بازدید 3866
۶

صادرات روزانه ۲۰۰۰ تن، پیاز را گران کرد

چند هفته‌ای می‌شود که قیمت برخی محصولات از جمله پیاز و سیب زمینی افزایش یافته است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه بارفروشان علت آن را صادرات این محصولات عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 15 December 2022

به گزارش «تابناک»، مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت سیب‌زمینی و پیاز گفت: علت این افزایش قیمت صادرات است. بنا بر درخواست پاکستان روزانه ۲۰۰۰ تن صادرات پیاز به این کشور داشتیم. در حقیقت پاکستان پیاز ما را جارو می‌کرد. همچنین به عراق نیز صادرات محصولات کشاورزی داشتیم.

وی ادامه داد: به کشاورزان اعلام کردیم که اگر قرار است صادرات انجام دهند ابتدا باید نیاز داخل را تامین کنند تا بازار داخل به چالش کشیده نشود و سپس به صادرات فکر کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: از هفته آینده قرار است نصف بار در داخل عرضه شود و نصف دیگر نیز به صادرات اختصاص یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
از همین قصه پر غصه و دراز سیب زمینی پیاز میشه سطح مدیریت را حدس زد ! از زمانی که یاد میدهیم این قیمت سیب زمینی پیاز همینجور بوده سوء مدیریت در صادرات و همچنین در مدیریت کشت همیشه خدا مشکل ساز بوده و ظاهرا قراره تا ابد اینجور باشه ! الان فک کنم اولین تصمیم قطع صادرات باشه بعد از ضرر و زیان تولید کننده و صادر کننده باز آزاد میشه و این سیاست الاکلنگی همینطور .... !!!
مردم کشور همیشه در اولویت آخرقرار دارنداول حق گمرک دوم سود واسطه ها سوم نولید کننده سیب زمینی پیازگوشت مرغ تخم مرغ.....
وقتی نمیتوانند قیمت را کنترل کنند جرا اجازه صادر کردن دادند
باید دلالها سود ببرند یا نه کشاورز سر زمین مفت فروخته به دلال
ریس دولت بودن فقط دستور دادن نیست باید حد صادرات و واردات را پیدا کنی و تا تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود تا نه کشاورز متضرر بشه و بخاک سیاه بشینه نه مصرف کننده داخلی گرفتار انفجار قیمت
ای بابا کجای کارید؟ مردم برای خودرو هر روز توی قرعه کشی شرکت میکنن به امید برنده شدن و آخر سر هم هیچ کس برنده نمیشه. بعدش خودروسازها شروع کردن به صادر کردن تارا و دنا.... مردم اون کشورهایی که خوردو بهشون صادر میکنیم هم توی صف خرید و قرعه کشی هستن؟ یا فقط ماییم که باید در قرعه کشی های بی حاصل شرکت کنیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم