بازدید 4379

وزیر کار: ثبت پایین‌ترین نرخ بیکاری در ۱۸ سال گذشته

وزیر کار گفت: طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان ۱۴۰۱، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ساله و بیشتر به ۸.۹ درصد رسیده است که طبق بررسی ها، این نرخ طی ۱۸سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 28 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید معمولاً در تمام دولت‌ها یکی از اولویت‌های اصلی است. در دولت سیزدهم نیز این مسئله با اهتمام بیشتری دنبال می‌شود. طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان ۱۴۰۱، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ ساله و بیشتر به ۸.۹ درصد رسیده است که طبق بررسی ها، این نرخ طی ۱۸ سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با مخبر، معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سامانه رصد ملی اشتغال ارائه کرد و گفت: تا پایان آبان‌ماه، ۶۶ درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است که این میزان مطابق زمان‌بندی پیش‌بینی شده تا پایان سال بوده و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و به صورت حضوری تا پایان سال نظارت خواهند شد.

مرتضوی با تأکید بر افزایش آمار بیمه‌شدگان در دولت سیزدهم، گفت: به دنبال طراحی سامانه ثبت بیکاران در کشور هستیم تا با اطلاعات و آمار دقیق‌تر بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع معضل بیکاری انجام دهیم.

وزیرکار با اشاره به آخرین آمار ایجاد اشتغال در هفت ماه سال جاری گفت: منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی صرف طرح‌های عمرانی و اشتغال می‌شود. بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال ۶۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۵
چیه؟
دوباره تعریف بیکاری رو تغییر دادن ؟
کجایی حاجی...بگو ما هم بیایم
خودتون از دروغ بودن این آمار خنده نمیگیره
جمعیت فعال کشور را کاهش بدید این شاخص صفر بشه
بیش از 60 درصد جمعیت فعال کشور را فعال نمی دانید!!!!!!!!!!!!!
بچه های خودشونو میگویند وگرنه ما که هرچه به اطرافمون نگاه میکنیم کسی سرکار نرفته هیچ اوناهم که کار می کردند بیکار شدند
یعنی بالای 10 درصد از نرخ بیکاری کم شده، خب این 10 درصد جمعیتی که الان کار میکنن دقیقا کجا استخدام شدن؟ کارخانه ها که با حداقل ظرفیت کار میکنن و تعدیل نیرو دارن، شرکت های دولتی هم که اصلا استخدام نداشتن فقط میمونه شرکت های خصوصی که همچین ظرفیت بالایی برای استخدام ندارن. آین آمار یه جاییش می لنگه یا آماری که دست ایشون دادن رو درست نمیتونه بخونه.
كدام كشور ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
جایی که اینجا نیست!!!
اقا دروغ 13 بود ؟ چرا اینقدر زود ؟
با همین سرعت ادامه بدید انشالله نیروی کار باید از خارج وارد کنیم تو را به خدا سرعت اشتغال را کم کنید!
669 هزار و 998 نفر به نظرم صحیح باشد.
شما كلا يك هفته نيست اومدي اين آمار رو از كجا پيدا كردي؟
با این حساب فکر کنم بزودی باید از کشورهای خارج نیروی کار وارد کنیم
کاهش نیروی کار بعلت کاهش جمعیت جوان
این بگو یک عده زیادی از کارفرما دارن بیگاری میگیرن ....لطف کن حد اقل حقوق درست کن با فوق لیسانس و15سال سابقه 5وخورده بگیری بازرسان ادراه کار کجان رئیس ما 5تا خانه 4تا زمین سه تا ماشین داره امسال ما نه خونه نه ماشین ونه حتی ازدواج...
خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي ! اره بابا گفتي و ما هم باور كرديم !
این وزیر اگر با این دیدگاه پرت و خارج از واقعیات می خواهد ایجاد شغل کند حتما در کارش موفق خواهدشد. البته با آمارهای من در آوردی!
دقیقا همینطوره
شکر خدا بیکاری به مرور زمان و با کاهش جمعیت متقاضی کار داره کاهش پیدا میکنه
ما اصلا نیروی کار هم کم اوردیم...از اروپا تقاضای مهاجرت کاری داریم بیان اینجا کار کنن!!!
منظورشون نرخ بیکاری خودی ها است.
الان نمیدونم ازخنده گریه کنم یا از گریه بخندم.آخه چرا مردم رو احمق فرض می کنید؟!
با این مزدا که میدن و این همه گرانی و هزار جور مخارج واقعا کار کردن دیگه نمی صرفه فقط خستگی کار تو تن میمونه
این هنوز تو ایرانه؟ شاید فیلم مال قبل باشه الان پخش شده!
ممنون جناب وزیر باورکنید مدتها بود از ته دل نخندیده بودم؟
سلام.متاسفانه یک عده فقط بدنبال منفی بافی هستند ،دوستانی که بدون مدرک حرف می زنند مدرک یا مستندی دارند ارائه بدهند تا با مدرک خلاف آمار را ثابت و مسئولینی که آمار اشتباه می دهند محاکمه بشوند .با حرف که نمی شود یک نفر را دروغ گو کرد ،کارخانه های زیادی فعال شدند ،ای کاش دانشگاه ها و دانشجویان بجای ورود به موضوعات حاشیه ،پیگیر این آمارها باشند و بدون موضع گیری سیاسی شفاف گزارش‌های مستند به مردم ارائه کنند، شاید یک عده بگویند دو پیام رسان خارجی قطع شده کارها تعطیل شده ، مگر چند درصد با این پیام رسانها کسب درآمد می کردنند ،اکثر افراد از پیام رسانه‌ای دیگر استفاده می کنند و ضمنا
کسب درآمد فضای مجازی بعنوان شغل دوم برای اکثر مردم بوده و بعنوان یک منبع درآمد کمکی استفاده می شود و نه شغل اصلی ،اگر کسی کاری باشد کار در کشور ما زیاد هست مگر مشکل دیگر داشته باشد
چرا با این اظهارات کذبتون نمک به دل زخمی نون میریزید سخته براتون افاضات نکنید، این امارها رو از کجا میگیرید . دوتا جوان با تحصلات عالیه دارم، یکیش کارشناس ارشد شمیی دانشگاه دولتی گیلانه، نفر اول رشته خودش و نخبه، به هرکجا رفتیم و رزمه پر بارش رو دادیم از کار خبری نبود. بس کنید شما رو بحضرت عباس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان