بازدید 4788

دستبرد تبهکار سابقه دار به اموال بدهکاران بانکی!

کد خبر: ۱۱۵۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 21 November 2022

جوان 25 ساله سابقه داری که برای دستبرد به پمپ بنزین متروکه یک بدهکار بانکی، چندین کارگر و تجهیزات تخریب مانند بیل مکانیکی اجاره کرده بود در حالی با هوشیاری نیروهای پاسگاه انتظامی آبروان مشهد دستگیر شد که 5 سال حبس تعلیقی نیز در کارنامه سیاهش دارد.

به گزارش خراسان، این ماجرا در حاشیه جاده تقی آباد مشهد هنگامی لو رفت که ماموران پاسگاه انتظامی آبروان در رصدهای اطلاعاتی و گشت زنی های مداوم در حوزه استحفاظی، متوجه تخریب بخش هایی از ساختمان یک پمپ بنزین متروکه شدند و بلافاصله تحقیقات نامحسوس گسترده ای را با دستور سرگرد جلیل اکرامی (رئیس پاسگاه انتظامی آبروان) آغاز کردند.

بررسی نیروهای تجسس و اطلاعات با به کارگیری مخبران و منابع محلی بیانگر آن بود که افرادی در و پنجره های ساختمان را با استفاده از دستگاه های جوش و هوا برش سرقت کرده و در اطراف میدان خیام مشهد به خریداران ضایعات فروخته اند.اهمیت این موضوع موجب شد تا فرمانده انتظامی مشهد دستورات ویژه ای را برای کنکاش های پلیسی دقیق و دستگیری عوامل سرقت با هماهنگی های قضایی صادر کند.

به همین دلیل گروهی از نیروهای انتظامی به سرپرستی سرگرد قوی (جانشین کلانتری) ماموریت یافتند تا به واکاوی ماجرای جایگاه سوخت متروکه بپردازند. آنان در رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد مالک جایگاه سوخت به دلیل عمل نکردن به تعهدات بانکی برای پرداخت اقساط تسهیلات، ساخت و راه اندازی جایگاه سوخت در حاشیه جاده تقی آباد را رها کرده و از کشور خارج شده است.

از سوی دیگر نیز بررسی های پلیسی بیانگر آن بود که سارقان در و پنجره ها قرار است دوباره برای تخریب بقیه ساختمان و سرقت آهن های سقف و ستون های آهنی به محل مذکور بازگردند. این گونه بود که گروه عملیاتی پلیس با نظارت مستقیم سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) با استفاده از نیروهای کمکی از سرکلانتری ها، به کمین سارق یا سارقان نشستند و در پوشش های مبدل اطراف پمپ بنزین متروکه را به محاصره درآوردند.

حدود 48 ساعت بعد ناگهان چندین کامیون، بیل مکانیکی و خودروی سواری در جاده خاکی نمایان شدند که به طرف جایگاه سوخت حرکت می کردند.

ماموران انتظامی بلافاصله به حالت آماده باش درآمدند و گروه اطلاعاتی موضوع را با بی سیم مخفیانه به سلسله مراتب فرماندهی اطلاع دادند. طولی نکشید که عملیات دستگیری با کسب مجوزهای قضایی از قاضی یوسفی (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در حالی شروع شد که افراد حاضر در محل، تخریب ساختمان را آغاز کرده بودند. نیروهای پاسگاه انتظامی آبروان در یک عملیات هماهنگ و ضربتی اطراف پمپ بنزین را محاصره کردند و با توقیف تجهیزات تخریب و خودروها، حلقه های قانون را بر دستان 6 نفر از متهمان گره زدند.

با انتقال آنان به مقر انتظامی، بازجویی های فنی ادامه یافت و مشخص شد که جوان 25 ساله ای به نام «هـ- الف» که از سارقان سابقه دار است و 5 سال حبس تعلیقی به یک جرم دیگر را در کارنامه سیاهش دارد با تنظیم قولنامه صوری مبنی بر خرید آهن آلات پمپ بنزین متروکه، کارگران و راننده بیل مکانیکی را با تعیین دستمزد استخدام کرده است تا با تخریب کامل ساختمان، اموال و آهن های موجود در آن را بفروشد.

ادامه بازجویی ها نشان داد: سارق مذکور چند روز قبل حدود 3 تن از اموال این بدهکار بانکی را به خریداران ضایعات فروخته است.

بررسی های بیشتر درباره کشف جرایم احتمالی دیگر این تبهکار سابقه دار با دستورات ویژه قاضی شعبه 411 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حالی ادامه دارد که بی گناهی کارگران و رانندگان کامیون و بیل مکانیکی به اثبات رسید و متهم به سرقت نیز با سپردن وثیقه به دادسرا تا تکمیل تحقیقات قضایی و پلیسی به طور موقت آزاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل