بازدید 17385
نخستین دو دوی بدون دعوا در شهرآورد آلوده و بدون تماشاچی

استقلال ۲ - پرسپولیس ۲: اشتباه‌ها در حد تیم‌ملی از دو گلر ملی!

نخستین دربی قرن جدید چهارگل داشت که روی سه گل اشتباه دروازه‌بان‌های ملی‌پوش ایران یعنی حسینی و بیرانوند واضح بود. پرسپولیس بدون دو مهاجم خارجی‌اش، دربی ۹۹ را با دو ضربه سر گولسیانی بدون شکست پشت سر بگذارد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 20 December 2022

استقلال و پرسپولیس در نخستین دربی قرن جدید به تساوی رسیدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شهرآورد شماره ۹۹ که به دلیل آنچه آلودگی هوا عنوان شده است، در ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر برگزار شد، با نتیجه دو بر دو مساوی پایان یافت!

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۳۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی با سوت محمدحسین زاهدی‌فرد آغاز شد که این دیدار با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. گولسیانی دقایق ۱۶ و ۸۹ برای پرسپولیس و روزبه چشمی دقیقه ۳۰ و ارسلان مطهری دقیقه ۵۰ برای استقلال گل زدند.

این دیدار در هوای آلوده و غبارآلود تهران و بدون حضور تماشاگران برگزار شد و گولسیانی، مدافع بلندقامت و خارجی قرمز‌ها با دو گلی که زد، جور لوکادیا که پیش از بازی ایران را ترک کرده بود، کشید.

 

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی (۶۱- پیمان بابایی)، سعید مهری (۶۱- مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند (۶۹- مهدی قایدی)، روزبه چشمی (۶۱- محمدزبیر نیک‌نفس)، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری (۷۶- رضا میرزایی).

سرمربی: ریکاردو ساپینتو 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی (۶۳- مهدی عبدی)، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۴- سیامک نعمتی)، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا (۶۳- سروش رفیعی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی (۸۹- فرشاد فرجی) و امید عالیشاه (۶۳- محمد عمری).

سرمربی: یحیی گل‌محمدی 

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

استقلال ۲ - پرسپولیس ۲ : تساوی دربی با اشتباهات دو گلر ملی‌پوش!

شرح گل‌ها


استقلال صفر - پرسپولیس یک (۱۵- گئورگی ولسیانی)

پرسپولیس در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی ترابی پشت این توپ ایستاد. ارسال دقیق و زیبای ترابی روی سر ولسیانی فرود آمد و مدافع پیش تاخته سرخ‌ها با ضربه سر دروازه حسینی که خر ج اشتباه و ناقص داشت، را فرو ریخت.

 

استقلال یک - پرسپولیس یک (۳۱- روزبه چشمی)

سعید مهری در سمت چپ صاحب توپ بود و در نزدیکی‌های محوطه جریمه توپ را با پاس عرضی خود به سلمانی رساند و ارسال دقیق سلمانی روی سر چشمی فرود آمد تا این بازیکن بتواند گل تساوی بخش استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کند.

 

استقلال دو - پرسپولیس یک(۴۹- امیر ارسلان مطهری)

نفوذ محبی از سمت چپ و پاس رو به بیرون او در حوالی نقطه پنالتی به مطهری رسید و مهاجم آبی‌ها توانست با یک شوت زیبا به کنج دروازه بیرانوند دروازه او را باز کند.

 

استقلال دو - پرسپولیس دو (۸۹- گئورگی ولسیانی)

پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد و مهدی ترابی پشت توپ ایستاد. ارسال دقیق ترابی به حوالی محوطه شش قدم روی سر ولسیانی فرود آمد و خروج اشتباه حسینی با ضربه سر دقیق مدافع پیش تاخته سرخ‌ها همراه شد و گل تساوی به ثمر رسید.

 

با این نتیجه طلسم پنج ساله شکست ناپذیری پرسپولیس در ۹۰ دقیقه‌ دربی‌ها پابرجا ماند و حالا سرخ‌ها ۱۲ دربی پیاپی است که در ۹۰ دقیقه مغلوب رقیب سنتی خود نشدند.

 
لحظات حساس دربی ۹۹
 

دقیقه ۷ : ارسال بازیکنان استقلال روی دروازه پرسپولیس روی بهم ریختگی مدافعان سرخپوش به محمد محبی رسید که ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۹: ضد حمله پرسپولیس با عالیشاه آغاز شد و کاپیتان سرخ‌ها پس از نفوذ از سمت راست توپ را به محوطه شش قدم ارسال کرد اما ضربه ترابی با اختلافی میلی‌متری از کنار دروازه حسینی به اوت رفت.

دقیقه ۲۲: سیلوا از خط دفاعی با پاسی قطری توپ را به سمت چپ برد و سلمانی پس از تصاحب توپ، ارسال خود را به داخل محوطه شش قدم انجام داد اما مطهری توپ را مثل یک‌ مدافع دور کرد.

دقیقه ۲۸: صالح حردانی کمی جلوتر از میانه‌های زمین و از سمت راست اقدام به ارسال بلند توپ به داخل محوطه جریمه کرد اما ضربه سر مطهری با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهری از سمت راست توپ را ارسال کرد اما بیرانوند با خروجی عالی، توپ را روی سر سیلوا بیرون از محوطه شش قدم تصاحب کرد.

دقیقه ۳۸: روزبه چشمی با یک پاس عمقی توپ را در سمت راست به یامگا رساند و وینگر فرانسوی استقلال هم ارسلان را در موقعیت تک به تک قرار داد اما بیرانوند با خروج بموقع دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه ۳۹: ارسال بلند پرسپولیسی‌ها از سمت چپ خط دفاعی به عالیشاه در سمت راست رسید اما ارسال تند و تیز کاپیتان پرسپولیس به محوطه شش قدم را سیلوا دور کرد.

دقیقه ۴۱: کمال کامیابی‌نیا داخل محوطه جریمه، شوت‌زنی کرد اما کاپیتان آبی‌ها با شیرجه‌ای بلند توپ را مهار نمود.

دقیقه ۴۵: ترابی در محوطه جریمه استقلال و در سمت راست صاحب توپ شد اما پاس عرضی خطرناک او را سیلوا برید و مانع فروپاشی دروازه استقلال برای دومین بار شد.

دقیقه ۵۵: ارسال پرسپولیسی‌ها از سمت چپ را حسینی به سختی و در دو مرحله به کمک مدافع استقلال دور کرد.

دقیقه ۵۸: مهدی ترابی در سمت راست صاحب توپ شد و ارسال خود را به محوطه شش قدم فرستاد اما حسینی با خروجی به موقع مانع گلزنی سرخ‌ها شد.

دقیقه ۷۲: پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه میدان شد اما ارسال خطرناک مهدی ترابی را سیلوا به زحمت دور کرد.

دقیقه ۷۳: کرنر ارسالی پرسپولیس به صورت ناقص توسط مدافعان استقلال دور شد، اما شلیک بازیکنان این تیم از پشت محوطه جریمه را نیک نفس به خوبی دور کرد.

دقیقه ۷۵: ضد حمله آبی‌ها از زمین خودی شروع شد و پاس قایدی به پیمان بابایی رسید و او تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس با سرعت خود جلو رفت اما لحظه ارسال پاس به قایدی، پور علی گنجی توپ را برید و مانع دریافت گل سوم تیمش شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
دروازه بان نه گلر
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
استقلال و پرسپولیس ۴
یکی دیگه ۵
بعد از یک عمر یه مهاجم با کیفیت گرفت پرسپولیس که اینم تو زرد از آب دراومد
منفورترین بازیکن تاریخ پرسپولیس، لوکادیا
اولین دربی قرن جدید؟؟؟
حیف مهاجم نداشتیم وگرنه نسخه استقلال را می پیچیدیم؟.
بازی قلابی و دستوری
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
دربی بی اهمیت
الحمد الله که هر دو باختند !!!!!!!!!!!!!!!!! یا به عبارت دیگر الحمد الله که هر دو بردند !!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
چرا خلاصه بازی رو مثل خلاصه بازیهای جام حهانی نذاشتین؟
ضعف حسینی ، تعویض های اشتباه ساپینتو و خوش شانسی قرمزها ، سبب این نتیجه شد
وگرنه 3-0 نتیجه محتمل بازی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
تو که میخوای لافو بیای بگو 10 بر هیچ
کنتور نداره که روتون همیشه زیاده عددی هم نیستید
دو ستاره واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
ناشناس 10:57 اگه عددی نبودیم که تو تا دقیقه 89 از ترس و اضطراب مثل بید نمیلرزیدی
واقعا ارزش این بازیکنان میلیاردیست سطح بازی با توجه به بازهای دیده شده دریک ماه اخیر مانند بازهای گل کوچیک داخل کوچه و حتی پایین تر بود
درود اینکه کامنت ها اصل مطلب را رها کردند به حاشیه ها پرداختند جالبه دو گلر اصلی جام جهانی هنوز در حد محلات هم که ما بازی می کردیم و وقتی توپی سانت می شد داخل 6 قدم می گفتند واسه گلر است ولی هر 4 تا گل درون 6 قدم زده شد و هیچ واکنشی از دو دروازه بان تیم ملی ندیدیم و این از ضعف های بزرگ این عزیزان با قامت بلند است
دیروز تابناک برای سپاهان خبر منتشر کرد امروز تیم محبوبش با دروازه بان کهکشانی .........
بقول «بیابانکی» شاعر طنزپرداز

نه شیر سماور به زمین ماند نه داور
از اینکه مساوی شده بازی همه راضی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار