بازدید 4131

بومی سازی طراحی و ساخت راکتورهای شیمیایی

شرکت پترو صنعت تاراز مستقردر شهرک صنعتی نجف آباد 2 با اتکا به الطاف الهی و در پیروی از اندیشه ها و منویات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت بومی سازی تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، با سالها تلاش شبانه روزی و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و تجربی پرسنل این شرکت، موفق به طراحی و ساخت راکتورهای مورد استفاده در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی گردیده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 21 November 2022

بومی سازی طراحی و ساخت راکتورهای شیمیایی

با توجه به فرسودگی تجهیزات صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور و لزوم نوسازی تأسیسات مستهلک صنعت نفت با هدف دستیابی به تولید بیشتر مشتقات نفتی در شرایط تحریم، صنعت نفت کشور نیازمند شرکت های توانمند داخلی میباشد که توانایی طراحی و تولید این تجهیزات را داشته باشند. تجهیزات راهبردی صنایع شیمیایی و پتروشیمی شامل مبدل های حرارتی، راکتور و برج های تقطیر میباشد که یکی از با تجربه ترین شرکت های پیشگام داخلی در این زمینه، شرکت پترو صنعت تاراز میباشد.

تجربیات قبلی صنایع نفت کشورمان در خرید این قبیل دستگاه ها از کشورهای خارجی، به عنوان نمونه ترک خوردگی راکتور پالایشگاه شیراز و خطر انفجار آن که ساخت یک شرکت ایتالیایی بود و حاضر نشدن شرکت سازنده به اینکه برای تعمیر این راکتور به ایران بیاید این واقعیت را نشان داد که به محصولات شرکت های خارجی نمیتوان اعتماد کرد، همچنین هزینه های نجومی واردات، خرید و حمل این تجهیزات از کشورهای خارجی دلیل دیگریست که اثبات میکند که باید روی تخصص و تجربه شرکت های داخلی تکیه کرد.

راکتور های پالایشگاهی

یکی از تجهیزات راهبردی صنعت نفت و در واقع قلب یک کارخانه صنایع شیمیایی، راکتور میباشد که جزء تاسیسات کلیدی صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی میباشد. به عنوان مثل گاز اتیلن داخل مخزن همین دستگاه با مواد دیگر ترکیب میشود تا به پلی اتیلن تبدیل شود و به بازار مصرف عرضه میشود. راکتورها کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف از جمله رنگ سازی و رزین سازی نیز دارند. این دستگاه در واقع یک مخزن فولادیست که درون آن واکنش های شیمیایی بین دو ماده خام با حضور یک کاتالیزور انجام میگیرد.

این مخازن به صورت دولایه نیز ساخته میشوند تا از انتقال حرارت به بیرون یا بالعکس جلوگیری به عمل بیاید زیرا کنترل حرارت موجود داخل مخزن راکتور یکی از حساس ترین نکات در طراحی این دستگاه ها میباشد. گرم و سرد کردن محتویات داخل راکتور توسط لوله های فولادی مارپیچ داخل آن که کویل نام دارند انجام میگیرد و توسط سنسورهای کنترل دما نظارت میشوند. هم زدن مواد داخل مخزن بوسیله میکسر انجام میشود که با یک شفت فولادی به الکتروموتور که در بالا و خارج از راکتور قرار گرفته متصل شده است و نیروی چرخشی موتور به واسطه یک کوپلینگ مغناطیسی به پروانه های میکسر داخل راکتور منتقل میشود.

بومی سازی طراحی و ساخت راکتورهای شیمیایی

راکتور شیمیایی

راکتور شیمیایی

راکتور یک بخش حیاتی از هر کارخانه تولید مواد شیمیایی است که به عنوان قلب فرآیند شیمیایی که در آن واکنش های شیمیایی انجام می شود نیز نامیده می شود. محصول، نتیجه فرآیند واکنش بین مواد خام است از این رو راکتورهای شیمیایی تجهیزات مهمی در هر فرآیند تولید مواد شیمیایی هستند. راکتورها را می توان در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی، پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و غیره استفاده کرد. راکتورهای شیمیایی در انواع و اقسام گوناگون وجود دارند.

مفتخریم به اطلاع برسانیم معاونت فنی و مهندسی شرکت پترو صنعت تاراز با در اختیار داشتن مهندسین ارشد و کارشناسان با سابقه موفق به دستیابی به دانش شبیه سازی نرم افزاری و ساخت راکتورهای شیمیایی طبق جدیدترین فن آوری های روز دنیا شده و توانایی طراحی و تولید کلیه تجهیزات و دستگاه ها و مخازن ذخیره سازی مورد استفاده در صنایع شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی را دارا میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ های فنی میتوانید با شماره 03142693636 تماس بگیرید.

همچنین این شرکت کارنامه درخشانی در زمینه ساخت انواع فرمانتور، اتوکلاو صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، کندانسور، برج های تقطیر و بویلرهای مورد استفاده در صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی را دارا میباشد. شرکت پترو صنعت تاراز با هدف مهندسی، ساخت و نصب تجهیزات و تأسیسات کارخانه ای و عمرانی در پروژه های صنعتی کشور فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰در اصفهان آغاز نمود و تاکنون توانسته با امکانات محدود خود انواع تجهیزات مورد نیاز را ساخته و برخی را نیز نصب کند.

راکتور پلیمریزاسیون

راکتور، تجهیزات کلیدی برای تولید انواع رزین ها از جمله رزین آلکیدی، رزین اکریلیک، امولسیون اکریلیک، امولسیون PVA، رزین PET، رزین اپوکسی، رزین ABS، رزین پلی استر، رزین پلی استر غیر اشباع، رزین آمینوو غیره می باشد. شرکت پترو صنعت تاراز تولید کننده حرفه ای راکتورهای شیمیایی، فرمانتور های بیولوژیکی با بیش از ۲۰ سال سابقه است. شرکت پترو صنعت تاراز شرکتی خلاق در فناوری های نوین مخازن تحت فشار است که بر طراحی، ساخت و یکپارچه سازی سیستم های تولید مواد شیمیایی و پلیمری تمرکز دارد.

یکی دیگر از محصولات این شرکت، راکتورهای رزین سازی یا پلیمریزاسیون میباشد که در صنایع تولید انواع روغن، رزین، آلکید، پلی وینیل استات، اپوکسی و رنگ کاربرد گسترده دارد. رزین از جمله محصولات پر کاربرد در رنگ سازی میباشد که برای پوشش های حفاظتی و ساخت انواع چسب نیز کاربرد فراوان دارد. فرآیند پلیمریزاسیون در داخل مخزن راکتور انجام میشود که طی آن باید دما و فشار همیشه تحت کنترل دقیق قرار گیرد تا محصولی با کیفیت تولید شود. در این دستگاه از تجهیزات ابزار دقیق الکترونیکی مثل انواع سنسورها و تراشه ها استفاده میشود تا با ارسال اطلاعات به پردازشگر مرکزی مراحل واکنش شیمیایی به دقت و به درستی انجام بگیرد.

لازم به ذکر است صفر تا صد طراحی و تولید کلیه قسمت های راکتورهای پلیمریزاسیون در شرکت پترو صنعت تاراز انجام میشود. متریال ساخت مخزن این راکتورها ورق استنلس استیل 304 و فولاد ضد زنگ با گرید 316 و A516 میباشد تا بتواند در مقابل خوردگی و پوسیدگی مقاومت کند و عمر بالایی داشته باشد.

این مجموعه بنا دارد با پشتوانه مدیران و پرسنل مجرب ، تجارب گذشته ، و همچنین تجهیزات و امکانات موجود با رقابتی سالم در فضای کسب و کار ، اجرای به موقع و با کیفیت ، قیمت رقابتی و کیفیت بالا را بعنوان رویکرد اصلی خود مد نظر داشته و علاوه بر حفظ خود در موقیعت فعلی بازار داخلی در آینده نزدیک با ورود به عرصه بین المللی مخصوصاً پروژه های عمرانی کشور های همسایه بتواند افتخاری بزرگ برای کشور عزیزمان ایران خلق و افق روشن تری برای شرکت ایجاد نماید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر