بازدید 2850

تساوی هلند و اکوادور؛ تیر خلاص به قطرِ میزبان!

هلند و اکوادور در دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تساوی یک بر یک رضایت دادند که تیر خلاصی به قطر بود و شانس این تیم را برای صعود به دور دوم به صفر رساند.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴ 26 November 2022

تساوی هلند و اکوادور؛ تیر خلاص به قطرِ میزبان!

هلند و اکوادور در دور دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تساوی یک بر یک رضایت دادند که تیر خلاصی به قطر بود و شانس این تیم را برای صعود به دور دوم به صفر رساند.

به گزارش تابناک ورزشی، در دیداری از دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ملی فوتبال هلند و اکوادور از گروه A و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند.

ترکیب هلند: آندریس نوپرت، ناتان آکه، ویرجیل فن‌دایک، ژورین تیمبر، دنزل دامفرایس، تئون کوپماینرز (مارتین ده‌رون، دقیقه ۸۰)، فرانکی دی‌یونگ، دالی بلیند، دیوی کلاسن (برگویس، دقیقه ۶۹)، استیون برخواین (ممفیس دی‌پا، دقیقه ۴۶)، کودی گاکپو (ووت ورگهوست، دقیقه ۸۰).

ترکیب اکوادور: هرنان گالندز، پیرو هینکاپی، جکسون پوروزو، فلیکس تورس، پرویس استوپینان، مویسس کایسدو، جگسون مندز، گونزالو پلاتا (روماریو، ایبارا، دقیقه ۹۰)، آنجلو پرسایدو، انر والنسیا (کوین رودریگز، دقیقه ۹۰)، مایکل استرادا (جرمی سامینتو، دقیقه ۷۴).

در دقیقه ۶ (گل هلند) روی اشتباه بازیکنان اکوادور در میانه میدان، کلاسن توپ‌ربایی کرد و توپ را به گاکپو سپرد که این بازیکن هلند از پشت محوطه جریمه با ضربه‌ای زیبا به زاویه موافق دروازه‌بان، دروازه اکوادور را باز کرد. این دیدار پس از گل از تب و تاب افتاد و دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در دقیقه ۲۴ نفوذ کایسدو از جناح چپ می‌توانست منجر به ایجاد یک موقعیت خطرناک برای هلند شود اما پاس کات‌بک این بازیکن با هوشیاری فن‌دایک قطع شد. در ادامه استوپینان از همین جناح ارسال بلندی به روی محوطه جریمه هلند داشت که باز هم فن‌دایک آن را دور کرد.

در دقیقه ۳۱ انر والنسیا از جناح چپ به داخل زد تا بتواند برای خودش موقعیت شوت‌زنی ایجاد کند که همین کار را توانست بکند و با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه، دروازه هلند را به خطر انداخت اما نوپرت با شیرجه‌ای که زد توانست این توپ را دفع کند و به کرنر بفرستد.

در دقیقه ۳+۴۵ روی توپ برگشتی از کرنر، بازیکن اکوادور از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که این توپ در داخل محوطه جریمه به استوپینان برخورد کرد و وارد دروازه شد اما به خاطر این که پروزو در موقعیت آفساید مقابل نوپرت ایستاده بود، داور این گل را آفساید اعلام کرد.

در دقیقه ۵۰ (گل اکوادور) پس از اشتباه نوپرت و هافبک‌های هلند در میانه میدان، استوپینان از جناح چپ نفوذ کرد و شوتش را به سمت دروازه هلند زد که این شوت، ابتدا با واکنش نوپرت مهار شد اما در ادامه انر والنسیا، توپ ریباند را وارد دروازه هلند کرد. این سومین گل والنسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ بود که او را به صدر جدول گل‌زنان این رقابت‌ها رساند.

در دقیقه ۵۹ شوت والنسیا از داخل محوطه جریمه به مدافعان هلند برخورد کرد اما در ادامه این توپ به پلاتا رسید که شوت سرکش این بازیکن از سمت راست محوطه جریمه هلند پس از برخورد به دیرک دروازه، جلوی خط نشست و وارد دروازه نشد. در دقیقه ۷۳ کودی گاکپو در موقعیت آفساید از بین مدافعان اکوادور فرار کرد و در موقعیت تک به تک ضربه چیپش را به سمت دروازه اکوادور زد که این ضربه به بیرون رفت.

با این نتیجه در گروه نخست بازی‌ها، هلند و اکوادور هر دو ۴ امتیازی شدند و با توجه به تعداد گل زده و خورده مساوی، مشترکا رتبه نخست گروه را در اختیار دارند. سنگال با ۳ امتیاز سوم است و قطر بدون امتیاز چهارم است که با این حساب نخستین حذف شده جام جهانی لقب می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل