بازدید 5357

واکنش صریح رئیسی به مواضع اخیر چین

رئیس‌جمهور در دیدار با معاون نخست‌وزیر چین گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲ 13 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، معاون نخست وزیر چین که به منظور توسعه روابط دو کشوردر صدر هیئتی تجاری و اقتصادی از دیروز وارد ایران شده بود، در ادامه دیدارها و برنامه‌های خود ظهر امروز سه‌شنبه برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاستور رفت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال گسترش بوده است، گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.

رئیسی حضور هیئت چینی در ایران را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوکشور مهم دانست و با اشاره به توافقات مهم انجام شده در دیدارهای قبلی روسای جمهور دو کشور بر تلاش مسئولان دو طرف برای اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

«هو چون هوا» معاون نخست وزیر چین نیز در این دیدارضمن ابلاغ سلام‌ گرم آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین به رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر اراده چین برای توسعه روابط با ایران قوی، به عنوان راهبرد دائمی این کشور وتغییر ناپذیری این اراده تاکید کرد و گفت: عزم چین برای تقویت و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران فارغ از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تداوم خواهد داشت.

معاون نخست وزیر چین تصریح کرد: چین همواره به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته و از تلاش ایران برای تامین منافع اساسی خود حمایت می‌کند.

معاون نخست وزیر چین همچنین از نتایج دیدارهای خود با مقامات ایرانی به رئیس جمهوری اسلامی ایران گزارش داد. براین اساس با آغاز اجرایی شدن عملیات سرمایه‌گذاری مشترک ده‌ها میلیارد دلاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی صنعتی، انرژی، ترانزیت و مالی و بانکی، طرفین گام بلندی در راستای اجرایی شدن همکاری‌های راهبردی و توسعه‌ای در روابط دو کشور بر می‌دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر