بازدید 25499
۷

پیش‌بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان سال

یک کارشناس اقتصادی گفت: پیش‌بینی من این است که با توجه به شرایط کنونی، بازار مسکن به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 15 November 2022

به گزار«تابناک» به نقل از غلامرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با تحلیل بازار مسکن در نیمه دوم سال اظهار داشت: تحلیل مشکل است، چون عوامل متعددی مثل بازارهای دیگر، در بازار مسکن موثر است. مسایل بین‌المللی، وضعیت بازار ارز، مسایل داخلی کشور، همه و همه دست به دست هم می‌دهد و آثار متفاوتی روی بازار مسکن می‌گذارد.

وی افزود: اما به طور کلی سیاست‌هایی که تاکنون دولت به‌کار برده، روی عرضه و تولید اثر منفی گذاشته است. زمانی هم که عرضه کم شود، در میان‌مدت و حتی کوتاه‌مدت باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود؛ به خصوص این‌که تورم هم به شدت بالا باشد. بنابراین پیش‌بینی من این است که با توجه به شرایط کنونی، بازار مسکن به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد.

مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست‌هایی که در عرضه مسکن اثر منفی داشته است، تصریح کرد: سخت‌گیری‌ها و فشارهایی که به سازندگان و سرمایه‌گذاران مسکن وارد می‌شود، مالیات‌های سنگین و جریمه‌ها و تنبیه‌های متعدد را در حوزه مسکن شاهد هستیم. از یک طرف می‌گویند مسکن جای سرمایه‌گذاری نیست و از طرف دیگر، بورس مسکن را راه‌اندازی می‌کنند. این سیاست‌های متضاد را من نمی‌دانم چگونه می‌شود تعریف کرد.

سلامی افزود: صندوق املاک و مستغلات که افتتاح شد، خیلی خوب است که مردم روی ملک سرمایه‌گذاری کنند. اما از آن طرف که سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌گویند سوداگر هستند و قیمت ملک را بالا می‌برند. سرمایه‌گذاری روی ملک ضروری است و خود یک تقاضای مهم در بازار مسکن است. وقتی این بخش را تنبیه می‌کنید و فشار می‌آورید، به طور طبیعی میل به سرمایه‌گذاری کم می‌شود و تولید سازنده هم پایین می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۷
متاسفانه ملک در ایران همیشه بعنوان یک کالای سرمایه ای و نه مصرفی قلمداد شده و در نتیجه سوداگری در این صنعت و البته عوامل دیگر باغث افزایش بی رویه قیمت شده است.
اتفاقا راه اندازي بورس مسكن از يك طرف هم باعث ايجاد شفافيت در اين بازار خواهد شد و از طرف ديگر زمينه را براي تقاضاي سرمايه گذاري در اين بازار كاهش خواهد داد.
دولت خوب کار کرده وعده ساخت چهار میلیون مسکن داده دیگه چی کار باید میکرد؟! متاسفانه چوب انتخاب غلط در هست سال گذشته را میخوریم البته انتخابی که عده ای مردم ثروت مند کردند و چوبش رو متوسط های جامعه خوردند. به خاطر غرب گدایی به این روز افتادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
درست است. این دولت باید وعده می داد که داد. اجرایش هم بماند برای دولت های بعدی
یک کارشناس اقتصادی گفت: پیش‌بینی من این است که با توجه به شرایط کنونی، بازار مسکن به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد.
ببینم شما از وابستگان بانک ها و یا دلالان نیستید؟ اخوی پول نیست تو میگی میره بالا.........................
فوم ساختمانی به 450 هزار تومان رسیده یعنی فاجعه !!!1 در شرایط فعلی که دولت بخاطر اعتراض مردم نمی تواند قیت حاملهای انرژی را افزایش دهد چراغ خاموش قیمت سایر محصولاتی که از چشم عموم دور ماندره است اضافه میکند.
این کارشناس غیب گویی کرده.
اینو همه می دونند که همه چیز دوباره بالا میره و مسکن هم یکی از اونهاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل