بازدید 7384
۱

واکنش شدید کی‌یف به اظهارات نخست‌وزیر مجارستان

اوکراین در واکنش به سخنان نخست‌وزیر مجارستان گفت که اظهارات ویکتور اوربان «نشان‌دهنده تحقیر بیمارگونه مردم اوکراین است که در برابر تجاوز روسیه مقاومت به خرج می‌دهند و این یک کوته‌اندیشی سیاسی است.»
کد خبر: ۱۱۵۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ 28 December 2022


به گزارش تابناک، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، نخست‌وزیر مجارستان، بارها در حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین مانع‌تراشی کرده و موضع‌گیری‌های تحریک‌آمیزی در باره پایان جنگ دارد. کی‌یف تازه‌ترین اظهارات ویکتور اوربان را دعوت به پذیرش شکست و تسلیم می‌داند.

مناسبات کی‌یف و بوداپست متشنج است. دولت مجارستان به رهبری ویکتور اوربان از آغاز جنگ در اوکراین، بارها با اقدامات مشترک اتحادیه اروپا در حمایت از مردم و دولت اوکراین مخالفت کرده و در تازه‌ترین موضع‌گیری نیز گفته که اگر آمریکا ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند، جنگ شاید پایان بگیرد. اوربان در مصاحبه‌ای با یک نشریه مجارستانی عنوان کرده که توانایی اوکراین برای ادامه جنگ بستگی به ادامه حمایت‌های مالی و نظامی ایالات متحده دارد.

وزارت خارجه اوکراین سه‌شنبه ۲۷ دسامبر اعلام کرد: «اظهارات نخست‌وزیر مجارستان نشان‌دهنده تحقیر بیمارگونه مردم اوکراین است که در برابر تجاوز روسیه مقاومت به خرج می‌دهند و این یک کوته‌اندیشی سیاسی است.»

به گفته وزارت خارجه اوکراین، اوربان با این اظهارات خواستار شکست و تسلیم اوکراین است، اما این امر تنها خطر تجاوز روسیه به مجارستان را افزایش می‌دهد: «رهبر مجارستان باید از خود بپرسد که آیا خواهان صلح است؟»

از زمان آغاز جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین، اوربان بارها تلاش کرده است که از حمایت‌های اتحادیه اروپا از کشور همسایه خود اوکراین و یا تحریم علیه روسیه جلوگیری کند.

نخست‌وزیر راستگرا و ناسیونالیست مجارستان چندی پیش در یک بازی فوتبال، شالی با نقشه "مجارستان بزرگ"، متعلق به قرن نوزدهم، به گردن انداخت که بخش‌هایی از اوکراین و کشورهای همجوار را نیز در بر می‌گرفت. از سوی دیگر سال‌هاست که بین طرفین، بر سر اقلیت مجارستانی ساکن اوکراین مناقشه وجود دارد.

اوربان روابط حسنه خود با ولادیمیر پوتین، رئیس کرملین را حفظ کرده است. مجارستان به شدت به گاز روسیه وابسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بله خوب، سیاستمداران اصیل به منافع ملت خود فکر می کنند و بی جهت درگیر مرام و معرفت نمی شوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار