بازدید 7165
۸

تاج: جواب شکست در جام‌جهانی را کی‌روش باید بدهد!

کد خبر: ۱۱۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 20 December 2022

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید، پوست‌اندازی و کنار رفتن برخی بازیکنان باتجربه و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا مطالبات او از سرمربی آینده تیم ملی ایران است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این‌که فدراسیون فوتبال برای جام ملت‌های فوتبال آسیا چه هدفی دارد و چه نتیجه‌ای از نظر فدراسیون رضایت‌بخش خواهد بود؟، گفت: اگر درباره تیم ملی احساسی صحبت کنیم خیلی به جایی نمی‌رسیم. ما مدیر هستیم و باید به دقت گوش بدهیم. ما بی‌خبر از گذشته نیستیم و حال کشور را می‌دانیم. فدراسیون فوتبال برای جام ملت‌های آسیا باید در انتخاب سرمربی دقت کافی را داشته باشد.

تاج: جواب شکست در جام‌جهانی را کی‌روش باید بدهد!

وی ادامه داد: ارزیابی ما این است که حتما برای قهرمانی به جام ملت‌های آسیا می‌رویم. هیچ رئیس فدراسیونی دنبال حذف شدن در جام جهانی نیست. مطالبات ما از سرمربی آینده این است که جوان‌گرایی بکند. تیم ما باید پوست‌اندازی کند. بعضی از بازیکنان ما توان کشیدن این بار را ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: بازیکن‌سالاری باید از بین برود. بازیکن نباید مربی انتخاب کند. اعتقاد ما این است که این تیم باید قهرمان شود. در جام جهانی هم برای صعود رفته بودیم اما اتفاق رخ نداد. تا دقیقه ۹۹ هم شانس صعود داشتیم. ما برای قهرمانی به جام ملت‌های آسیا می‌رویم اما ممکن است دوم یا سوم شویم.

تاج خاطرنشان کرد: ما همین الان تیم دوم آسیا هستیم و برای یک دوره طولانی در آسیا اول بودیم. ما ان شاء‌الله تلاش می‌کنیم مربی بسیار خوبی انتخاب کنیم.

او در واکنش به انتقادهای تند و تیز جواد خیابانی، مجری شبکه ورزش در واکنش به اینکه چرا کی‌روش بعد از این همه باخت از تیم ملی کنار نمی‌رود؟، گفت: در ۲۰۱۸ اگر بازی رده‌بندی وجود داشت، احتمالا ما سوم می‌شدیم. در بدترین حالت چهارم می‌شدیم. روحیه من این است که در غیاب افراد رعایت آن‌ها را می‌کنم. اگر کی‌روش اینجا بود، خودش باید این پاسخ را می‌داد. اگر کی‌روش را نگه داشتیم، از او می‌خواهم که پاسخ سئوالات را بدهد. او باید جواب این سئوالات را بدهد و من نباید جواب‌ها را بدهم. نمی‌دانم چرا حسن باید در بازی باشد و حسین نباشد؟ حتما او اشراف بیشتری روی مسائل فنی دارد.

تاج گفت: کی‌روش یک مطالباتی داشت و می‌گفت اگر نظرتان روی من بود، من این مسائل را می‌خواهم و این بودجه را می‌خواهم. ما دو، سه فیفادی تا آذر ماه سال آینده نداریم. او می‌گفت باید با چند تیم خوب بازی انتخاب کنید. کی‌روش گفت از نظر من کسی که در جام باشگاه‌های اروپا فیکس است قابلیت دعوت شدن دارد. لیگ اروپا لیگی نیست که کسی را به خاطر رفاقت و آشنایی بازی دهد. اگر یک روزی کی‌روش خواست سرمربی تیم ملی شود، باید حتما جواب سوال‌های فنی را بدهد. اعتقاد خودم هم این است که اگر آمریکا را می‌بردیم، خیلی اتفاق خوبی می‌شد.

او در ادامه به عقد قرارداد با یک شرکت خارجی برای وارد کردن سیستم کمک داور ویدیویی به ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه قرارداد VAR بسته شده است. این سیستم ایرانی نخواهد شد. فیفا شش شرکت را تایید کرده است که یکی اسرائیلی و یکی آمریکایی است و یکی هم در اسرائیل ثبت شده که ما نمی‌توانیم با آن‌ها قرارداد ببندیم و آن‌ها هم نمی‌خواهند. با یکی از این شرکت‌ها خوشبختانه صداوسیمای ما قرارداد دارد و ما هم با آن‌ها قرارداد بستیم. کار را شروع کردیم. می‌توانیم امیدوار باشیم که VAR را داشته باشیم.

تاج در واکنش به این‌که آیا همه باشگاه‌ها باید ورزشگاه خود را به این سیستم مجهز کنند؟، اظهار کرد: به باشگاه‌ها گفتم هر ورزشگاهی که VAR نداشته باشد، نمی‌تواند میزبان بازی‌های لیگ باشد و هر باشگاهی این سیستم را نداشته باشد، باید به ورزشگاهی برود که این سیستم را دارد.

همچنین رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چند دوربین در ورزشگاه‌ها نصبت خواهد شد؟ گفت: درباره تعداد دوربین‌ها بحث داریم که فعلا روی هشت دوربین بحث می‌کنیم. شرکت‌ها برای همه ورزشگاه‌ها یکی است اما ممکن است تعداد دوربین‌ها بین ورزشگاه آزادی و رفسنجان متفاوت باشد. تصورم این است که همه باشگاه‌ها با این شرکت قرارداد می‌بندند. به نظرم این کم‌کاری ما بود که این سیستم را نیاوردیم.

مهدی تاج افزود: ما دو دستگاه خودروی ون داریم که اگر هر ورزشگاهی به هر دلیلی تجهیز نشود، این دو دستگاه را به ورزشگاه می‌فرستیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم. فصل آینده لیگ برتر حتما با VAR برگزار می‌شود. همین الان داوران ما از حضور در مسابقات بین‌المللی حذف شده‌اند چون دوره VAR ندیده‌اند. این یکی از قول‌های من بود که الحمدلله انجام می‌شود.

او درباره ساخت ساختمان جدید این فدراسیون در آکادمی ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: ما در دوره قبل ساختمان PEC را ساختیم. یک زمین استاندارد ساختیم. کی‌روش به همین مسائل انتقاد داشت. الان هم باید ساختمان فدراسیون فوتبال را بسازیم و در همان آکادمی ساختمان خودمان را داشته باشیم. خوشبختانه بنا شده AFC دو میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کمک‌هزینه ساخت‌وساز را بدهد. فعلا دنبال راهکاری برای وارد کردن این پول به کشور هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
جوابش رو شما جناب آقای تاج باید بدین که انتخاب شما بوده نه ایشون.
خوب توپ را به زمین این و ان می اندازی برادر در مورد غرامت قرارداد ویلتموس هم وزیر ورزش را مقصر می دانستی و گقتی ایشان دستور داده است. الان هم در مورد شکست باید کیروش جواب بدهد حالا این کیروش را چه کسی و چرا آورده بود
واقعا که. شما اون رو آوردید وقتی که تیم سرمربی داشت و الان باید جواب پس دهید.
نه خودت و نه کی روش، هیچ کدوم حرفی واسه گفتن ندارید

ولی اگر سوالی داری از آزمون بپرس که سر و دست واسه کی روش میشکوند و با اسکوچیچ مشکل داشت
این تاج خیلی پررو است . فوتبال ایران را به سمت نابودی برده و هنوز دست بردار نیست. با این همه تخلفات معلوم نیست چرا قوه قصاییه با او برخورد نمی کند. صدمه ای که او به کشور زده از صدمه ای که خیلی از اغتشاگران زده اند بیشتر است.
چه کسی آوردش؟ چقدرش توجیب امثال تو رفت از جیب مردم، حرومه!!!!!
اول باید رئیس فدراسیونی که فقط به دلیل دوستی با مربی و زد و بندهای باندی و سیاسی، مربی ورشکسته را آگاهانه آورد، پاسخ بدهد.
این تیم میتوانست صعود کند مخصوصا در بازی با آمریکا ولی متاسفانه قربانی باندبازی یک مربی خودخواه و مدیران فدراسیون شد. باخت به انگلیس و آمریکا با آن نتیجه تحقیرآمیز در حالی که میتوانستیم حداقل در بازی با آمریکا مساوی بگیریم و باعث خوشحالی مردم شویم، چیزی نیست جناب تاج که مسئولین از آن چشم پوشی کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل