بازدید 6579

مقام آلمانی: آلمان در خطر ورشکستگی است

ولفگانگ کوبیکی نایب رئیس پارلمان آلمان شنبه شب گفت که هزینه‌های مازاد انرژی، برلین را در خطر تبدیل شدن به یک کشور ورشکسته قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ 25 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کوبیکی در گفت وگو با روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ»، افزود: اگر آلمان نتواند با بحران انرژی مقابله کند و به سیاست‌های مالی نامتعادل ادامه دهد، خطر تبدیل شدن به یک کشور ورشکسته و ناکارآمد را دارد.

نایب رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ)، گفت: اگر ما به همین روش ادامه دهیم و بخواهیم برای سال‌ها یارانه انرژی ارائه کنیم، می‌توانیم به جای «سوسیالیسم دولتی» با «ورشکستگی دولتی» مواجه شویم.

این قانونگذار افزود: پول اضافی که آلمان اکنون قصد دارد برای واردات انرژی از جاهای دیگر به غیر از روسیه خرج کند، از سایر حوزه‌های اقتصادی این کشور خارج خواهد شد زیرا کسری آن را نه می‌توان توسط چاپ اسکناس بدون پشتوانه جبران کرد و نه توسط مالیات‌دهندگان پوشش داد.

کوبیکی گفت: بسیاری از مردم احساس می‌کنند که آلمان در مسیر تبدیل شدن به یک کشور ناکارآمد است.

نایب رئیس پارلمان آلمان تاکید کرد: باید در خصوص زیرساخت‌ها، نحوه حکمرانی، قیمت انرژی و ناتوانی ارتش آلمان در دفاع از کشور، اقدامات مقتضی انجام دهیم؛ در غیر این صورت ممکن است اوضاع رو به وخامت بگذارد.

تورم بالا در آلمان تا دو سال دیگر ادامه می‌یابد

در همین حال شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» گزارش داد، از آنجا که شرکت‌ها هزینه بالاتری را برای انرژی پرداخت می‌کنند، احتمال می‌رود میزان بالای تورم در آلمان تا دو سال دیگر ادامه یابد.

«مونیکا اشنیتزر» رئیس شورای اقتصاددانان (آلمان) می‌گوید تورم به علت ثانویه «بالا بودن بهای انرژی» روی می‌دهد و برخی شرکت‌ها درباره هزینه‌های اولیه شان بزرگنمایی چشمگیری می‌کنند. او درباره بالا رفتن قیمت برق ابراز نگرانی کرد.

مقامات تاکید می‌کنند دولت باید درباره ادامه فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای تصمیم گیری کند. اقتصاددانان ارشد خواهان از سرگیری فوری فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای و به کارگیری باتری‌های قابل شارژ هستند.

نرخ تورم کنونی در آلمان با سریع‌ترین میزان رشد از دهه ۵۰ قرن گذشته میلادی رو به روست. این بحران‌ها در حالی رخ می‌دهد که (شهروندان) کشور‌های اروپایی این روز‌ها با نرخ بالای هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گفتنی است، کشورهای غربی و متحدان آنها پس از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پس از آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، با قیمت‌های بالای انرژی مواجه شده‌اند. بحران اوکراین و تحریم‌ها منجر به اختلال در زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی در سراسر جهان شده است.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، به دلیل جنگ اوکراین و تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو از جمله تحریم نفت و گاز روسیه، مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی با بحران شدید انرژی مواجه است.

از زمان وقوع انفجار در خطوط لوله انتقال نورد استریم در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) واردات گاز آلمان از روسیه متوقف شده است. برلین در تلاش است که با خرید گاز از نروژ و افزایش واردات از طریق خطوط لوله از بلژیک و هلند، منابع تامین گاز طبیعی خود را تنوع بخشد.

روسیه تا ۱۰ ماه پیش و قبل از آغاز جنگ در اوکراین، نزدیک به ۵۵ درصد از گاز طبیعی مورد نیاز آلمان را تامین می‌کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل