بازدید 3925

هوای اصفهان آلوده است

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز پنجم آذرماه براساس داده‌های ۱۳ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۲۶ نارنجی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 26 November 2022

به گزارش «تابناک»، مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز شنبه پنجم آذر ماه براساس داده‌های دریافتی ۹ ایستگاه شهرداری در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار ثبت شد.

جمشید لقایی با بیان اینکه شاخص کیفی هوای چهار ایستگاه کاوه با ۱۵۱ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد، گفت: شاخص کیفی هفت ایستگاه در میدان انقلاب با ۱۲۸، ولدان (ورزشگاه میثاق) ۱۲۱، رهنان با ۱۱۲، کردآباد و باهنر با ۱۴۰، فرشادی با ۱۰۹ و فیض با ۱۰۳ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با اشاره به اینکه شاخص هوای اصفهان در ایستگاه میرزا طاهر با عدد ۹۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد، افزود: با توجه به قرار گرفتن شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت ناسالم و هشدار، به شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور در شهر و فعالیت سنگین و طولانی در فضای باز خودداری کنند.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هم اینک ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان فعال و در مدار است و اطلاعات آن به مرکز پایش و آزمایشگاه هوا اداره کل محیط‌زیست ارسال می‌شود.‌


شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان، پنجم آذر

به گزارش مهر، براساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص ۲۴ ساعته هوای این کلانشهر در ایستگاه احمدآباد با ۱۵۴ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در استانداری، پروین و رودکی به ترتیب با ۱۴۴، ۱۴۸ و ۱۰۱ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. کماکان ۲ ایستگاه خرازی و جی قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز برای امروز در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان غبارآلودی پیش بینی کرد.

شاخص امروز هوای سجزی با ۵۲ و شاهین شهر با ۸۸ وضعیت عادی و قابل قبول در این شهرها را نشان می‌دهد. ایستگاه پایش هوا در مبارکه، کاشان، خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد نیز قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار