بازدید 3492

امارات، هرگونه گفت وگو برای کاهش تولید را رد کرد

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی دوشنبه شب گفت که هیچ گونه جلسه‌ا با اعضای اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳ 22 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه "العربیه" المزروعی گفت که کشورش به هدف اوپک پلاس در خصوص حمایت از تعادل در بازار نفت متعهد و پایبند است و از هرگونه تصمیمی که در راستای این هدف گرفته شود، حمایت خواهد کرد.

المزروعی هرگونه بحث و گفت وگو با اعضای اوپک پلاس در خصوص تصمیم کاهش تولید نفت را رد کرد که تا سال ۲۰۲۳ به قوت خود باقی است.

سخنان المزروعی ساعاتی پس از آن بیان می شود که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان دوشنبه شب به صورت کامل گزارش اخیر مبنی بر بررسی افزایش تولید نفت میان ریاض و دیگر تولیدکنندگان نفت را رد کرد.

وی اعلام کرد که گزارشات مطرح شده در خصوص بررسی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به صورت روزانه میان عربستان و اوپک پلاس درست نیست.

وی در تشریح این موضع گیری گفت: پر واضح بوده و برکسی پوشیده نیست که اوپک پلاس هیچ گونه تصمیمی را پیش از نشست خود بررسی نمی کند.

بن سلمان تصریح کرد: تصمیم به کاهش ۲ میلیون بشکه در روز که از سوی اوپک پلاس اتخاذ شد، تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

وزیر انرژی عربستان اضافه کرد: اگر نیاز به اتخاذ اقدامات بیشتری برای کاهش تولید برای بازگشت تعادل میان عرضه و تقاضای نفت بودیم، ما آمادگی کامل داریم که در این صورت وارد عمل شویم.

سخنان بن سلمان درحالی مطرح می شود که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا مدعی شده بود که نشست چهارم دسامبر اوپک پلاس موضوع افزایش تولید به میزان روزانه ۵۰۰ هزار بشکه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اوپک پلاس در ماه گذشته اعلام کرد که تولید نفت خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد و این اقدام که بزرگترین کاهش از زمان همه گیری کرونا محسوب می‌شود؛ با واکنش تند مقام های آمریکایی روبه رو شد که نگران افزایش قیمت بنزین در کشور خود بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی