بازدید 6092
۱
اینفوگرافیک

مسیر پر پیچ و خم واردات خودرو به ایران

اوایل امسال پس از کش و قوس‌های بسیار بالاخره پرونده واردات خودروهای خارجی باز شد. در این راستا، قانون ساماندهی صنعت خودرو در خرداد سال جاری در مجلس تصویب و تدوین آیین‌نامه واردات آغاز و سرانجام در آبان ۱۴۰۱ آیین‌نامه واردات اصلاح و روند ثبت سفارش برای واردکنندگان واجد شرایط آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 21 November 2022


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، آخرین باری که واردات خودرو به ایران ممنوع اعلام شد تیرماه ۱۳۹۷ بود. در این سال، در پی خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها علیه ایران ممنوعیت واردات خودرو به گمرک ابلاغ شد و بیشتر از ۴ سال است که این ممنوعیت ادامه دارد.

هرچند کارشناسان معتقدند با واردات محدود خودرو و انحصار و رانتی که همچنان ممکن است در این زمینه ایجاد شود و همچنین به دلیل قیمت بالای خودروهای خارجی نباید چندان خوشبین بود که اتفاق خاصی در بازار پر التهاب خودرو بیفتد اما وزارت صمت با عنوان جبران فاصله بین عرضه و تقاضا و کنترل بازار وعده داده است که واردات به زودی انجام می‌شود و تا پایان سال جاری بازار خودرو ایران شاهد عرضه خودروهای خارجی خواهد بود.

در اینفوگرافی زیر به بررسی ماجرای واردات خودرو پرداخته‌ایم.

مسیر پر پیچ و خم واردات خودرو به ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با توجه وضعیت ذخیره ارزی کشور و از طرفی نیاز مردم به خودرو بهتر بود دولتمردان بجای واردات ماشین های صفر کیلومتر بی کیفیت از چین ،خودروهای اروپایی و ژاپنی دست دوم با حداکثر ۵ سال کارکرد رو وارد کشور میکردن که هم قیمت تنام شده برای مردم کاهش پیدا میکرد و هم با یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده برای واردات، تعداد ۲ تا ۳ برابر خودرو بیشتر میشد وارد کرد
البته که مافیای خودروساز( بخوانید مونتاژکار) نخواهد گذاشت بازار خودرو سامان بگیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی