بازدید 3675

پرستاران انگلیس اعتصاب می‌کنند

رستاران در اکثر نقاط بریتانیا با برگزاری اولین اعتصاب در تاریخ ۱۰۶ ساله اتحادیه خود به دیگر کارمندان و کارگران انگلیس خواهند پیوست که در اعتراض به افزایش تورم و پایین بودن دستمزدها، دست از کار خواهند کشید.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 25 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فرانس ۲۴ بامداد جمعه خبر داد، پرستاران بخش‌های مختلف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی در ۱۵ و ۲۰ دسامبر (۲۴ و ۲۹ آذر) پس از اینکه رئیس اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری (RCN) اعلام کرد پیشنهاد مذاکره آنها برای افزایش حقوق از سوی مقامات دولتی رد شده به اعتصابات خواهند پیوست.

این جدیدترین اعتصاب در انگلیس خواهد بود که تورم بالای دهه‌های اخیر و بحران هزینه‌های زندگی، کارکنان بخش‌های مختلف را بر آن داشته تا با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها، خواهان افزایش دستمزد خود شوند.

اعتصاب پرستاران از نظر زمانی بین اولین دوره از یکسری اعتصابات دو روزه توسط کارگران راه‌آهن سراسری برگزار خواهد شد. کارکنان خدمات پستی نیز اعتصاب خود را در آستانه کریسمس برگزار خواهند کرد.

بسیاری از کارکنان دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی از وکلا گرفته تا پرسنل زمینی فرودگاه‌ها نیز امسال اعتصاب کرده‌اند.

پت کالن رئیس اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری گفت: به اندازه کافی به کارکنان پرستاری بی‌مهری شده است، این قشر دستمزدهای پایین و شرایط کاری ناایمن دارند، بنابراین آن‌طورر که باید نمی‌توانند به بیماران رسیدگی کنند.

این اتحادیه که خواهان افزایش قابل توجه دستمزد اعضای خود به میزان بالاتر از نرخ تورم است، اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر که اکثریت اعضای این اتحادیه را تشکیل می‌دهند، رای به اعتصاب داده‌اند.

کالن گفت: از زمانی که ما نارضایتی اعضای این اتحادیه را به وزرای مربوطه در دولت منعکس کرده‌ایم بیش از دو هفته می‌گذرد.

وی تصریح کرد: آنها قدرت و ابزار لازم را برای جلوگیری از این اعتصاب با آغاز گفت‌وگوهای جدی به منظور رسیدگی به اختلافات دارند.

کالن خاطرنشان کرد: اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری انگلستان هفته آینده اعلام خواهد کرد که کدام بخش از خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) با بودجه دولتی گسترده تحت تأثیر این اعتصاب قرار خواهند گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل