بازدید 2364

ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان

اگر قصد خرید ورق استیل را دارید، با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع استیل از جمله ورق استیل 304 آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 16 November 2022

انسان‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای نشان‌دادن ثروت و قدرت خود هستند. ساخت سازه‌های بزرگ نیز یکی از این راهکارها است که افراد می‌توانند از آن به‌عنوان برگ برنده‌ای در رقابت با ثروتمندان استفاده کنند. آسمان‌خراش‌ها، اهرام قرن بیستم به‌حساب می‌آیند و احتمالا اولین باری که از فولاد ضد زنگ در معماری بلندترین ساختمان‌ها استفاده شده است، مربوط به همین زمان بوده است؛ همچون ساختمان‌های امپایر استیت در شهر نیویورک در سال 1931 و مانند برج کرایسلر در سال 1930. ساختمان کرایسلر رکورد بلندترین ساختمان جهان را در اختیار داشت البته این رکورد تنها برای چند ماه وجود داشت؛ ولی فولاد ضد زنگ آن و سبک آرت دکوی ظریف و پر زرق و برق آن، سبب شده تا این برج به یکی از برج‌های بین‌المللی و ماندگار در میان آسمان‌خراش‌های کلاسیک تبدیل شود.

ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان 

شاید فکر کنید که تنها چند سال است که از استیل ضد زنگ در نمای ساختمان استفاده می‌کنند اما کاربرد فولاد ضد زنگ در ساختمان‌سازی و معماری سابقه طولانی دارد. برای ساخت دستگیره‌های در، نرده پله‌ها و حتی لوله‌ها، استیل ضد زنگ را بکار می‌برند. البته امروزه استفاده از این محصول در صنعت معماری در حال گسترش است. حتما شما هم چشمتان به ساختمان‌هایی افتاده است که در نمای بیرونی آن‌ها از استیل استفاده شده است و مجذوب زیبایی آن‌ها شده‌اید. در این مطلب از استیل رخ قصد داریم به بررسی ویژگی‌های ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان بپردازیم. پس اگر قصد خرید ورق استیل را دارید، با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع استیل ازجمله ورق استیل 304 آشنا شوید.

خرید ورق استیل از استیل رخ و استفاده آن در معماری چه مزایایی دارد؟

امروزه ورق‌های استیل در معماری، کاربرد بسیاری دارند. تنوع بسیار زیاد این محصولات سبب شده است تا معماران این ورق‌ها را با زیبایی و ظرافت در طراحی نمای ساختمان بکار ببرند. فولاد ضد زنگ خصوصیات و مزایای زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 

ورق‌های استیل در برابر خوردگی، آتش، حرارت و ضربه مقاوم هستند و استحکام بالایی دارند. طول عمر این محصولات زیاد است و پایداری بالایی دارند. ظاهر زیبای ورق‌های استیل و سطوح صاف آن‌ها سبب شده تا مانند آینه بدرخشند. این محصولات به روکش نیاز ندارند و تمیز کردن آن‌ها به‌راحتی قابل انجام است همچنین آنتی‌باکتریال هستند و از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارند. ورق‌های استیل بسیار سبک و کم وزن هستند و به‌راحتی می‌توان نصب آن‌ها را انجام داد. شکل‌پذیری بالا و انعطاف‌پذیری این محصولات موجب استفاده راحت آن‌ها در نمای ساختمان می‌شود. همچنین عدم فرسایش و زنگ‌زدگی از ویژگی مهم دیگر این ورق‌ها به‌حساب می‌آید. ورق‌های استیل در برابر حرارت و صدا عایق هستند.

نحوه تولید ورق کامپوزیت استیل

فولاد ضد زنگ به شکل پانل‌های روکش شده به کشور وارد می‌شوند. در مرحله اول، شروع به پاک‌کردن ناخالصی از روی آن‌ها می‌کنند و برای افزایش چسبندگی، سطح آن را با نواری از اکسید می‌پوشانند. در مرحله بعد ورق استیل را به یک اتاق می‌برند که هیچ‌گونه گردوغباری نداشته باشد و بعد روکش‌کاری آن را با تجهیزاتی دقیق انجام می‌دهند تا کیفیت و زیبایی قابل قبولی را به دست آورد.

سپس برای تولید انواع ورق استیل ازجمله ورق استیل 304 علاوه بر صاف کردن ورقه‌ها، با ایجاد گرما قدرت آن‌ها را بین 6 تا 12 برابر می‌افزایند. حال به کمک چسب قوی دو پانل جلویی و عقبی را بهم متصل می‌کنند و در انتها پس از صیقلی کردن ورقه‌ها، اندازه آن‌ها را باتوجه‌به استانداردها مشخص می‌کنند. 

نصب ورق‌های استیل به چند روش انجام می‌شود؟

ورق‌های کامپوزیت استیل با استفاده از دو روش ثابت و ریلی قابل نصب هستند. در روش ثابت، اتصال ورقه‌های استیل به سطح یا زیر سازه توسط پرچ، نبشی‌ها و پیچ انجام می‌شود. بنابراین دیگر قابلیت جابه‌جایی و حرکت ندارند.

در مقابل در روش ریلی، طراحی ورق‌های کامپوزیت به‌گونه‌ای انجام می‌شود که بتواند روی ریل‌های آلومینیوم یا پروفیل حرکت کند. در این روش درصورتی‌که یکی از ورق‌ها با مشکل روبرو شد، به‌راحتی می‌توان آن را ورق سالم جایگزین کرد.

آشنایی با انواع ورق استیل از جمله ورق استیل 304

ورق استیل ضد زنگ شامل دو گروه استیل بگیر (سری 400) و استیل نگیر (سری 300) است. نام‌گذاری این ورق‌ها بر اساس خاصیت مغناطیسی آن‌ها صورت می‌گیرد. ورقه‌های استیل بگیر دارای کروم بیشتر و نیکل کمتر هستند و به همین دلیل خاصیت آهنربایی دارند؛ اما در ورقه‌های استیل نگیر این‌گونه نیست.

در ورق‌های با گرید 400 می‌توان ویژگی جذب شدن در آهنربا را مشاهده کرد؛ ولی در ورق‌های سری 300 این خاصیت وجود ندارد. اگر قصد خرید آنلاین استیل را دارید باید بدانید که برای انتخاب نوع استیل باید به محل قرارگیری ساختمان توجه کنید. ویژگی هر استیل منحصربه‌فرد است و بسته به ترکیبات و ویژگی‌ها، قیمت آن مشخص می‌شود.

ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان

بررسی انواع ورق استیل نگیر (گرید 300)

ورق استیل نگیر به سه دسته ورق استیل 304، ورق ضد زنگ 316 و ورق ضد زنگ 321 تقسیم می‌شود که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

ورق استیل 304

این نوع ورق استیل مقاومت و سختی بالایی دارد و به همین دلیل در صنعت و ساختمان بسیار پرکاربرد است. ورق استیل 304 در برابر رطوبت نیز دوام خوبی دارد. همه این ویژگی‌ها آن را به رایج‌ترین ورق‌های استیل در بازار تبدیل کرده است.

ورق ضد زنگ 316

خاصیت اصلی این ورق‌ها، ضد اسیدی بودن است که سبب شده تا در صنایع پزشکی، دریایی و غذایی کاربرد داشته باشند. از این محصولات در صنایع لبنی، خطوط گالوانیزه، ساخت حوضچه‌های اسیدی در کارخانه‌ها و خطوط تولید کنسرو استفاده می‌شود.

ورق ضد زنگ 321

در ترکیب ورق ضد زنگ 321 از تیتانیوم استفاده شده است به همین دلیل در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند.

بررسی انواع ورق‌ استیل بگیر (گرید 400)

ورق استیل بگیر یا گرید 400، به سه دسته 410، 420 و 430 تقسیم می‌شود.

ورق استیل 410

این نوع ورق ها در برابر سایش مقاوم هستند؛ ولی دوام خوبی در مقابل خوردگی ندارند.

ورق استیل 420

خاصیت این ورق‌ها قابلیت پولیش بالا است که سبب شده تا در ساخت لوازم آشپزخانه همچون چاقو، چنگال و قاشق پرکاربرد باشند.

ورق استیل 430

این نوع ورق استیل دارای انعطاف و شکل‌پذیری بالایی است و با حرارت کم فرم می‌گیرد؛ در نتیجه مقاومت بالایی در برابر خوردگی ندارد. به همین دلیل این ورق در محیط‌های سرپوشیده همچون تزئینات اتومبیل و یا دکوراسیون داخلی منزل بکار می‌روند.

ورق استیل مناسب برای نمای ساختمان

خرید ورق استیل 304 و انواع دیگر از شرکت استیل رخ

درصورتی‌که قصد خرید آنلاین استیل را دارید، می‌توانید از مشاوران شرکت استیل رخ مشاوره بگیرید و یا وب سایت این شرکت به نشانی www.steelrokh.com مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی