بازدید 4348

۵ زن کارگر جان باختند

کد خبر: ۱۱۵۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ 20 December 2022

همزمان با فوت دو کارگر سردخانه بهار بروجن که در حادثه آتش‌سوزی مینی‌بوس دچار سوختگی شده بودند، شمار قربانیان این حادثه به پنج نفر رسید.

به گزارش ایلنا، ساعت ۶:۳۰ صبح روز ۲۱ آذر ماه، وقتی خودروی ون حامل زنان کارگر سردخانه بهار در محور نقنه به سمت دهاقان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری در حرکت بود، ناگهان گاز پیک نیک که برای تولید گرما داخل ون روشن بود، دچار آتش‌سوزی شد.

همزمان دو کارگر (یک زن و مرد) قبل از قفل شدن در خودرو موفق شدند خود را از خودرو خارج کنند اما سایر کارگران با گسترده شدن آتش امکان فرار پیدا نکرده و در بخش انتهایی خودرو محبوس شدند.

در این حادثه یک کارگر زن به نام «مقدس میرخانی» ۳۵ساله که حدود ۳۵ درصد سوختگی داشت همان روز در بیمارستان جان باخت و ۷ کارگر دیگر به نام‌های «میترا بخشی‌زاده» ۴۰ ساله، «خاطره رضایی» ۱۹ ساله، «مریم بخشی‌پور»، «زهرا چراغی»، «شهلا فرهادی» و خانم میرزاخانی و راننده خودرو که مصدوم شده بودند با وضعیت وخیم به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان؛ منتقل شدند اما خانم‌ها «میترا بخشی‌زاده» و «خاطره رضایی» که مادر و دختر هستند به‌ترتیب در فاصله یک روز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ آذر هفته گذشته با حدود ۷۰ درصد سوختگی فوت کردند.

به گفته منابع کارگری، دو نفر دیگر از این مصدومان به اسامی «شهلا فرهادی» ۴۰ساله و «زهرا چراغی» حدوداً ۳۰ ساله تقریباً یک هفته بعد از حادثه یعنی روز یکشنبه ۲۷ آذر با سوختگی بالای ۷۰ درصد فوت کردند و شمار کارگران فوتی به پنج نفر رسید.

یکی از کارگران که در محل حادثه حضور داشت، گفت: خودروی ون دارای ۱۱ سرنشین بود که دو نفرشان مرد بودند. صبح روز حادثه راننده سرویس مشغول سوار کردن کارگران در شهر نقنه بود که ناگهان گاز پیک‌نیک آتش گرفت. در خودرو که هیدرولیک برقی بود بر اثر حرارت قفل شده و کارگران محبوس در خودرو امکان باز کردن آن را نداشتند. البته در همین زمان دو کارگری که توانسته بودند در همان لحظات اولیه از خودرو خارج شوند برای نجات همکاران خود تلاش می‌کردند.

این کارگر با بیان اینکه فاصله ساختمان آتش‌نشانی تا محل حادثه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر و دو کوچه است، افزود: آتش‌نشانان زمانی به محل حادثه رسیدند که اهالی نقنه با آب و سایر تجهیزات اقدام به خاموش کردن آتش کرده بودند و بجز دو نفر، مابقی مصدومان از خودرو خارج شده بودند.

این کارگر با بیان اینکه شاید اگر به مصدومان بموقع امدادرسانی شده بود، میزان تلفات و آسیب‌دیدگی در آنها کمتر بود، افزود: اکثر کارگران شاغل در سردخانه بهار، خویشاوند سببی و نسبی و زنان سرپرست خانوارهستند. آنها به صورت روزمزدی در این واحد با حداقل حقوق، بدون بیمه و سایر مزایا مشغول کار هستند. کار زنان در سردخانه، دسته‌بندی و کار مردان بسته‌بندی محصول سیب با کارتن و بار زدن آن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر