بازدید 15229
در آخرین روز هفته

رکورد جدید قیمت یورو پس از برکناری یک مقام مسئول ارزی/ چند میلیون دلار فروخته شد؟

معاملات ارز پس از برکناری معاون ارزی بانک مرکزی، با نوسان محدود دلار و رشد یورو در بازار توافقی همراه شده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 15 December 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات امروز (پنجشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱) بازار توافقی، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا بین صراف و صادرکننده با افزایش نسبی به رقم ۳۶۴۴۰ تومان رسید. این نرخ با لحاظ سود یک درصدی مشخص شده در قانون بانک مرکزی، در نهایت به رقم ۳۶۸۰۵  تومان در صرافی‌ها رسید که نسبت به روز چهارشنبه، گران‌تر شده است.

به بیان دیگر اگر امروز متقاضی ارز به صرافی مجاز مراجعه کند می‌تواند دلار توافقی را در محدوده ۳۷۰۰۰ تومان از صرافی خریداری کند که نسبت به روز‌های قبل، گران‌تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو توافقی با افزایش نرخ نسبت به روز کاری قبل، ۴۱۴۵۰ تومان قیمت گذاری شده است که در صرافی‌ها به رقم ۴۱۸۶۴ تومان رسیده است (رکورد تاریخی در بازار توافقی) که نسبت به روز قبل، نوسان افزایشی بیش از ۳ درصدی دارد.

این در حالی است که در مجموع معاملات امروز بازار توافقی، بیش از ۱۲ میلیون دلار و یورو به صورت اسکناس معامله شده است.

 معاون ارزی بانک مرکزی برکنار شد

بیست و چهار ساعت قبل افشین خانی دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی که اواخر دی ماه سال گذشته از سوی صالح آبادی به معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شده بود، برکنار شد. وی در کمتر از یکسال از حضور خود در این بانک، نرخ دلار را از 24 هزار تومان به 39 هزار تومان رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۳
با این دولت و مجلس و وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی و ...... اگر وضعیت غیر از این بود باید تعجب می کردیم معیشت مردم فقط شعار بود و هست
وقتی مجازاتی برای تصمیمات بی اساس مسئولان نیست، همین می شود.
تابناک عزیز این واقعیت را باید در زمان انتصاب ایشان گزارش می نمودید نه حالا که این دانشجوی به اصطلاح دکترا کشور را با چالش جدی مواجه کرده است. نوش دارو پس از مرگ سهراب!
اولا" اینکه یک نفر به تنهایی باعث این همه خسارات و ضر و زیان دهشتناک نمیتواند باشد که با تغییر او حالا همه چیز کل و بلبل بشود .
اینکه این آقا با رها کردن متغیرهای کلان اقتصادی، تمام توجه خود را به امور پرسنلی و مجادله و تسویه حساب با کارمندان این بانک معطوف کرده بود ، از ویژگی های واضح و مبرهن یک فرد خود شیفته و بدون ظرفیت هست که مسئولیت به کار گماردن چنین شخصی حتما" بر عهده رئیس بانک مرکزی خواهد بود .
اما مسئله مهم ! اینکه الان این موضوعات روشن شده و مقصر این خرابی و افتضاح به وجود آمده آشکار شده ، آیا صرف برکناری ایشان کافی است ؟ به نظر باید ابتدا دست اندکاران ساخت سریال گاندو ، مجموعه جدیدی را تهیه و سپس فرد برکنار شده نیز همانند سلف خود محبوس و به جزای عملکرد مخرب خود برسد . انشاالله تعالی
تابناک عزیز
تا جائی که میدانم رسم بر این است که تممی معاونان را رئیس تعیین و برکنار آنها نظارت می‌کند
بنابراین در مورد این جناب معاون قطعا رئیس مقصر است
واما اگر ایشان براساس سفارش بعنوان معاون انتخاب شده باز هم جناب رئیس مقصر میباشد
یک شبه همه این کار ها را کرده؟
بابا وضعیت مملکت اینقد قاراش میشه بعد شما با این گزارش آبکی میگین همه تقصیرا گردن همین یه نفر بوده!
به نظر مي رسه كه اين آقاي خاني ماموريت اصلي ش همين بود كه دلار را از ٢٤ هزار تومان برسونه به ٣٩ هزار تومان . الحق والانصاف بايد نمره بيست بهش داد . زيرا صد در صد به هدفش رسيد
با این حسسلب صالح ابادی هم باید برکنار شود
الان این اقا به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده بازخواست می شود؟ مسلماً خیر.
واقعا باور کنیم که کاهش شدید ارزش پول ملی برای اقدامات ۱نفر شخص است؟!
اگه قرار بود با بگیر و ببند افراد و برکناری مسوولین، قیمت ارز کنترل بشه که الان دلار ۳۸ تومن نبود. با اقتصاد آزاد و تعامل درست با دنیا ارزش پول ملی زیاد میشه نه با شعار و گنده گویی و تهدید بقیه
آقای ریئسی این رسم کشورداری نیست بهشت و اخرت رابرای خودتان اقتصادرادرست کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها