بازدید 3568

تظاهرات ده‌ها هزار نفر علیه دولت اسپانیا

ده‌ها هزار نفر از مردم اسپانیا روز یکشنبه علیه دولت چپگرای «پدرو سانچز» نخست وزیر این کشور تظاهرات کرده و خواستار استعفای وی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱ 28 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این معترضان عمدتا از هواداران حزب راست افراطی «ووکس» بودند و در شهرهای مختلف اسپانیا دست به تظاهرات زدند.

پلیس اعلام کرد که تنها در میدان «کولون» مادرید ۲۵ هزار نفر تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری سانچز شدند.

«سانتیاگو آباسکال» رهبر ووکس با اشاره به تغییرات اخیر در قانون کیفری و تصویب قانونی جدید درباره خشونت جنسی، دولت را به «خیانت، ناامنی و ویرانگری» متهم کرد.

وی در سخنانی در جمع معترضان در مادرید گفت: ما دولتی داریم که حاکمیت آن به زیان مردم است، پلیس را خلع سلاح کرده و دوره‌های محکومیت زندان را کاهش داده است.

راستگرایان معتقدند که قانون جدید کیفری باعث خواهد شد تا جدایی‌طلبان کاتالونیا در شمال اسپانیا برای ادامه فعالیت‌های خود ترغیب شوند.

آباسکال در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد که از سال ۲۰۱۸ و با روی کار آمدن دولت سانچز، خشونت‌های جنسی در اسپانیا افزایش یافته است.

دولت سانچز که شامل ائتلافی از احزاب چپگراست، بدلیل گفت‌وگو با رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است.

سانچز از حمایت اکثریت پارلمان برخوردار نیست و از همین رو مجبور بوده است که برای تصویب لوایح، با جدایی‌طلبان باسک و کاتالان مذاکره کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست