بازدید 4876

امام جمعه موقت تهران: آمریکا امروز از ایران می‌ترسد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترس استکبار از جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز آمریکا به معنای واقعی کلمه از جمهوری اسلامی ایران می ترسد و نیروهای جمهوری اسلامی ایران نظیر حزب الله لبنان خواب را از استکبار ربوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 21 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت الله کاظم صدیقی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه در آیین استقبال از هفته بصیرت شهرستان ورامین در حوزه علمیه امام صادق (ع) اظهار کرد: قدرت خداوند بالاتر از هر قدرتی است و اگر انسان بر قدرت خداوند متعال باور داشته باشد و بداند هر کجا می رود، تحت حاکمیت الهی است، بسیاری از رفتارها را انجام نمی دهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر انسان با خداوند باشد، هیچ قدرتی نمی تواند آن را از بین ببرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: بهترین فردی که نزدیکترین شخص به وجود امام زمان(عج) باشد، به عنوان ولی فقیه جامعه، نیابت امام عصر(عج) را برای هدایت جامعه بر عهده می گیرد و فردی که نائب امام زمان(عج) می شود مورد عنایت خود حضرت خواهد بود و برای من یقین است این فرد را دشمن نمی تواند بشکند.

صدیقی اضافه کرد: وجود امام عصر، روحانیت را در برابر گرگ های درنده حفظ کرده و حفظ خواهد کرد، چرا که روحانیت، مرزبان دین و اعتقادات تشیع هستند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: قبل از انقلاب اسلامی، علمای بزرگی نظیر مرحوم شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم را داشته ایم‌. رضاخان تلاش کرد تا روحانیت و حوزه علمیه را نابود کند و انواع توهین ها را به مقام مرجعیت و روحانیت کرد و کسی حق اعتراض نداشت.

وی افزود: قبل از انقلاب، مراجع تقلید قدرتی نداشته و اجازه نداشتند، جلوی منکرات را بگیرند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، روحانیت دارای قدرت و صلابت است.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و نقش بی بدیل امام راحل و مقام معظم رهبری، ایران اسلامی به عنوان یک حکومت شیعه، قدرت اول منطقه است.

وی اضافه کرد: خطر فتنه ۸۸ ، کمتر از جنگ هشت ساله نبود. بسیاری از امکانات و شبکه ها در اختیار سران فتنه ۸۸ قرار داشت و اگر ولایت فقیه نبود، چیزی از روحانیت و ارزش های دینی نمی ماند.

صدیقی گفت: در فتنه ۷۸ بسیاری از متدینین فکر می کردند کار انقلاب اسلامی تمام است اما به برکت ولایت فقیه و نقش بی بدیل مقام معظم رهبری، این توطئه و فتنه هم خنثی شد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: اگر قدرت در دستان ولی خدا نباشد، چیزی از ایران و قدرت ایران باقی نخواهد ماند و ما باید قدر نعمت ولایت را بدانیم.

وی با اشاره به ضرورت روحیه داشتن در برابر فتنه های مختلف گفت: باید با شجاعت در برابر فتنه گران ایستاد و ترس و واهمه ای به خود راه نداد.

صدیقی با اشاره به عظمت حماسه ماندگار ۹ دی ادامه داد: حماسه ۹ دی یک عنایت بزرگ الهی بود و قطعا دست عنایت امام زمان(عج) پشت این حماسه بود و بساط فتنه ۸۸ را جمع کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا و مقدمه سازی ظهور امام عصر(عج) است و جهان به سرعت در حال نزدیک شدن به ظهور است.

صدیقی، جهاد تبیین را یک رسالت دانست و گفت: امروز باید به داد آموزش و پرورش رسید و روحانیت باید در راستای جهاد تبیین در میان دانش آموزان حاضر شوند و به شبهات آنان پاسخ دهند و هرکس کوتاهی کند، روز قیامت باید پاسخگو باشد.

وی در پایان با تجلیل از مردم ورامین گفت: ورامین همواره با علما و روحانیت پیوند داشته است و در ادوار مختلف انتخابات همیشه حضور باشکوه در صحنه داشته و شهدای ۱۵ خرداد این منطقه در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار