بازدید 3937

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی: از قدرت کناره‌گیری نمی‌کنم

سیریل رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که به دلیل رسوایی مالی با تهدید استیضاح روبرو است، گفت که از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 04 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، وینسنت ماگونیا سخنگوی رامافوزا شنبه شب گفت: رئیس جمهوری بخاطر گزارش‌های نادرستی که منتشر شده است، کناره‌گیری نخواهد کرد.

رامافوزا به دلیل کشف نیم میلیون دلار پول نقد در مزرعه‌اش تحت فشار قرار گرفته است که استعفا دهد، در غیر این صورت برکنار خواهد شد.

روز چهارشنبه یک هیات پارلمانی در آفریقای جنوبی اعلام کرد که رامافوزا «شاید» مرتکب تخلفاتی شده باشد که خلاف قانون اساسی بوده و ممکن است به استیضاح وی منجر شود.

یک مقام اطلاعاتی آفریقای جنوبی ماه ژوئن در شکایتی اعلام کرد که رامافوزا میلیون‌ها دلار پول غیرمجاز یا دزدی را در مزرعه‌اش در شمال شرق کشور پنهان کرده است.

رامافوزا که ریاست حزب حاکم «کنگره ملی آفریقا» را بر عهده دارد، ارتکاب هر گونه تخلفی را رد کرده است.

تاکنون اتهامی رسمی به وی وارد نشده است اما تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

این اتهام در شرایط بسیار حساسی به رامافوزا وارد شده است زیرا دو هفته دیگر در آفریقای جنوبی انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و وی قصد دارد در این مقام بماند.

سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی گفت که به رغم این اتهام، رامافوزا «به اصلاحات اقتصادی و کشوری ادامه خواهد داد.»

کادر رهبری حزب حاکم آفریقای جنوبی روز جمعه جلسه‌ای در ژوهانسبورگ تشکیل داد و اعلام کرد که این تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند.

قرار است که کمیته اجرایی حزب کنگره ملی آفریقا روز دوشنبه جلسه‌ای در این باره تشکیل دهد.

در همین حال، کلیسای آنگلیکن آفریقای جنوبی هشدار داد که اگر رامافوزا استعفا کند کشور در معرض خطر «هرج و مرج» قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار