بازدید 3921

انتقاد صریح یک وزیر دولت انگلیس از وضعیت کشورش

یک مقام ارشد دولتی انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور گفته است که انگلیس دیگر جایگاه یک ابرقدرت را ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 08 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، یک وزیر دولت انگلیس که مسئول کمک‌های خارجی نیز هست، اعلام کرده که این کشورر دیگر یک ابر قدرت توسعه یافته نیست.

این مقام ارشد دولتی با نام «اندرو میچل» گفت که بودجه برای پاسخگویی به نیازهای پناهندگانی که از کشورهایی مانند اوکراین و افغانستان وارد انگلیس می‌شوند، دچار کاستی‌ها و کمبودهایی است.

وی این سخنان را روز سه شنبه در جمع اعضای کمیته توسعه بین المللی پارلمان انگلیس بیان کرد. میچل پیشتر در ماه اکتبر توسط ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس به عنوان وزیر منصوب شده بود.

او کمبود بودجه لندن را با منابع موجود در دوران نخست وزیری تونی بلر و دیوید کامرون مقایسه کرد و گفت: «اجازه دهید در مورد بوش تند نرویم. ما در حال حاضر یک ابرقدرت توسعه یافته نیستیم.» وی افزود: «اگر می‌خواهیم جایگاه ابرقدرتی انگلیس را پس بگیریم، باید تغییرات ساختاری ایجاد کنیم.»

میچل همچنین خواستار آن شد تا بودجه برخی هزینه میزبانی از پناهندگان کشورهایی از جمله سوریه، افغانستان و اوکراین کاهش یابد.

حدود ۳ میلیارد پوند (۳.۶۵ میلیارد دلار) از خزانه کمک توسعه رسمی (ODA) برای پرداخت هزینه سفر، غذا و اسکان پناهندگان در سال جاری برداشت شده است. میچل با توجه به این هزینه، خواستار اصلاح بودجه شد.

انگلیس سال هاست که هزینه‌های کمک‌های خارجی خود را کاهش داده است. لندن در سال ۲۰۲۱، از تعهد خود مبنی بر تخصیص ۰.۷ درصد از درآمد ناخالص ملی (GNI) به کمک‌ها به برنامه‌های پناهندگان سرباز زد و فقط ۰.۵ درصد به این بخش اختصاص داد. بر اساس پیش‌بینی سپتامبر توسط مرکز توسعه جهانی، تا پایان سال، ممکن است در انگلیس ۲۷۰ هزار پناهجو ثبت نام شود که این تعداد بیشترین در دهه‌های اخیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل