بازدید 3269

مزایای موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی از جمله موتورهای تولید برق ضروری است که بسیار پرکاربرد و پرفروش بوده و استفاده از آن رایج است. در نقاطی که به شبکه برق دسترسی وجود ندارد می‌توان از این موتوربرق‌ها استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲ 18 December 2022

باتوجه‌به موارد زیاد قطعی برق، موتوربرق ها می‌توانند فواید زیادی داشته باشند. از این دستگاه‌ها می‌توان برای تأمین برق ضروری ساختمان‌ها و اماکن مختلف استفاده کرد.

موتور برق بنزینی از جمله موتورهای تولید برق ضروری است که بسیار پرکاربرد و پرفروش بوده و استفاده از آن رایج است. در نقاطی که به شبکه برق دسترسی وجود ندارد می‌توان از این موتوربرق‌ها استفاده کرد.

موتورهای برق بنزینی از انواع بسیار مناسب و پرکاربرد موتوربرق بوده و سوخت مورداستفاده در آنها به دلیل قابل‌حمل بودن مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است. این دستگاه می‌تواند انرژی مکانیکی از سوخت بنزین را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و در نهایت باعث تولید برق شود. از این موتوربرق می‌توان برای تأمین میزان برق خانگی و مشاغل مختلفی در ساختمان‌های اداری کوچک و ... استفاده کرد.

موتورهای بنزینی همان‌طور که از نامشان مشخص است با سوخت بنزین کار می‌کنند. در این موتورها بنزین با هوا در محفظه بسته‌ای ترکیب شده و با جرقه شمع محترق و در نتیجه نیروی زیادی تولید می‌شود. نتیجه تمامی این فرایندها تولید برق است. به دلیل فشار احتراق بالا و گرمای خیلی زیاد، پیستونی که در این نوع موتورها استفاده می‌شود از جنس آلیاژهای خاصی مانند آلومینیوم است و دارای تقویت کننده فولادی است.

ویژگی‌های موتور برق بنزینی

موتورهای برق بنزینی از جمله موتورهایی هستند که دارای جرقه اشتعالی هستند. این موتورها با سوخت‌های نسبتاً فرار مانند بنزین کار می‌کنند. در موتور برق بنزینی هوا و سوخت با یکدیگر ترکیب شده و بعد از فشرده‌سازی و متراکم کردن آنها مخلوطی تولید می‌شود. دو فرایند ایزوکوریک و دو فرایند ایزنتروپیک در موتورهای بنزینی انجام می‌شود. فرایند ایزوکوریک فرایند ترمودینامیکی است که در حجم ثابت انجام می‌شود و فرایند ایزنتروپیک در آنتروپی ثابت صورت می‌گیرد.

در موتور برق بنزینی هوا و بنزین بعد از ترکیب‌شدن وارد سیلندر می‌شوند عملکرد موتورهای بنزینی در محفظه احتراق آغاز می‌شود. جرقه شمع با سوخت تماس پیدا کرده و انفجارهای معین و کنترل شده‌ای را تولید می‌کند که در نتیجه این انفجارها پیستون حرکت می‌کند، درست مانند دیزل ژنراتور .از جمله ویژگی‌های مهم موتورهای برق بنزینی می‌توان به‌سرعت زیاد جابه‌جایی بیشتر و میزان مصرف بنزین بالا اشاره کرد.

مزایای موتور برق بنزینی

ویژگی موتور برق بنزینی

مزایای استفاده از موتور برق بنزینی

استفاده از موتور برق بنزینی مزایای زیادی دارد. موتورهای برق بنزین در مقایسه با موتورهای برقی دیگری که سوخت مصرفی متفاوتی دارند، مزایای بیشتری دارند.

از جمله فواید و مزایای این موتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوخت این موتورها به‌راحتی در دسترس است؛ چراکه در کشور ما بنزین سوختی در دسترس بوده و در شرایط مختلف نیز قابل تهیه است.
  • استحکام و دوام موتور برقی با سوخت بنزین بالا است؛ چراکه در این موتورها آلیاژی که در بدنه به‌کاررفته است، استحکام و طول عمر بالایی دارد.
  • هزینه پایین برای تعمیر و نگهداری از جمله دیگر مزایای این نوع موتورهای برق است. لوازم این موتورها در بازار در دسترس بوده و می‌توان با هزینه کم آنها را تهیه کرد.
  • موتورهای برق بنزینی قیمت مناسبی دارند و نسبت به مدل‌های دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه  محسوب می‌شوند.
  • موتورهای برق بنزینی در ابعاد کوچک و قابل‌حمل تولید می‌شوند.
  • از جمله دیگر مزایای این موتورها می‌توان به استفاده از آنها در کارگاه‌های صنعتی و کوچک و همچنین مصارف خانگی اشاره کرد. این موتورها برای ساختمان‌ها کاملاً مناسب هستند.

مزایای موتور برق بنزینی

مزایای موتور برق بنزینی

خرید موتوربرق از نوع بنزینی

در هنگام خرید موتور برق بنزینی حتماً باید به این موضوع توجه داشت که چه ویژگی‌هایی از موتوربرق انتظار می‌رود. به‌عنوان‌مثال برای جوشکاری لازم است علاوه بر پرتابل بودن دستگاه به سبک و کم‌حجم‌بودن آن توجه شود. از جمله موضوعات مهمی که در هنگام خرید موتورهای برق بنزینی باید به آنها توجه داشته باشید، موارد زیر است:

  • موتوربرق باید باتوجه‌به نوع استفاده آن در محیط خریداری شود. موتورهای برق بنزینی در انواع بسیار متفاوتی طراحی شده‌اند و بنابراین برای هر نوع محیطی باید نوع مناسب آن را تهیه کرد.
  • توجه به ظرفیت مخزن سوخت اهمیت بسیار زیادی دارد. بزرگ‌تر بودن مخزن سوخت باعث می‌شود بتوان انرژی بیشتری را به طور ممتد تولید کرد.
  • قدرت موتوربرق دستگاه پیش از خرید باید محاسبه شود. این موضوع به میزان انتظار شما از دستگاه برمی‌گردد. اگر توان کمتری را خریداری کنید، دستگاه کارایی مناسب را برایتان نخواهد داشت. برای تهیه دستگاه با توان‌های بالاتر نیز لازم است هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.
  • هنگام خرید حتماً به مقاومت بدنه دستگاه توجه داشته باشید. این موضوع باتوجه‌به استفاده از دستگاه در مکان موردنیاز تعیین می‌شود. باتوجه‌به اینکه در چه مکانی می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید می‌توان از موتورهای برق با بدنه پلاستیکی یا فلزی استفاده کرد. در این زمینه بهتر است از راهنمایی‌های تخصصی و کارشناسانه استفاده کنید.
  • تهیه دستگاه از مراکز و شرکت‌های معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. در هنگام خرید محصول به ضمانت آن توجه داشته باشید.(در شرکت کشتیران یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به ازای هر خرید، ارائه می شود)

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان