زیرساخت‌های صعود بورس فراهم است

محسن موسوی گفت: بازار سرمایه اعداد بزرگی را تجربه کرده و حجم سرمایه‌گذاری و خرید و فروش روزانه بالایی داشته است. بنابراین، بورس زیرساخت‌های لازم برای رشد را دارد و فقط باید متغیرهای آن تثبیت شود تا مسیر بازار به سمت و سوی مثبت پیش برود.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 15 November 2022

به گزارش بورس تابناک، محسن موسوی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی آمادگی بورس تهران برای شروع یک روند صعودی پایدار پرداخت و به بورسان گفت: یکی از دلایل شروع موج صعودی جدید، رقابتی بود که برای خرید بلوک سهام شرکت خلیج فارس صورت گرفت و به نوعی این سیگنال را به بازار مخابره کرد که شرکت‌ها از موجودی نقد و دارایی مناسبی برخوردار هستند که تاکنون پارک شده‌ بودند و اکنون می‌توانند با ورود دوباره به بازار سهام، بورس تهران را به یک مدار صعودی جدید هدایت کنند.

وی افزود: همچنین افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها هم در رشد بازار بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازار سرمایه از لحاظ ساختاری آماده صعود است، عنوان کرد: بازار سرمایه اعداد بزرگی را تجربه کرده و حجم سرمایه‌گذاری و خرید و فروش روزانه بالایی داشته است. بنابراین، بورس زیرساخت‌های لازم برای رشد را دارد و فقط باید متغیرهای آن تثبیت شود تا مسیر بازار به سمت و سوی مثبت پیش برود.

به گفته موسوی؛ بازار پتانسیل رشد را دارد اما ریسک‌های سیاسی، بودجه‌ای و... وجود دارد که نمی‌توان از آن پرهیز کرد. با توجه به فصل بودجه اخبار مثبت و منفی هم تاثیر بسیاری بر بازار دارد اما بازار سرمایه مستعد رشد است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های دولت به نظر می‌رسد کسری بودجه برای سال آینده بیشتر از سال جاری باشد بنابراین دولت باید بهترین روش را برای جبران کسری بودجه در پیش گرفته و آن را پوشش دهد.

وی معتقد است که احتمال تکرار تجربه تلخ سال ۹۹ دور از ذهن است زیرا دولت، سازمان بورس و ارکان‌های مربوطه، با آگاهی بیشتری روند بورس را دنبال می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که در مسیر صعودی یا نزولی، شتاب سال ۹۹ و پس از آن تجربه شود./سنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار