بازدید 7984
۱

بازداشت سارقانی که موبایل ۵۰ نفر را قاپیدند

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق دینام، سارق لوازم خودروهای سنگین و یک باند موبایل‌قاپی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 17 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس در شهرستان ری طی روزهای اخیر گفت: پس از وقوع چند فقره موبایل‌قاپی در محدوده دولت آباد تیمی از ماموران کلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد رسیدگی به این موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را برعهده گرفته و اقدام به گشت‌زنی‌های هدفمند در ساعات پیک جرائم در محل‌های جرم‌خیز کردند. در همین راستا نیز ماموران پلیس به یک موتورسوار و دو ترک‌نشین آن مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به مشاهده‌شدن متهمان در حین ارتکاب جرم ادامه داد: ماموران پلیس با تحت نظر قراردادن موتورسواران، هر سه نفر آن‌ها را هنگام قاپیدن موبایل‌ یکی از شهروندان رویت کرده و در ادامه و هنگامی که متهمان قصد فرار داشتند، در یک عملیات تعقیب و گریز آنها را زمین‌گیر و دستگیر کردند.

جلیلیان با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ متهمان در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. همچنین دربازرسی از آنان یک قبضه سلاح سرد چاقو و یک عدد افشانه اشک‌آور کشف شد و آنان به ده‌ها فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند.

وی با اشاره به تعداد شکات این متهمان اضافه کرد: تا کنون ۵۰ شاکی به کلانتری مراجعه و سارقان را شناسایی کرده‌اند. پس از اخذ شکایت از شاکیان، تشکیل پرونده و پایان بررسی‌ها، متهمان به همراه پرونده متشکله به دادسرا منتقل شدند.

دستگیری سارق دینام‌های صنعتی در کهریزک

جلیلیان در ادامه با اشاره به دستگیری یک سارق دینام‌های صنعتی در محدوده کهریزک گفت: وقوع چند مورد دزدی دینام‌های صنعتی در محدوده کهریزک منجر به پیگیری پرونده و تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان آن توسط ماموران کلانتری این محل شد. ماموران کلانتری ۱۷۰ کهریزک در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد شب گذشته درحال گشت‌زنی در محدوده خیابان مطهری بودند که فردی را در حال تردد با یک گونی سفید رویت کردند. سپس ماموران سریعا وارد عمل شدند که این متهم پس از مشاهده ماموران پلیس، گونی را رها کرده و با پای پیاده از صحنه فرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به دستگیری این متهم ادامه داد: وی پس از طی‌کردن مسافتی متوقف و دستگیر شد و پس از بررسی، از گونی رهاشده سه دینام صنعتی کشف شد. در ادامه متهم برای بررسی بیشتر به کلانتری انتقال یافت. در تحقیقات صورت‌ گرفته، متهم حرفه‌ای و سابقه‌دار که به تازگی از زندان ازاد شده بود به ناچار و پس از مشاهده مستندات و مدارک موجود در پرونده به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت انواع دینام‌ها اعتراف کرد. همچنین که تاکنون پنج مالباخته در ارتباط با این پرونده شناسایی و به کلانتری دعوت شدند و متهم پس از اتمام بررسی‌ها و تکمیل پرونده به دادسرا انتقال یافت.

دستگیری سارق لوازم خودروهای سنگین

جلیلیان در ادامه با اشاره به دستگیری سارق محتویات خودروهای سنگین گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت محتویات خودروهای سنگین در محدوده قیامدشت، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت و تحقیقات و بررسی‌های پلیس آغاز شد. ماموران تیم عملیات کلانتری قیامدشت پس از انجام تحقیقات تخصصی و با پوشش نقاط آلوده و جرم‌خیز در ساعات پیک وقوع جرائم سارق را در حال اقدام برای سرقت از یک کامیون دستگیر و در بازرسی از وی ادوات سرقت از خودرو و سه عدد باطری سرقتی خودروهای سنگین به ارزش حدودی ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

جلیلیان با اشاره سابقه‌دار بودن متهم اظهار کرد: در تحقیقات انجام‌شده متهم ضمن اعتراف به جرم خود به چندین فقره سرقت دیگر در محدوده قیامدشت معترف شد. وی پس از اقرار به بزه انتسابی و انجام تحقیقات و تشکیل پرونده، به دادسرا منتقل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این سارقان در اولویت تبعید 3 ساله به مناطق مرکزی ایران محکوم کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل