بازدید 10277
۸
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس

قدوسی: دولت مذاکرات احیای برجام را از سر می‌گیرد

با توجه به صحبتی که در اردن شده است اروپایی ها و آمریکایی ها به برجام برمی گردند. همین روزها باب گفت و‌گوهای ایران و ۴+۱ باز می شود و اگر نهایی شد آمریکایی ها در امضا مجدد شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 26 December 2022

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد آینده برجام گفت: رییس جمهور آمریکا گفت برجام مرده است. به طور کلی جمهوری اسلامی نه تنها در موضوع برجام بلکه در هر موضوعی، باب مذاکره را در چارچوب‌هایی که دارد نمی بندد، چون منطق جمهوری اسلامی منطق شنیدنی و شیرینی است. ما در تمامی عرصه ها آماده مذاکره با کشورهایی هستیم که دارای جایگاه رسمی‌اند البته به جز رژیم صهیونیستی. فقط این رژیم استثنا است. با آمریکا هم در چارچوب هسته ای آماده مذاکراه هستیم.

جواد کریمی قدوسی با بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران گفت: ملاقات اخیری که در اردن انجام شد حاکی از این است که باب مذاکره در مورد برجام بسته نشده است، دولت هم بنا ندارد پرونده برجام را بایگانی کند و قصد دارد ادامه دهد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بعد از اغتشاشات دارند تنبیه می شوند؛ اروپایی ها تنبیه شدند فکر کردند از این اغتشاشات آبی برایشان گرم می شود که بتوانند در مذاکرات چانه زنی کنند، رسما هم اعلام کردند که ایران باید به خواسته های هسته ای شان تن دهد، دیدند که اتفاقی نیفتاد و الان هم امتیازات بیشتری می دهند که تقریبا مسائلشان را حل کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در کل در مورد مذاکرات برجام دو مسئله باقی مانده بود؛ در مورد مابقی با اروپایی ها و آمریکایی توافق شده است. بستن پرونده پی ام دی [PMD ابعاد احتمالی نظامی فعالیت هسته ای] و ادعاهای آژانس در این زمینه و مسئله امنیت سرمایه گذاری های خارجی که بعد از توافق وارد ایران می شوند که اینها تا آخر برنامه شان باشند و اگر توافق بهم خورد اینها دوباره نروند. این ها دو مسئله ای بود که باقی مانده بود و اروپایی ها و آمریکایی ها برای حل این دو موضوع تقریبا چراغ سبز نشان دادند؛ یعنی آژانس گفته است که ما حل می کنیم و پرونده را می بندیم؛ آمریکایی ها هم گفتند که امنیت سرمایه گذاری های خارجی را حفظ می کنند ولی به ما گفتند رسما اعلام نکنید.

وی تاکید کرد: جنگ ترکیبی اینها قرار بود بعد از توافق انجام شود. یعنی دوباره بعد از اینکه هسته ای ما را خواباندند دوباره باز بیایند نقض حقوق بشر را دستمایه خودشان قرار دهند و سراغ برجام دو و موشکی و منطقه بروند که این توافق قبل از اغتشاش انجام نشد؛ بعد از اغتشاش هم دیگر دست شان خالی است یعنی هرچه داشتند و نداشتند وارد میدان کردند و شکست خوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: معتقدم با توجه به صحبتی که در اردن شده است اروپایی ها و آمریکایی ها به برجام برمی گردند. همین روزها باب گفت و‌گوهای ایران و ۴+۱ باز می شود و اگر نهایی شد آنجا آمریکایی ها می توانند در امضا مجدد شرکت کنند. اراده دولت این است که برجام احیا شود و آنها نیز شرایط ما را می پذیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۸
مملکت رو به فنا دادید دیگه با برجام درست شدنی نیست
کریمی قدوسی جزو منتقدین همیشگی برجام بوده حالا که می بینن با شعار نمیشه مملکت اداره کرد و دلار شده 41 تومن تازه فهمیدن یه من ماست چقدر کره داره
این استدلال ها و پیش بینی ها متاسفانه همیشه غلط از اب دراومد
تاتهدیدهست به هیج جا نمی رسیم
اگر گفتن نگین پس چرا می گی؟ درضمن نه امریکا نه هیچ کشوری دیگه حاضر به اومدن نیست برجام تموم شده الان فصل برگشت بچه هاتون از اون طرفه چون ایرانیها و خارجیها دنبال اخراجشون هستند
‌س تضمین آمریکا چی شد؟
پرداخت غرامت چی شد؟
….
می خواستید ایران به این وضعیت اقتصادی دچار شود بعد بگویید فتح الفتوح کردیم با برجام، فرمول یارانه میلیونی و …
همیشه کار ما به اگر می کشه ؟
اگر خاله من دایی می شد اگر می شد چه می شد ؟.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر