بازدید 18129
بازیکنان و مدیران تیم ملی درکنار اهالی فدراسیون، در قطر چقدر به جیب زدند؟

جام‌جهانی فوتبال یا سور سکه و دلار؟ / پاداش‌گیت بعد از ویلموتس‌گیت!

حالا انگیزه مصاحبه‌های شتابزده از سوی بازیکنانی نظیر سردار آزمون و همچنین وزیر ورزش برای ابقای کی‌روش تا جام‌ ملت‌ها بیشتر نمایان می‌شود. گویا فدراسیون هیات رئیسه ندارد و همه برای تیم ملی تعیین تکلیف می‌کنند و آنها نیز تبدیل به ماشین امضا شده‌اند!
کد خبر: ۱۱۵۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 10 December 2022

جام‌جهانی قطر برای تیم ملی ایران مثل پنج حضور قبلی، خیلی زود و با برگزاری تنها سه مسابقه مرحله گروهی به پایان رسید؛ اما در این دوره حرف‌وحدیث‌ها فراتر از مسائل فنی مرسوم در مورد کالبدشکافی باخت، به حواشی مالی تیم ملی و مسئولانش رسیده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ ناآرامی‌های اخیر اجتماعی در اوج مشکلات اقتصادی در ایران باعث شد، حضور تیم ملی در جام‌جهانی به میزبانی کشور کوچک قطر، زیر ذره‌بین مردم و خبرنگاران قرار گیرد و حالا با گذشت ده روز از بازگشت تیم ملی به کشور اطلاعات پشت‌پرده از جریانات مالی اطراف تیم ملی به بیرون درز کرده که برای هواداران موافق و مردم مخالف، شوکه کننده است.

 

نخستین نکته بارز که حین بازی‌های تیم ملی در جام‌جهانی نیز خودش را نشان داد، حساسیت های مردم نسبت به پاداش تقسیم شده بین بازیکنان تیم ملی بود که البته برخی مدیران فرصت طلب فدراسیون نیز در این مسیر بی‌نصیب نمانده و به نان و نوایی رسیدند.

بیشتر هواداران و علاقه مندان تیم ملی بر این باورند تیمی که با پذیرش دو شکست در یکی از آماده ترین گروه‌های جام‌جهانی برای صعود، حذف شد و یکی از بدترین نتایج تاریخ را با خوردن شش گل از انگلیس ثبت کرد، از اساس چه پاداشی باید دریافت کند؟ در مقابل عده‌ای هم دلیل پرداخت این پاداش را نه مسائل فنی و نتایج داخل زمین چمن، بلکه حواشی سیاسی اطراف ملی‌پوشان و کادر فنی می‌دانند.

جام‌جهانی فوتبال یا سور سکه و دلار؟ / پاداش‌گیت بعداز ویلموتس‌گیت!

چمدان سکه نبی در قطر چه شد؟

ماجرا از دیدار بازیکنان با رئیس‌جمهور آغاز شد؛ جایی که اطلاعات موثق تابناک نشان می‌دهد، ۶۶۰ قطعه سکه طلا به اعضای تیم‌ملی پرداخت شده است. خبرنگار تابناک کسب اطلاع کرده که مهدی محمدنبی این تعداد سکه را همراه تیم به قطر منتقل کرده است تا در کمپ تیم ملی و در فرصت مناسب میان بازیکنان و احتمالا کادرفنی تقسیم کند؛ اما هم اکنون خبر می‌رسد با وجود نتایج ضعیف تیم، نبی که نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز محسوب می‌شود، بدون مصوبه تمامی هیات رئیسه فدراسیون ۴۵۵ قطعه از آن را بین حاضران در هتل الریان تقسیم کرد!

این پرداختی جدا از رقم پاداش ۱۵هزاردلاری است که گفته شده پس از پیروزی مقابل ولز بین نفرات تیم تقسیم شد. پیش از این نوشتیم که یک و نیم میلیارد تومان نیز در همان شب به کارلوس کی‌روش به عنوان پاداش برد تقدیم شد؛ بنابراین تکلیف ۲۰۵ سکه باقی مانده از این تعداد تا امروز نامشخص بود که در ادامه این گزارش سرنوشت آنها نیز مشخص شده است.

 

مدیران همراه تیم ملی چقدر به جیب زده‌اند؟

طبیعی است که مدیران تیم ملی، خودشان را هم در این بذل و بخشش پاداش های نجومی نادیده نگرفته اند و مهدی محمد نبی در کنار خراطی، حمیسی و معتمدکیا نیز از این پرداخت‌ها بهره برده‌اند. در همین حال، برخی منایع می‌گویند چند بازیکن عمدتا نیمکت نشین تنها ۸ هزاردلار دریافت کرده‌اند.

حالا مشخص می‌شود، نایب رئیس فدراسیون به چه دلیل بر سر تصاحب صندلی سرپرستی تیم ملی اینقدر اصرار داشت و چند هفته با رضاییان، عضو هیات رئیسه فدراسیون رقابت داشت. عملکرد نبی در اداره حواشی تیم و ماجرای سرود تیم ملی نمایان است و قطعا در جای خود به آن نیز خواهیم پرداخت‌.

جام‌جهانی فوتبال یا سور سکه و دلار؟ / پاداش‌گیت بعداز ویلموتس‌گیت!

 

هیات رئیسه خواب‌آلود با کارکرد ماشین امضا

حالا انگیزه مصاحبه‌های شتابزده از سوی بازیکنانی نظیر سردار آزمون و همچنین وزیر ورزش برای ابقای کی‌روش تا جام‌ ملت‌ها بیشتر نمایان می‌شود. گویا فدراسیون هیات رئیسه ندارد و همه برای تیم ملی تعیین تکلیف می‌کنند و آنها نیز تبدیل به ماشین امضا شده‌اند!

هیات‌رییسه‌ای که مثل دوره گذشته تنها ماشین امضای تصمیمات گرفته شده دیگران است و از خود استقلال و حق رای و توانی برای تاثیر در مسائل کلان فدراسیون ندارد و بازیکن تیم ملی برای آنها تصمیم سازی می‌کند.

گروه مدیرانی که دلیل علاقه وافرشان به کارلوس کی‌روش نیز همینجا در لابلای تقسیم پاداش بین اعضای تیم ملی لو می‌رود.

 

آیا حاتم بخشی در دوحه، سند قانونی مدیریتی دارد؟

رقمی حدود ۶۰۰میلیون برای بازیکنان اصلی و تعویضی و ۳۰۰میلیون برای ذخیره‌ها حیرت آور است.

پرسش این است که آیا این پرداختی‌ها، امضای اعضای هیات رئیسه فدراسیون را داشته است؟ آیا فدراسیونی که تا خرخره در بدهی و مشکل مالی دست و پا می‌زند و تیم ملی‌اش هیچ اسپانسری در این دوره جام‌جهانی نداشته، باید چنین بی باک و بدون واهمه از حسابرسی، بریز و بپاش کند؟ آیا موفقیت بزرگی به دست آمده است که رسانه‌ها و مردم از آن آگاه نیستند؟

حالا دلیل عدم همراهی منصور قنبرزاده در سفر دوحه و خودداری از امضای صورتجلسات مرتبط با پاداش ها بیشتر مشخص می‌شود!

خبرنگار تابناک مطمئن شده که فدراسیون فوتبال ارقامی ارزی را هم به مدیران اعزامی فوتبال به قطر که در هتل گرندلوکس خیابان السد دوحه مستقر بوده‌اند، پرداخت کرده است که شامل برخی روسای هیات‌های استانی و مدیران کمیته‌ها و دپارتمان‌ها و البته چند مدیر سازمان لیگ بوده‌اند. البته این مبالغ بسیار کمتر از چیزی است که نبی و گروه معتمدش در اطراف تیم ملی فوتبال به جیب زده‌اند.

 

سرنوشت ۲۰۵ سکه باقی مانده در چمدان نبی

گفتیم که شمار سکه های اهدایی رئیس جمهوری به تیم ملی ۶۶۰ قطعه بود و ۴۵۵ تای آن حین برگزاری مسابقات بین نفرات تیم و کادر همراه تقسیم شد که قطعا رسید و امضاهایش برای رسیدگی دقیق موجود است. 

آیا ۲۰۵ قطعه سکه طلای دیگر به خزانه فدراسیون رسید؟ پاسخ منفی است، چون امروز با خبر شدیم این تعداد سکه بین روسای کميته‌ها و دپارتمان ها و همچنین کارمندان فدراسیون تقسیم شده است تا همه از این سفره پر برکت جام‌جهانی به اندازه گلیم خود سهمی برده باشند.

نحوه تقسیم هم طبق اطلاعاتی که به خبرنگار تابناک رسیده به این نحو بوده است؛

۳۰ میلیون تومان کارمندها
۴۰ میلیون تومان دپارتمان‌ها
۵۰ میلیون تومان کمیته‌ها

 

مزد شکست با سلطان وعده‌ها

به این ترتیب جام جهانی قطر برای مدیران فدراسیون فوتبال ایران با خوبی و خوشی به پایان رسید و رئیس فدراسیون هم قرار نیست به هیچ مرجعی پاسخ دهد که تکلیف وعده‌هایش چه شد؟ آیا تیم ملی با دریافت شش گل از انگلیس در قطر آبروداری کرد؟ چرا به رغم وعده‌های متعدد تاج، تیم ملی برای نخستین بار در تاریخ به آمریکا باخت؟ 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۳
همین کارهاست که مردم را عصبانی میکند. حداقل در دولت انقلابی انتظار این سوء مدیریتها را نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
از آنانی که به عنوان تماشاگر با مخارج هنگفت از بیت المال به قطر فرستاده شدند، هم بنویس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
طارمی، جهان بخش، انصاریفرد در کنفرانس قبل از مسابقه در قطر: من سیاسی نیستم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
اون موقعی که تاج با افتضاح ماجرای ویلموتس و یک بغل پرونده باز و آخریش در در ماجرای 92 هزار میلیارد تومانی ذوب آهن دوباره به سمت رییس فدراسیون فوتبال منصوب شد، همه افتضاحات ورزشی و غیر ورزشی در قطر متصور بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
آن موقعی که کیروش، مربی درپیتی که در کلمبیا و مصر و 8 سال در ایران نتبجه مثبتی نداشته، دوباره برگرداندند، معلوم بود که اهداف مادی پس قضیه قرار دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
بازیکنان درجه 2و 3 چون آزمون، طارمی، جهانبخش و...... نه فوتبال سطح بالایی دارند و نه مرام پهلوانی و مردانگی. تمامش فقط و فقط به فکر دلار و افزودن اموالشان بوده و ذره ای به فکر مردم کشورشان نیستند.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
ایران بهشت سرمایه داری و حضرات حامی سرمایه داران هستند چون خودشان هم جزو سرمایه دارانند
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
بیکاز اینها میخواهند !!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
بعد می گن چرا فلان بازیگن سابق تیم ملی به اغتشاشات پیوسته؟! این ها و بدتر از این ها را دیده . خدا را خوش نمی یاد با این سو استفاده ها حق مردم چه از نظر حیف و میل کرد ن منابع مالی و چه از طریق انتصاب های ناشایسته ازبین بره. همین ها باعث تحریک و اشوب کشور شدن. این یه مثاله بقیه جاها چه طور ؟ تنها راهش شفاف سازی و اطلاع رسانی درست است. باید قانونش مشخص باشه و توضیح داده بشه. پنهان کاری ها باعث فساد و رانت و اشوب و اغتشاش در کشور می شه.
زیاد سخت نگیر تابناک جون. سفره ای پهنه و یه عده ای با عناوین و بهانه های مختلف نشستن سر سفره، به خوبی و خوشی می خورن دیگه. حالا اوضاع مملکت و مردم خرابه و برای امرار معاش روزمره موندن، خیلی مهم نیست. به قول یک بزرگواری، روزی دو وعده و اگه نشد، یک وعده غذا بخورن مردم. برای سلامتی شون هم مفیده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
همچنین یمنی ها که نان خشک می خورند و پای برهنه می جنگند
باید جایزه ایی هم به دروازیان تیم ولز بدهید چون اگر روی اشتباه اخراج نمی شد الان با سه شکست برمی گشتیم ایران خرج کردن از بیت المال که کاری نداره
برای چندمین بار مبارزه با فساد در دولت انقلابی را دیدیم. البته پر واضح است که اکثریت مردم ایران فساد در وجودشان لانه کرده و فساد را فقط برای دیگران بد میدانند و این مدیران هم از بین همین مردم آمده اند اما در دولت انقلابی قرار نبود اینگونه باشد
هر دم از این باغ بری میرسد!
درود به شرف خبرنگار تابناک
دمت گرم که حقیقت را گفتی
چه میشود گفت؟ این باند با حمایت آگاهانه معاون اول رییس جمهور جناب مخبر و پسر ایشان به همراه برخی از بازیکنان خود فروش تیم ملی برای آوردن کیروش و جلوگیری از باخت مقابل آمریکا و انگلیس، روی کار آمدند و حالا چه کسی میتواند با آنها مقابله کند؟ چه کسی پاسخگوی شکست تیم است؟ تازه در پی تمدید قرارداد کیروش هم هستند. ناکارآمدی از این بیشتر برای دولت انقلابی؟
دقت بکنید که اینا دیگه مثه قبل از پول نفت و گاز نیست.
اینا از مالیاته من وشماست. این پولایی که پرداخت شده همون مالیات هایی هستش که آخره سال از ما میگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
نه جانم پول برق و گاز من و شما را گران می کنند که این جایزه ها را بدهند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
یک منبعش همون ۲۰ هزار تومن هاییه که مخابرات می گیره
وقتی که اقای تاج دارای پرونده بازقضایی داره را مثل اب خوردن ریس فدراسیون میکنن! و به اعتراضات توجه نمیکنن نتیجه ش همین فساد ها ببار میاید.عجیبه با دستور چه کسانی ایشون با این سابقه بر مسند فدراسیون میشیند
پاداش برای چی؟ یه برد و دو شکست و حذف در مرحله ی اول؟
چند بار باختیم
اخلاق و معرفت وقتی اسکوچیچ را اخراج کردیم و کیروش فرصت طلب را آوردیم
فوتبال در زمین مسابقه
انسانیت وقتی نسبت به درد و رنج مردم بی تفاوت شدند
امانتداری زمانی که ۶۰۰ سکه را به دست آدم های ناباب و خلافکار دادند
آقای رییسی تنها امتیاز شما پاکدستی بود حواستان باشد همین تنها سرمایه را بر باد ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
پاکدست کلمه غریبیست
تاج رو کی منصوب کرد؟
متاسفم
رئیسی هم نشان داد تو موقعیت قرار بگیره فرقی با بقیه نداره
من که مالیات میدم راضی نیستم از بیت المال این پول بهشون داده بشه، مدیون من هستن همشون
من قبلا هم کامنت گذاشته بودم که متاسفانه منتشر نشد… آقای محسن رضایی، شما مگه مشاور اقتصادی رییس جمهور نیستی؟ نمی تونید این حیف و میل آشکار بیت المال رو به ایشون گوشزد کنید؟؟
من به هیچ وجه راضی نیستم وخواهان محاکمه آمرین و عاملین هستم و باید کل جامعه آگاه بشوند
من پیشنهاد میکنم در ادامه حمایت مادی و معنوی از بازیکنان تیم ملی فوتبال و تقدیر از عملکرد خیره کننده تیم دذ جام جهانی که منجر به اهدای حواله خودروی لوکس به انها شد بخاطر پیروزی تیم کرواسی از انجایی که سرمربی قبلی اهل کرواسی بوده به کیروش و بازیکنان تیم ملی یکی یک دستگاه دیگه خودروی لوکس اهدا بشه !
برگشت تاج اگه قانونی خلاف نبود، اخلاقی خلاف بود
تابناک جان در مورد جایزه تیم ملی از فیفا به دلیل حضور در جام جهانی هم بنویس.. آیا. اصلا جایزه ای بوده .. چه میزان؟ اگر این سکه ها از آن جایزه بوده که نوش جانشان اما اگر نه پاسخ باید داده شود...
حالا بگیرید ازشون
تعداد سکه های اهدایی رئیس جمهوری به تیم ملی ۶۶۰ قطعه بود چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی به کارمندان و کارگران 20 درصد حقوق میخوان اضافه کنن هزاران اما و اگر دارن و این حاتم بخشی برای چه؟؟؟
آخه چرا اقای رئیس جمهور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در فوتبال همیشه بخور بخور میلیاردی وجود داشته است. برای همین است که هرکس از تیم ملی فوتبال فارغ می شود، کاخ های شان و مغازه های طلا و جواهرات شان در ایران و جهان دایر می شود.
به رئیس جمهور گفته اند در رباط کریم بیکار نداریم . ایشان هم در تریبون رسمی نقل قول فرموده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
حتما نداریم. شما چرا اینقدر بد بین هستی؟
فوتبالیستهای ما بروند و غیرت و شجاعت در بازی را از مراکشیها یاد بگیرند ، البته مسئولین فدراسیون هم از این خبط و خطاهاشون خجالت بکشند ،
علت اینکه معمولا بسیاری از اتفاقات به نتیجه نمی رسد،در مرحله اول برمیگردد به عدم نظارت، و در مرحله بعد دست های پشت پرده است، شاید عجیب ترین اتفاق ریاست مجدد تاج با وجود داشتن پرونده در دست اقدام بود وقتی او مجدد رئیس فدراسیون شد بر همگان آشکار شد که تصمیم گیرندگان واقعی پشت صحنه هستند ،یعنی همان افرادی که ظاهرا اسمی از آنها نیست اما حتما از ضیافت این سفره بی بهره نبوده اند
وقتی افتضاح مدیریتی در دوره قبلی را دوباره به کار میگیرد و افتضاح مدیریتی جدید وی و عدم موفقیت تیمی و فردی پاداش آنچنانی هم دارد، میتوان فهمید چرا هر کسی میخواهد هر جور شده به فدراسیون فوتبال گره بخورد و جایی در سفره پر نعمت این فدراسیون خاص داشته باشد.
سوال:
آقای رئیسی عزیز در یک سخنرانی در سازمان اداری و استخدامی گفتند که معنی ندارد به کارکنانی که کار موفق نداشته اند پاداش داده شود و این یعنی پاداش عدم موفقیت، بعد مدیران خودشان به مسئولین و حتی کارمندان فدراسیون فوتبال پاداش آنچنانی می دهند. یک بام و دو هوا. حرف چه کسی را باور کنیم؟ یا بعبارتی کدام حرفتان را باور کنیم؟
باختید بد هم باختید همه چیز رو باختید....
دولت مبارزه با فساد....مجلس ناظر.... راستیه که فقط دنبال کار گشت ارشاد و ...... ما معترض هستیم به کجا با اعتراض کنیم؟قوه قضائیه....که اجازه داد تاج دوباره با وجود پرونده ها باز رئیس فدراسیون شود؟ به دولت .......که خود سر دسته حیف کنندگان بیت المال است .....به مجلس که هیچ عملی در هیچ موردی انجام نمی دهد.......
حالا خوبه با این باختها این قدر پاداش گرفته اند اگه آمریکارا میزدیم چقدر بهشون می دادند.؟ اون موقه از سیاسیون و .... شعارشون می شد که پوز شیطان بزرگ را به خاک مالیدیم. چه بخور بخوری می شد اون موقع
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها