بازدید 3649
۲

کانادا با چین مقابله می‌کند

دولت کانادا از راهبرد جدید خود برای تقویت موقعیت نظامی و امنیت سایبری در منطقه هند و اقیانوسیه ارائه کرد و وعده داد با چین مقابله کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲ 28 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، سند ۲۶ صفحه‌ای راهبرد هند و اقیانوسیه که یکشنبه شب به وقت محلی منتشر شد، قوانین سختگیرانه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاری خارجی و جلوگیری از دستیابی شرکت‌های دولتی چینی به منابع معدنی مهم وضع کرده است.

دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا قصد دارد روابط خود را با ۴۰ کشور حوزه هند و اقیانوسیه گسترش دهد اما تمرکز خود را بر چین قرار داده است.

در شرایطی که روابط دو کشور سرد شده است کانادا در سند جدید خود بیش از ۵۰ بار به چین اشاره کرده است.

چهار وزیر کابینه کانادا در کنفرانسی در ونکوور از این سند رونمایی و اعلام کردند که راهبرد جدید این کشور اهمیتی حیاتی برای امنیت ملی، اقتصاد و مسائل آب و هوایی کانادا دارد.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا گفت: ما از دیپلماسی استفاده خواهیم کرد زیرا دیپلماسی یک نقطه قوت است. ما قاطعانه عمل خواهیم کرد و به همین دلیل برنامه بسیار شفافی در مقابل چین داریم.

در سند هند و اقیانوسیه کانادا آمده است که همکاری با چین برای مقابله با برخی مسائل جهانی از جمله تغییرات جوی، بهداشت جهانی و اشاعه هسته‌ای امری لازم است.

در این سند آمده است: چین یک قدرت اخلالگر جهانی است. در حوزه‌هایی که اختلافات عمیقی با چین داریم این کشور را به چالش خواهیم کشید.

در اواخر سال ۲۰۱۸ زمانی که پلیس کانادا مدیر اجرایی شرکت هواوی را بازداشت کرد روابط این کشور با چین متشنج شد. پکن نیز در واکنش به این اقدام، دو شهروند کانادایی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
کانادا هیچگونه اراده سیاسی ندارد و متاسفانه برای بزرگ نمایی و بلوف های سیاسی اقدامات دیکته شده انگلیس و امریکا را به خوبی اجرا می کند.
این کانادا متاسفانه خودش رو خیلی جدی می گیره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر