بازدید 4549

خزعلی: صدای زنان ایران خاموش نخواهد شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، تصمیم آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را «نامشروع» خواند و گفت: هرگز صدای رسا و مطالبه‌گرانه جامعه پویای ‎زنان ایران‌زمین، در اعتراض به پایمال‌شدن ‎حقوق زنان توسط این کشور و سایر کشورهای غربی حامی آن، خاموش نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 18 December 2022

به گزارش «تابناک»، انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت: آمریکا باز هم با اتخاذ تصمیمی نامشروع و با ایجاد رویه‌ای خطرناک و بی‌سابقه، ‎سازمان ملل و نهادهای آن را به امور سیاسی آغشته کرد. هرچند تصویب حذف عضویت جمهوری اسلامی ایران از ‎کمیسیون مقام زن سازمان ملل، جامعه جهانی را از نگاه ژرف و افکار والای زنان ایران محروم کرد اما هرگز صدای رسا و مطالبه‌گرانه جامعه پویای ‎زنان ایران‌زمین، در اعتراض به پایمال‌شدن ‎حقوق زنان توسط این کشور و سایر کشورهای غربی حامی آن خاموش نخواهد شد.

گفتنی است، پس از فوت مهسا امینی قریب به ۴۰ سازمان غیر دولتی، در نامه‌ای سرگشاده به شورای حقوق بشر خواستار برگزاری نشست ویژه شدند که با حمایت ایسلند و آلمان و حمایت ۴۴ کشور در دستور کار شورا قرار گرفت و در نهایت سی‌وپنجمین نشست ویژه در تاریخ ۲۴ نوامبر برابر با سوم آذرماه در ژنو برگزار شد.

در این جلسه برخی از دولت‌ها اتهام‌هایی از قبیل سرکوب تظاهرات «مسالمت‌آمیز» و استفاده نامتناسب از زور علیه معترضان مسالمت‌جو به‌ویژه زنان و کودکان را مطرح کردند. نهایتا آمریکا پیشنهاد صدور قطعنامه‌ای برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را داد که این قطعنامه نهایتا در روز چهارشنبه ۲۳ آذر با ۲۹ رأی موافق، هشت رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار