بازدید 3089

10 پیشنهاد جذاب برای سفری شگفت انگیز که باید بدانید!

قبرس شمالی یکی از  مکان‌ها برای سفر، گردشگری، سرمایه‌گذاری و مهاجرت است. این مکان زیبا و جذاب را بهتر بشناسیم و بگوییم اصلاً چرا مردم آن را برای مسافرت، مهاجرت و مواردی این چنینی انتخاب می‌کنند. همچنین اگر قصد دارید به قبرس سفر کنید، برای اینکه سفری جذاب و هیجان‌انگیز به این جزیره زیبا داشته باشید حتماً پیشنهاد‌های ما را که در ادامه بیان می‌کنیم مطالعه بفرمایید. برویم که با قبرس شمالی آشنا شویم.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 23 November 2022

مسافرت، سرمایه گذاری، خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری واقع در جنوب کشور ترکیه است. این کشور از لحاظ سیاسی خودمختار است اما تاکنون توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نشده است. پایتخت قبرس شمالی شهر نیکوزیا است. شرایط زندگی در این کشور نسبتاً خوب است.

جاذبه‌های گردشگری، آب و هوای مساعد، نرخ پایین بیکاری ( زیر ۵ درصد) و هزینه‌های پایین زندگی باعث شده است که بسیاری از افراد از جمله ایرانیان این کشور را برای مسافرت، سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت انتخاب کنند.

چرا قبرس شمالی؟

معمولاً هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه به کجا سفر کنیم شرایط کشور مقصد را بررسی خواهیم کرد. مثلاً شرایط آب و هوایی، وضعیت زندگی، فرهنگ و مواردی از این قبیل برایمان مهم است. اگر قصد سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت هم داشته باشیم که دیگر حساسیت‌ها بیشتر می‌شود. حالا باید در مورد میزان حقوق، شرایط سیاسی و فرهنگی، جرم و جنایت و بسیاری موارد دیگر هم تحقیق کنیم. قبرس از نظر فرهنگ، هزینه زندگی، سرمایه‌گذاری، رفاه و امنیت در سطح بسیار خوبی قرار دارد. از این رو بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان آن را به عنوان کشور مقصد چه برای مهاجرت و چه برای سفر در نظر می‌گیرند.

سطح رفاه قبرس شمالی بسیار خوب اما جمعیت کم است. بنابراین بیشتر نیاز به نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای را دارند. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید شرایط کار و زندگی در آن برایتان به خوبی شکل فراهم است. همچنین این کشور از دانشگاه‌های بین‌اللملی و سطح علمی خوبی برخوردار است. پس می‌توان گفت برای تحصیل در قبرس شمالی و تدریس هم مکان مناسبی است. بسیاری از مردم از طریق خرید ملک در قبرس شمالی علاوه بر سرمایه‌گذاری امن موفق به اخذ اقامت این کشور می‌شوند. شرایط آب و هوایی، داشتن فرهنگ سکولار، امنیت شغلی، امنیت اجتماعی و اقتصادی همگی از مواردی است که باعث می‌شود انتخاب قبرس شمالی برای زندگی انتخابی هوشمندانه و به‌صرفه باشد.

10 پیشنهاد جذاب برای سفری شگفت انگیز که باید بدانید!

قبرس شمالی مکانی برای مسافرت جذاب و هیجان انگیز

از مهاجرت و سرمایه‌گذاری که بگذریم قرار گرفتن قبرس در یک موقعیت استراتژیک و مناسب جغرافیایی آن را به مکانی برای سفر تبدیل کرده است. جاذبه‌های گردشگری، سواحل و مکان‌های دیدنی قبرس هر ساله توریستان فراوانی را به خود جذب می‌کند. هر ساله تور‌های قبرس شمالی با قیمت مناسب برپا می‌شود. مردم ایران نیز همیشه این جزیره‌ی زیبای تاریخی را گزینه‌ای برای سفر‌های تفریحی خود در نظر می‌گیرند. اگر تصمیم مسافرت به قبرس شمالی را دارید، یا اینکه به این کشور سفر کرده‌اید، برای اینکه سفری هیجان‌انگیز و لذت بخش را تجربه کنید حتماً ادامه‌ی مطالب را بخوانید.

کارهای جالبی که در سفر به قبرس شمالی می‌توانید انجام دهید

قبرس شمالی علاوه بر اینکه یک شهر تاریخی و دیدنی است، بلکه به عنوان جزیره‌ای پر رمز و راز با بیشتر بنا‌های تاریخی و قدیمی شناخته می‌شود. آب و هوای مدیترانه‌ای، بنا‌های چند هزار ساله، فرهنگ برجسته و گنجینه‌های پر جلال و شکوه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کرده است. برای لذت بردن از این زیبایی‌ها در طول سفر برایتان چند پیشنهاد داریم.

یک: زمان مناسب برای سفر به قبرس

زمان مناسب برای سفر به قبرس از اولین مواردی است که برای یک سفر لذت بخش باید به آن اهمیت بدهید. آب و هوای قبرس شمالی مدیترانه‌ای است. از این لحاظ تابستان‌های این کشور که از اواسط خرداد و تا پایان شهریور ادامه دارد، بسیار گرم است. روز‌های آفتابی این جزیره ۳۴۰ روز در سال ادامه دارد و در تمام مدت خورشید ۱۱ ساعت بر جزیره تابد. پس اگر هوای آفتابی را دوست دارید در فاصله‌ی بین خرداد تا پایان شهریور به این کشور سفر کنید. نباید از زمستان‌های مرطوبی که از آبان شروع شده و تا اسفند ادامه دارد غافل شد. برای تجربه اسکی در قبرس شمالی حتماً در فصل زمستان به این جزیره سفر کنید و از تماشای هفته‌های متمادی بارش بر در ارتفاعات کوه‌های ترودوس لذت ببرید.

10 پیشنهاد جذاب برای سفری شگفت انگیز که باید بدانید!

دو: جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی

قبرس شمالی این جزیره‌ی جادویی و زیبا چندین و چند جاذبه گردشگری دارد که می‌توانید در طول سفر از آن‌ها دیدن کنید. اگر به قبرس شمالی سفر کرده‌اید، نباید هیچ فرصتی را از دست بدهید. با دیدن سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی، طبعیت بکر و دل نشین آن سفرتان را لذت بخش‌تر کنید.

سه: غذاهای خوشمزه

همچنین غذا‌های قبرس شمالی بسیار خوشمزه و مشهور هستند. امتحان کردن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در این نقطه از جهان همچون ایرانی‌ها به سبزیجات و ادویه‌ها علاقه زیادی نشان داده می‌شود. معروف‌ترین غذای قبرس شمالی کباب سولاکی است. همچنین نان تازه، غذای موساکا و بسیاری از غذا‌های خوش طعم دیگر نیز در این کشور یافت می‌شود که ارزش امتحان کردن را دارد.

چهار: صرفه‌جویی در هزینه‌ها

هزینه سفر به قبرس شمالی با توجه به شرایط تور، محل اقامت، تردد، خوراک و غیره متفاوت است. جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌توانید از جایگزین‌ها استفاده کنید. مثلاً اینکه تردد با اتوبوس را به جای تردد با سایر وسایل نقلیه انتخاب کنید. به طبیعت بکر بروید و ساعات زیادی را آنجا سپری نمایید. اقامتگاه نزدیک ساحل که گران‌تر است را کنار بگذارید و در بخش‌های ارزان‌تر ساکن شوید.

پنج: به رستوران‌های محلی بروید

رستوران محلی در قبرس شمالی نسبت به رستوران‌های توریستی قیمت مناسب‌تری دارد. پس اگر این رستوران‌ها را انتخاب کنید هم از غذا‌های محلی لذت خواهید برد. هم اینکه از لحاظ هزینه هم برایتان خوب خواهد بود.

10 پیشنهاد جذاب برای سفری شگفت انگیز که باید بدانید!

شش: به موزهای شهر نیکوزیا سر بزنید

دیدن آثار تاریخی و باستانی همیشه جذاب است. اگر به قبرس شمالی سفر کرده‌اید، فرصت دیدن آثار قدیمی و تاریخی و لذت بردن از تاریخ غنی این کشور را از دست ندهید. در این موزه‌ها از جمله موزه لونتیس نیکوزیا می‌توانید در مورد تاریخ یونان، ترکیه و انگلیس اطلاعات جالبی کسب کنید.

هفتم: قدم زدن در خیابان‌های قدیمی شهر

نواحی مختلف شهر‌های قبرس شمالی سرشار از صحنه‌های زیبا و متفاوتی است که شاید اولین بار است تجربه می‌کنید. می‌توانید به بخش قدیمی شهر بروید و در هنگام قدم زدن از مناظر دیدنی آن لذت ببرید. پیاده روی و گشت و‌گذار ضمن اینکه اوقات شما را در سفر پر می‌کند، هزینه‌ی زیادی را هم به هزینه‌های سفرتان اضافه نخواهد کرد.

هشتم: سوغات را فراموش نکنید

سوغاتی خریدن از رسوم قدیمی و پسندیده‌ی ما ایرانیان است. برای اینکه خاطره‌ی خوبی از سفر به قبرس شمالی در ذهنتان بماند حتماً در محله‌های قدیمی شهر‌ها مثل محله‌ی گیتونیا به سراغ هنر‌های دستی بروید و مجسمه‌های زیبا و ارزان قیمت را به عنوان سوغات و یادگاری از قبرس خریداری کنید.

نهم: سیگوی را هم امتحان کنید

در طول سفر حتماً گشتن با سواری دو چرخ که سیگوی نام دارد را هم امتحان کنید. این وسیله را شاید در جای دیگری نبینید. پس از سوار شدن بر آن و دیدن مناظر زیبای شهر لذت ببرید. حتی در شهر نیکوزیا قبرس تور‌هایی با هدف گشت و‌گذار در شهر وجود دارد که این تور‌ها مورد توجه بسیاری از توریستان قرار گرفته‌اند.

دهم: رفتن به حمام اومریه

در پایان سفر به قبرس شمالی اگر به حمام قدیمی و لوکس آن بروید و با یک ماساژ عالی خستگی سفر را به در کنید، خالی از لطف نخواهد بود. حمام قدیمی نیکوزیا یکی از جاذبه‌های توریستی قبرس است که بیشتر مردم در طول سفرشان حداقل یکبار آن را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم قبرس شمالی به عنوان یک مقصد برای مهاجرت، مسافرت و گشت و‌ گذار به شما معرفی کنیم. همچنین در مورد ده راهکار که موجب می‌شد سفری لذت بخش و هیجان‌انگیز را در این شهر تجربه کنید صحبت کردیم. ‌امیدوارم مطلب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد. 

همچنین می توانید در قبرس شمالی شرکت خود را ثبت کنید تا از امکانات تجاری هم بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برگرفته شده از : شرکت سرمایه گذاری بازرگان

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل