تغذیه وابسته به دانشکده دولتی پزشکی دانشگاه قاهره ۲۴ دسامبر در صفحه فیسبوک خود فهرستی از غذاهای مقوی دارای ویتامین و پروتئین را منتشر کرد که پای مرغ در صدر آنها بود. در بالای فهرست نوشته شده بود: «جایگزین‌های پروتئین که می‌تواند باعث صرفه‌جویی [خانواده] شود.»

بیشتر بخوانید

موسسه ملی تغذیه این یادداشت را همراه عکسی جعلی از کریستیانو رونالدو، بازیکن مشهور فوتبال اهل پرتغال، منتشر کرده بود که پشت میز نشسته و در حالی که به دوربین لبخند می‌زند، یک ظرف پای مرغ جلوی او گذاشته‌ شده است. 

در شبکه‌های اجتماعی درباره این عکس بحث‌های زیادی انجام شد و بسیاری عکس جعلی را در کنار عکس اصلی منتشر کردند که در آن کریستیانو رونالدو پشت بشقابی نشسته که در آن تکه‌های مرغ دیده می‌شود. 

رونالدو برای مصری‌ها خوردن پای مرغ تبلیغ کرد!

روزنامه خصوصی الشروق در توییتی تصویر جعلی رونالدو را به همراه عکس اصلی منتشر کرد. الشروق نوشت که عکس اصلی «به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که در آن رونالدو دارد تکه‌های سرخ شده سینه مرغ با سبزیجات و آووکادو می‌خورد.»
محمد ناصر، مجری سرشناس منتقد از دولت و رسانه‌های محلی به خاطر تبلیغ پای مرغ به عنوان یک غذای محبوب انتقاد کرد. او در برنامه‌اش به نام «مصر امروز» که از مکملین، شبکه تلویزیونی خارج از مصر،‌ پخش می‌شود، هشدار داد که «بدتر از این در راه است.»
عمار علی حسن، نویسنده منتقد مصری از موسسه ملی تغذیه به خاطر انتشار «تصویر شرم‌آور» انتقاد کرد و در توییتی به ۲۷۳ هزار دنبال‌کننده خود گفت: «اگر کریستیانو رونالدو با مردم مصر اعلام همبستگی کند و از موسسه ملی تغذیه به خاطر انتشار عکس جعلی خودش هنگام خوردن پای مرغ شکایت کند، چه؟»
ابراهیم عبدالمجید، نویسنده مصری در توییترش با ۱۰۷ هزار دنبال‌کننده نوشت: «وقتی شما به بازار می‌روید و می‌بینید که پای مرغ یخ‌زده می‌فروشند، اشکالی ندارد و گاهی این اتفاق می‌افتد. اما وقتی می‌بینید که روزنامه‌ها و مراکز تغذیه همزمان در مورد فواید پای مرغ و نحوه پخت آن حرف می‌زنند، باید بدانید که این‌ها دستوری [از نهادهای دولتی] است.»

منبع: بی‌بی‌سی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳
جنگ اکراین وروسیه مثل اینکه برای همه کشورها ارمغانی جزء تورم کالا وسقوط ارزش پول نداشته. البته نبایدنقش کشورهای غربی رو تو افزایش نرخ ارز وطلا نادیده گرفت.بیشتر این اتفاقات توایران مسببش همین کشورهای اروپایی ویکعده خودفروخته هست. عقده ای های دوگانه سوز(چوبی. ذغالی)
خوب ما ۴۰ سالی هست پای مرغ میخوریم چندروزی هم مصریان بخورند چه اشغالی دارد
بازم خوبه پول واسه پای مرغ دارن، ماها که خیلیهامون همینشم نداریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست