بازدید 4700

کشف ۱۲۶۱ قبضه سلاح در اغتشاشات آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۲۶۱ قبضه سلاح جنگی، شکاری و شورشی و مقادیر زیادی مواد منفجره و تعدادی نارنجک در این استان طی بازه زمانی اغتشاشات کشف شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ 27 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی عصر دوشنبه این خبر را در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های اغتشاشات که با رویکرد مشورتی با حضور تعدادی از مسئولان قضائی، قضات محاکم انقلاب استان و رؤسای و دادستان‌های حوزه‌های قضائی مهاباد، بوکان، اشنویه و پیرانشهر در دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اعلام کرد.

به گفته وی، همچنین در این ایام ۶۲ قبضه نارنجک و ۵۴ کیلوگرم انواع مواد منفجرها اعم از TNT و قالب‌های C۴ با هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان و در هماهنگی با مقامات قضائی کشف شد.

مقام ارشد قضائی آذربایجان غربی با اشاره به حجم سلاح‌ها و مواد منفجره مکشوفه گفت: یقیناً دشمن با این حجم از مواد منفجره قصد بر هم زدن امنیت کشور و به مخاطره انداختن جان و اموال مردم را در دستور کار خود داشت که به حمدالله با هوشیاری نیروهای عمل کننده ناکام ماند.

وی اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های همکاران استان در وقایع و حوادث اخیر بسیار ارزشمند است چرا که با وجود حجم کاری زیاد در کنار سایر زحمتکشان عرصه امنیت حرکت کردند و در برقراری امنیت استان از هیچ کوششی فروگذاری نکردند.

عتباتی افزود: همانگونه که انقلاب اسلامی با شجاعت‌ها و ایثارگری‌های به یاد ماندنی به ثمر نشست و نهال انقلاب تنومند شد، در زمان فعلی هم همه خادمان و کارگزاران انقلاب و نظام برای تداوم انقلاب و برقراری امنیت و صیانت از کیان نظام مقدس اسلامی و همچنین پاسداشت خون شهیدان عزیز با تمام توان به میدان آمدند و از جان خود مایه گذاشته و می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام لحظه‌ای آرام نمی‌ایستند، اضافه کرد: آنان برای تأمین منافع خود به هر عمل ننگینی دست می‌زنند غافل از اینکه مردم ایران مثل همیشه در صحنه حاضر هستند و پای انقلاب و نظام و خون شهیدان و ولایت فقیه تا پای جان ایستاده‌اند.

به گفته او، مجموعه دستگاه قضائی هم در دفاع و صیانت از ارزش‌های انقلاب و نظام به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد و اجازه بی قانونی و آشوب و به مخاطره افتادن امنیت مردم را به هیچ وجه نخواهد داد.

مقام عالی قضائی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کشف قابل توجهی سلاح جنگی نشان از قصد و نیت دشمن در ناامن کردن استان داشت که به عنایت خدا و هوشیاری ضابطین و نیروهای عمل کننده ناکام ماندند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: تفکیک معترضین و آشوبگران که از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه بود به نحو شایسته در استان اتفاق افتاد.

حسین مجیدی تاکید کرد: با تدابیری که در مجموعه مدیریتی استان اتخاد گردید تعداد کثیری از افرادی که در اعتراضات نقش میدانی نداشتند و عمل آنها فقط در حد اعتراض بود و جنبه آشوب و ایراد خسارت به جان و مال مردم نداشت، در مرجع انتظامی و بعضاً در مرجع قضائی آزاد شدند.

وی یادآور شد: تعدادی هم که اقدامات آشوبگرانه و خرابکارانه انجام داده بودند وفق مقررات در مورد آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

در ادامه این جلسه چهار ساعته، اعضای حاضر ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده‌های اغتشاشات حوزه قضائی خود به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار