بازدید 3137
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از «آخرین تبادل پیام بین ایران و آمریکا» تا « خسارت ۵۰۰ میلیاردی به اموال عمومی»

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 16 November 2022

تابناک _ سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت بار دیگر بر ضرورت حفظ امنیت به‌عنوان بستر تداوم همه فعالیت‌های جامعه تاکید کرد و گفت: شنیدن و ترتیب اثر دادن به خواسته‌های قانونی وظیفه همه ماست، اما همه ما به همین اندازه در زمینه حفاظت از امنیت و آرامش جامعه مسئولیم.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، احمد وحیدی وزیر کشور، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما،‌ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش،‌ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات،‌علیرضا زاکانی شهردار تهران با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

آخرین تبادل پیام ما با آمریکا در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه درباره آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام ،اظهار کرد: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کند. به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود. آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌.

وی ادامه داد: آمریکا از طریق برخی وزرای خارجه پیام داده و برای مذاکرات عجله دارند، اما ریاکارانه راب مالی در مصاحبه خود می‌گوید مذاکرات در اولویت ما نیست و اشاره می‌کند به تحریکاتی که می‌خواهند نسبت به کف خیابان و اغتشاش در ایران داشته باشند.

فعلا سفری از آژانس به ایران در دستور کار نیست/ پیش‌نویس قطعنامه آژانس مردود است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی توسط استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است، اظهار کرد: این جریان معتاد به تحریم و اجرای این سیاست مندرس است و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مطالب بسیار ناصوابی در آن قرار دارد که می‌دانند حقیقت ندارد، از نظر ایران مردود است.

وی همچنین افزود: فعلا سفری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در دستور کار نیست.

تولید آنتی بیوتیک ۸ برابر سال گذشته شده است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ب اعلام اینکه تولید آنتی بیوتیک ۸ برابر سال گذشته شده است، توضیح داد:‌ با توجه به کمبود داروهای آنتی بیوتیک خوشبختانه این داروها در شرکت فارابی به۳ میلیون عدد در ماه افزایش یافته است.۳۲ تن مواد اولیه برای داروها در حال ترخیص از گمرک است. وی تاکید کرد :تولید آنتی بیوتیک ۸ برابر سال گذشته شده است. با ایجاد خط تولید سرم ، ظرفیت تولید از۳ میلیون به۶ میلیون در ماه افزایش یافته است.

کارگردانان داخلی و خارجی ناآرامی های اخیر کیفرهای جدی خواهند دید

احمد وحیدی وزیر کشور از تهیه کیفرخواست هایی از سوی قوه قضاییه برای کارگردانان داخلی و خارجی ناآرامی های اخیر خبر داد و تاکید کرد: قوه قضاییه برای این افراد، کیفرخواست هایی تهیه کرده و آنها حتما کیفرهای جدی خواهند دید.

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به تحریم پرس تی وی

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به تحریم پرس تی وی از سوی غرب واکنش نشان داد و گفت:‌شبکه پرس‌تی‌وی با وجود اینکه رقبای بسیار قدرتمندش از پشتیبانی بسیاری برخوردار است و در یک عرصه نابرابر رقابت می‌کند، با این وضعیت حضور حداقلیش را به لحاظ امکاناتی نمی‌توانند تحمل کنند. شبکه‌های برون مرزی ایران چون تجربه و آمادگی لازم را دارند، حتما از این وضعیت عبور خواهند کرد.

تورم تولید کننده کاهش داشته است

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش تورم تولید کننده خبر داد و تصریح کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت همچنان با افزایش تولید همراه است. نرخ رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس هستند و این شرکت‌ها ۵۰ درصد تولید را انجام می‌دهند، در شهریور ۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد تولید داشته‌اند و در مهرماه به ۷.۷ درصد در مهرماه رسیده است.

آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور تصویب شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور درجلسه هیات وزیران خبر داد و افزود: با تشکیل کارگروهی که دبیرخانه‌اش بانک مرکزی است جهت مدیریت مناسب‌تر در این جهت، امیدواریم موثرتر از گذشته در مدیریت بازار ارز عمل شود.

برخورد با اخلالگران در نظم مدرسه براساس قانون رسیدگی به تخلفات

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره بی‌نظمی‌ها و برخی اقدامات هنجارشکنانه در مدارس تاکیدکرد: در این رابطه قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد و مطابق با آن رسیدگی و برخورد می‌شود. اعتقاد دارم باید قانون در مدرسه رعایت شود و معلمان هم الحمدلله خوب رعایت کردند.

بالغ بر ۵۰۰ میلیارد به اموال عمومی آسیب وارد شده است/ سطل‌های زباله ۷ میلیون قیمت دارند

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به اینکه در حوادث اخیر چقدر به اموال عمومی آسیب وارد شده، اعلام کرد: این رقم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، تصریح کرد: سطل‌های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ نجات در راستگویی است، سطل‌های زباله ۷ میلیون قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وضعیت آبی تهران سخت است

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو درباره وضعیت آبی و بارندگی کشور ، اظهار کرد: امیدواریم در آینده شاهد بارش بهتری باشیم و وضعیت سدها بهتر شود، ولی در شرایط موجود به خصوص در تهران وضعیت سختی به لحاظ آبی داریم و از مردم تقاضا داریم با مدیریت خوبی که دارند، کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دولت ۳۰ نوع حمایت جدید برای پشتیبانی از کسب‌وکارهای اینترنتی در نظر گرفته است

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اعلام اینکه در دولت آیین‌نامه‌ای برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و پلتفرم‌هایی که میزبان این کسب‌وکارها هستند به تصویب رساندیم، گفت: ۳۰ نوع حمایت و قابلیت جدید در آیین‌نامه حمایتی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی پیش‌بینی شده و از تسهیل صدور مجوز تا معافیت مالیاتی در آن، آمده است.

همچنین در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد،‌ آیین نامه اجرایی طرح ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین المللی تصویب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان