بازدید 2675

گفت‎وگوی تلفنی رهبران چین و آلمان

شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین در گفت وگو با همتای آلمانی‌اش گفت که پکن و برلین همیشه شرکای گفت وگو، توسعه و همکاری و همچنین همکار یکدیگر برای رسیدگی به چالش‌های جهانی بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 21 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، شی این اظهارات را در جریان گفت وگوی تلفنی خود با فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان بیان کرد.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه روابط دو جانبه دو کشور بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد که امسال پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و آلمان است.

وی با بیان اینکه به لطف تلاش‌های مشترک نسل‌های مختلف رهبران چین و آلمان، روابط دوجانبه به طور کلی مسیر درست رو به جلو را حفظ کرده و دو کشور به شرکای استراتژیک در همه زمینه‌ها تبدیل شده‌اند، افزود: توسعه روابط چین و آلمان از سطح عمیقی برخوردار است. پشتیبانی، علایق مشترک گسترده و تجربه غنی وجود دارد.

شی گفت تا زمانی که دو طرف از احترام و منافع متقابل حمایت کنند، روابط دوجانبه مطمئناً به طور پیوسته و ماندگار پیش خواهد رفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که طرف چینی آماده همکاری با آلمان برای ارتقای روابط دوجانبه به سطوح جدید و آغاز موفقیت آمیز ۵۰ سال دیگر روابط چین و آلمان است.

رئیس جمهور چین در ادامه سه پیشنهاد برای توسعه روابط چین و آلمان در مرحله بعدی ارائه کرد.

او گفت که هر دو طرف باید درک اولیه درستی داشته باشند. شی همچنین از دو طرف خواست تا به گسترش اجماع از طریق گفت وگو، مدیریت اختلافات به شیوه‌ای سازنده و ادامه غنی سازی مشارکت خود اهتمام ورزند.

شی با اشاره به اینکه طی ۵۰ سال گذشته، حجم تجارت دوجانبه حدود ۸۷۰ برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: دو طرف باید به ثمرات همکاری که به سختی به دست آمده، تقویت مکمل در بازار، سرمایه و فناوری، گسترش همکاری در زمینه‌های سنتی مانند خودرو، ماشین آلات و مواد شیمیایی و استفاده از پتانسیل همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت در خدمات، تولید هوشمند و دیجیتالی شدن احترام بگذارند.

وی افزود: چین با شرکت‌های آلمانی سرمایه گذار در چین به طور یکسان رفتار می‌کند و امیدوار است که آلمان نیز محیط تجاری عادلانه، شفاف و بدون تبعیض را برای شرکت‌های چینی که در آلمان سرمایه گذاری می‌کنند، فراهم کند.

رئیس جمهور چین در این تماس تلفنی همچنین گفت که امیدوار است آلمان به ایفای نقش مثبت و همکاری با چین برای ارتقای رشد پایدار و بلندمدت روابط چین و اتحادیه اروپا ادامه دهد.

شی تاکید کرد که چین مایل است همکاری گسترده و عمیق‌تری با آلمان برای مقابله با چالش‌های جهانی مانند کندی بهبود اقتصادی در دوران پس از همه‌گیری، تغییرات آب و هوا، بحران غذا و بحران انرژی انجام دهد.

اشتاین مایر نیز در این تماس تلفنی اذعان کرد که از گفت وگوی تلفنی با شی در پایان سال ۲۰۲۲ بسیار خوشحال است و افزود که خاطرات سفر چهار سال پیش او به چین هنوز در ذهنش باقی مانده است.

او گفت که امسال شاهد تغییرات فوق العاده‌ای در چشم انداز بین المللی بوده است و همچنین پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین آلمان و چین را گرامی داشت.

وی گفت: طی ۵۰ سال گذشته، روابط آلمان و چین به طور فزاینده‌ای با مفاهیم و توسعه‌های غنی و گسترده نزدیک شده است و همکاری‌های دوجانبه ثمربخش منافعی را برای مردم دو کشور به همراه داشته است.

رئیس جمهور آلمان با تاکید بر اینکه کشورش قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند است، گفت: طرف آلمانی مایل است با چین برای بازنگری در گذشته، برنامه ریزی برای آینده و ادامه توسعه بیشتر روابط دوجانبه با روحیه احترام متقابل همکاری کند.

وی همچنین نسبت به آینده درخشان روابط آلمان و چین ابراز اطمینان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی