بازدید 12199
۳
صعود نخستین آفریقایی در شب افتادن ستاره‌های کم‌نور اروپا

جام‌جهانی قطر: طلوعِ مغرب پس از ۳۶سال و حذف تیم دوم فیفا! / کرواسی حریف احتمالی اسپانیا؟

بلژیک با دبروینه، لوکاکو، اکسل ویتسل و کورتوا حذف شد؛ تیمی که معمولا در رنکینگ فیفا از غول‌های جهان بالاتر می‌ایستد در میدان مسابقه کم آورد و این بار از مرحله گروهی جام هم جلوتر نرفت. کرواسی نایب‌قهرمان جهان هم تیم دوم گروه شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 01 December 2022

مراکش یا همان مغرب با وجود ثبت یک گل بخودی دیگر مثل جام جهانی قبلی مقابل ایران، به عنوان صدرنشین گروه دشوار به مرحله حذفی جام بيست و دوم صعود کرد. 

جام‌جهانی قطر: طلوعِ مغرب بعداز ۳۶سال و حذف تیم دوم فیفا / کرواسی به قربانگاه برزیل رسید

به گزارش تابناک ورزشی؛ در ادامه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (پنجشنبه ـ به‌وقت تهران) دو بازی همزمان از گروه F برگزار شد که در یکی از این دیدار‌ها، تیم‌های کرواسی و بلژیک در ورزشگاه احمدبن علی به مصاف هم رفتند که جدال دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل پایان یافت.

ترکیب کرواسی: دومینیک لیواکوویچ (دروازه‌بان)، ایوان پریشیچ، دیان لاورن، متئو کواچیچ (۲ + ۹۰ - لاورو مایر)، آندره کراماریچ (۶۴ - ماریو پاسالیچ)، لوکل مودریچ، مارسلو بروزوویچ، مارکو لیوایا (۶۴ - برونو پتکوویچ)، برنا سوسا، یوشکو گواردیول و جوسپ یورانوویچ.

ترکیب بلژیک: تیبو کورتوا (دروازه‌بان)، یان فرتونگن، توبی آلدروایرلد، توماس مونیه (۸۸ - ادن هازارد)، لئاندر دندونکر(۷۱ - جرمی دوکو)، تیموتی کاستانیه، اکسل ویتسل، یانیک کاراسکو(۷۱ - یوری تیلمانس)، کوین دی‌بروین، لئونارد تروسارد (۵۸ - تورگان هازارد) و دنیس مرتنز (۴۵ - روملو لوکاکو).

جام‌جهانی قطر: طلوعِ مغرب بعداز ۳۶سال و حذف تیم دوم فیفا / کرواسی به قربانگاه برزیل رسید

در این بازی که قضاوتش برعهده آنتونی تیلور از انگلیس بود، کرواسی در دقیقه ۱۷ صاحب یک ضربه پنالتی شد که داور با بررسی صحنه توسط فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) تصمیم خود را عوض و آفساید بازیکن کرواسی را اعلام کرد. در دقیقه ۶۰ این بازی، روملو لوکاکو در یک موقعیت خوب توپ را به تیر دروازه کرواسی زد. او همچنین در ادامه دو موقعیت خوب گلزنی دیگر را مقابل خط دروازه به هدر داد.

در دقیقه یک شوت ایوان پریشیچ با فاصله کم از کنار دروازه کورتوا به بیرون رفت.

کراماریچ در دقیقه ۱۵ در محوطه جریمه کرواسی سرنگون شد و داور به سود کروات‌ها پنالتی گرفت؛ اما لحظاتی بعد داور انگلیسی با کمک گرفتن از کمک داور ویدیویی صحنه را آفساید و پنالتی را مردود اعلام کرد.

جام‌جهانی قطر: طلوعِ مغرب بعداز ۳۶سال و حذف تیم دوم فیفا / کرواسی به قربانگاه برزیل رسید

در دقیقه ۴۱ دندونکر در مقابل دروازه مراکش فرصت خوب گلزنی را از دست داد و ضربه‌اش بی ثمر بود و توسط مدافعان مراکش دفع شد.

در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، شوت روی پای جوسپ یورانوویچ، خطرناک از کنار دروازه کورتوا به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۸ ضربه سر روملو لوکاکودر دستان لیواکوویچ جای گرفت.

در دقیقه ۵۰ شوت سرکش کواچیچ در محوطه جریمه با واکنش کورتوا به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۱ شوت بروزوویچ با واکنش کورتوا دفع شد. در ادامه مودریچ شوت سرکشی به سمت دروازه کروات‌ها فرستاد و باز هم کورتوا واکنش نشان داد و دفع کرد.

در دقیقه ۶۰ شوت لوکاکو در مقابل دروازه خالی به تیر دروازه لیواکوویچ برخورد کرد.

در دقیقه ۶۲ لوکاکو باز هم یک دروازه خالی دیگر را هدر داد. ضربه سر او مقابل دروازه خالی از بالای دروازه کروات‌ها به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۸ ضربه فنی روی پای مودریچ در دستان کورتوا جای گرفت.

در دقیقه ۸۷ در ازدحام جمعیت محوطه جریمه کرواسی، توپ به پای لوکاکو برخورد کرد و با اختلاف کم از کنار دروازه کرواسی به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۰ سانتر کوین دی‌بروین را باز هم لوکاکو مقابل دروازه هدر داد.

 

طلوع سرزمین غروب در قطر؛ شاهکار آفریقایی

در بازی همزمان تیم‌های کانادا و مراکش در ورزشگاه الثمامه مقابل هم صف‌آرایی کردند که جدال دو تیم در نهایت با برتری دو بر یک شاگردان ولید الکراکی همراه شد.

جام‌جهانی قطر: طلوعِ مغرب بعداز ۳۶سال و حذف تیم دوم فیفا / کرواسی به قربانگاه برزیل رسید

با این نتیجه، مراکش پدیده این گروه به عنوان صدرنشین بعد از ۳۶ سال به مرحله حذفی جام‌جهانی خواهد رسید و باید منتظر تیم دوم گروه پنجم باشد. 

حکیم زیاش در دقیقه ۴ و یوسف النصیری در دقیقه ۲۳ برای مراکش گلزنی کردند و گل کانادا هم روی گل به خودی نایف اکرد در دقیقه ۴۰ به ثمر رسید.

ترکیب مراکش: یاسین بونو (دروازه‌بان)، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش (۷۶- عبدالرزاق حمدالله)، عزالدین اوناهی (۷۶- جواد الیمیق)، عبدالحمید صابری (۶۵- سلیم املاح)، سفیان بوفال (۶۵- زکریا ابوخلال) و یوسف النصیری.

ترکیب کانادا: میلان بوریان (دروازه‌بان)، آلیستیر جانستون، سم آدکوگبه (۶۱- اسماعیل کونه)، کمال میلیر، استیون ویکتوریا، جونیور هویلت (۷۶- دیوید واتراسپون)، تایون بیوکانان، مارک آنتونی کایه (۶۰- هاتچینسون)، کایل لارین (۶۰- جاناتان دیوید)، آلفونسو دیویس و جاناتان اوسوریو (۶۶- ریچی لاریه‌آ).

مراکشی‌ها در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول یک گل دیگر هم زدند که آفساید اعلام شد؛ قضاوت این بازی برعهده رافائل کلاوس از برزیل است.

با ثبت این نتایج، مراکش آفریقایی با هفت امتیاز به عنوان تیم اول گروه F راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد و کرواسی هم با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم گروه جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کرد. تیم‌های بلژیک و کانادا نیز به ترتیب با چهار و صفر امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم ایستادند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نتایج امشب گروه پیچیده پنجم جام‌جهانی تکلیف حریفان مراکش و کرواسی را مشخص خواهد کرد.

جام‌جهانی قطر: طلوعِ مغرب بعداز ۳۶سال و حذف تیم دوم فیفا! / کرواسی حریف احتمالی اسپانیا؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
مراکش و استرالیا و ژاپن صعود کردند . کره هم صعود کنه تا دیگه ملی پوشان دری وری نباشن ما شانس نداشتیم . ما خوب بویم بخت یار نبود .
تازه می خوان کیروش رو هم نگه دارن بازم اینه دق مردم شه .
تیم اول آسیا را هم دیدیم! ترسوترین تیم بین تمام تیمهای آسیایی
مراکش همون تیمی است که ما چهار سال پیش بردیمش. ببینید آنها یکجا رسیدند و ما بکجا؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار