بازدید 6201
بازیکنان بزرگ دنیا دوست ندارند به یونایتد بیایند

رونالدو: منچستر بمن خیانت کرد، تن‌هاخ محترم نیست!

من برای تن‌هاخ احترام قائل نیستم، چون او هم برای من احترامی قائل نیست. نمی‌دانم چرا وین رونی آن‌قدر شدید از من انتقاد کرد. شاید به خاطر این است که بازنشسته شده و من هنوز دارم در سطحی بالا بازی می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 14 November 2022
کاسه صبر ستاره پرتغالی از وضعیتش در منچستریونایتد سرانجام لبریز شد و به تیمی که دو دوره در آن بازی کرده، انواع و اقسام برچسب‌ها را زد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کریستیانو رونالدو در مصاحبه‌ای 90 دقیقه‌ای با پیرس مورگان ستون‌نویس نشریه سان که بدون شک بی‌پرواترین مصاحبه او در تمام دوران بازیگری‌اش بوده است، منچستریونایتد را به خیانت در حق خود متهم کرد و مدعی شد که در حال سپری کردن سخت‌ترین دوران زندگی‌اش هست.

رونالدو: منچستر بمن خیانت کرد، تن‌هاخ محترم نیست!

رونالدو که از زمان بازگشتش به منچستریونایتد در تابستان سال گذشته، مقطع کوتاهی زیر نظر سولسشایر و پس از آن زیر نظر رالف رانگنیک کار کرد، از تابستان امسال که اریک تن‌هاخ هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفت، روزهای جالبی را سپری نکرده و به نیمکت‌نشینی دائمی تبدیل شده است و ظاهراً هم همین موضوع او را بیش از هر چیز دیگری عصبانی کرده است.

رونالدو چندی دیگر باید برای حضور در جام جهانی 2022 راهی قطر شود، در ابتدای مصاحبه خود درباره سه مربی دوره دوم حضورش در منچستریونایتد صحبت کرد و رانگنیک را زیر سؤال برد؛ مرد آلمانی که با وجود مربیگری نکردن در بیش از یک دهه هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفت. او گفت: نمی‌دانم چطور می‌شود که شما حتی مربی نیستید و سرمربی منچستریونایتد می‌شوید؟ من تا قبل از آمدنش به منچستریونایتد هرگز چیزی درباره او نشنیده بودم.

رونالدو سپس درباره تن‌هاخ صحبت کرد، مرد هلندی که او را به خاطر خودداری‌اش از رفتن به میدان در دقایق پایانی بازی برابر تاتنهام مجازات کرد. او گفت: من برای تن‌هاخ احترام قائل نیستم، چون او هم برای من احترامی قائل نیست. کسی که به من احترام نگذارد، مورد احترام من هم قرار نخواهد گرفت.

بخشی دیگر از زمان مصاحبه رونالدو صرف پاسخ دادن به انتقادات هم‌تیمی سابقش وین رونی شد که چند ماه به صورت علنی از بازیکن پرتغالی ایراد گرفت و به سران منچستریونایتد هم توصیه کرد که هر چه زودتر رونالدو را از تیم‌ کنار بگذارند. رونالدو به صورت غیرمستقیم رونی را به حسادت ورزیدن متهم کرد و گفت: نمی‌دانم چرا وین آن‌قدر شدید از من انتقاد کرد. شاید به خاطر این است که بازنشسته شده و من هنوز دارم در سطحی بالا بازی می‌کنم. نمی‌خواهم بگویم که من از او خوشتیپ‌تر هستم، هر چند که این هم یک حقیقت است.

یکی از اتفاقات تلخی که در دومین دوره بازیگری رونالدو در من‌یونایتد رخ داد؛ از دست دادن یکی از دو فرزند دوقلویش در بدو تولد بود. بسیاری از اهالی دنیای فوتبال و حتی هواداران تیم‌های رقیب به خاطر این حادثه تلخ با رونالدو ابراز همدردی کردند. لیورپولی‌ها هم جزو این دسته بودند که این موضوع رونالدو را غافلگیر کرد. آنها در دقیقه هفتم اولین بازی خانگی تیم‌شان بعد از این اتفاق در ورزشگاه آنفیلد شعار معروف‌شان «هرگز تنها نخواهی ماند» را برای رونالدو سر دادند. ستاره شماره 7 منچستریونایتد، در واکنش به این اتفاق گفت: هرگز انتظارش را نداشتم که چنین کاری را از آنها ببینم. همدردی خانواده سلطنتی (انگلیس) هم واقعاً تأثیرگذار بود. باشگاه (منچستریونایتد) اما کمتر از چیزی که انتظار داشتم با من همدردی کرد. به خصوص در ماه جولای که به خاطر بستری شدن دختر سه‌ماهه‌ام در بیمارستان مجبور بودم بیشتر در کنار همسرم باشم (و به همین دلیل هم نتوانست به موقع در اردوی پیش فصل تیم حاضر شود). حتی زمانی هم که دلیل تأخیرم برای حضور در تمرینات را توضیح دادم هم مدیران اجرایی ارشد باشگاه به درستی آن شک داشتند و این احساس بدی در من به وجود آورد و سبب شد که ضربه بخورم. خانواده برای من همه چیز است. خانواده برای من مهمترین چیز بوده و با اتفاقی که امسال بر من گذشت، اهمیتش چندین برابر هم شد. رفتاری که باشگاه در این مدت با من داشت، باعث شده احساس کنم که از سوی آن مورد خیانت واقع شده‌ام. باشگاه مرا به گوسفندی سیاه (اصطلاح معادل گاو پیشانی سفید) تبدیل کرده که هر وقت شکست خورد و دچار ناکامی شد، مشکلات را متوجه آن بداند.

ستاره 37 ساله شیاطین سرخ در اولین بازی‌اش پس از بازگشت به منچستریونایتد که تیمش 4 بر یک نیوکاسل را در هم کوبید، دو گل زد و از سوی الکس فرگوسن که روی سکوهای ورزشگاه اولدترافورد حضور داشت و همین‌طور مادرش که اشک شوق می‌ریخت تشویق شد. تا ساعت‌ها پس از بازی نیز هواداران دو آتشه منچستریونایتد شعار زنده‌باد رونالدو را سر می‌دادند.

در همان ساعات هم‌تیمی‌اش مارکوس رشفورد هم توئیتی با این مضمون زد: «انگار که هرگز نرفته بوده». اوقات خوب رونالدو در من‌یونایتد اما خیلی زود به پایان رسید و ضرباتی غیرمنتظره به او وارد آمد تا متوجه شود که این منچستریونایتد با تیمی که سال 2009 آن را ترک کرد خیلی فرق دارد، البته تعبیر خود او از این تفاوت، روی کار آمدن افرادی در باشگاه است که نسبت به مدیران و دست‌اندرکاران سابق باشگاه بسیار ناکارآمدتر هستند و نتیجه‌اش افت کیفیت امکانات تمرینی باشگاه از استخر و سالن بدنسازی گرفته تا آشپزخانه و رژیم غذایی باشگاه و ... است.

ستاره سابق یوونتوس در این بازی گفت: پیشرفتی که باشگاه داشته صفر بوده است. از زمانی که سرالکس فرگوسن از تیم رفت، من هیچ پیشرفت و تحولی در باشگاه ندیدم. هیچ چیزی تغییر نکرده است.

یکی دیگر از مسائلی که رونالدو را از وضعیت فعلی منچستریونایتد ناراحت می‌کند، رویکرد بازیکنان جوان تیم است که به عقیده او هیچ میلی برای استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های هم‌‌تیمی باسابقه‌شان نشان نمی‌دهند. دلیل دیگر ناراحتی رونالدو، بی‌میلی بازیکنان بزرگ دنیا برای پیوستن به منچستریونایتد است که شانس این تیم برای کسب جام را کمتر کرده است.

او تأکید کرد: من فکر می‌کنم که هواداران باید با واقعیت روبرو شوند. من همیشه بهترین‌ها را برای باشگاه خواسته‌ام. به همین دلیل هم اصلاً به منچستریونایتد آمدم. بعضی از افراد اما در داخل باشگاه باورهای ذهنی دارند که مانع از رسیدن ما به سطح تیم‌هایی مانند سیتی، لیورپول و حتی در حال حاضر تیمی مانند آرسنال فعلی می‌شود. به نظر من باشگاهی در جایگاه و هیبت منچستریونایتد باید جزو سه تیم برتر لیگ باشد و متأسفانه در حال حاضر چنین وضعیتی را نمی‌بینم.

کریستیانو رونالدو , تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

تنفر رونالدو از شکست و واکنش‌های تند او به باخت تیمش از کسی پنهان نبوده است. او بدون هیچ تعارفی گفت که دوست دارد در محیطی کار کند که اطرافیانش هم مانند او رویکرد پیروزی‌طلبی داشته باشند، موردی که به نظرش اکنون در منچستریونایتد وجود ندارد و این هم مستلزم برداشتن قدم‌هایی بلند برای اصلاح این وضعیت در اولدترافورد است.

کاپیتان تیم ملی پرتغال با اشاره به این موضوع گفت: همان‌طور که پیکاسو گفت، باید خراب کرد تا از اول ساخت (جمله دقیق پیکاسو: خلق هر چیزی با یک نوع تخریب آغاز می‌شود) و اگر بدانم که درست شدن تیم با ضربه خوردن من آغاز می‌شود، مشکلی نیست. من عاشق منچستریونایتدم و هوادارانش را دوست دارم، چون آنها همیشه طرف من بوده‌اند اما اگر باشگاه می‌خواهد کاری متفاوت انجام دهد، باید خیلی چیزها را تغییر دهد.

سوال بعدی که از رونالدو پرسیده شد چنین مضمونی داشت: «نظر سرالکس فرگوسن درباره وضعیت فعلی منچستریونایتد چیست؟» که ستاره پرتغالی اینگونه به آن پاسخ داد: «او بهتر از هر کسی می‌داند که باشگاه در مسیری قرار ندارد که لایقش است. من هم می‌دانم. همه این را می‌دانند. اگر در این بین افرادی هم هستند که چنین چیزی را نمی‌بینند به خاطر این است که خودشان نمی‌‌خواهند ببینند. این عده کور هستند.

با همه ناراضایتی‌ها از وضعیتی که در منچستریونایتد دارد، رونالدو تأکید کرد که این باشگاه و هوادارانش همیشه در قلب او خواهد بود. او گفت: هواداران مهمترین بخش فوتبال هستند. ما برای آنها بازی می‌کنیم. آنها همیشه حامی من بوده‌اند. این را هر بار که از خانه بیرون می‌روم و در خیابان‌ها قدم می‌زنم، احساس می‌کنم. آنها به طرفم می‌آیند تا بابت کارهایی که در فوتبال انجام داده‌ام تحسینم کنند. هواداران برای من مهمترین بخش فوتبال هستند؛ به همین دلیل هم الان این مصاحبه را انجام می‌دهم، چون فکر می‌کنم که الان زمان مناسبی است تا بگویم که در فکرم چه می‌گذرد.

رونالدو در بخش مهمی از گفت‌وگویش با مورگان با اشاره به آینده‌اش در منچستریونایتد، خاطرنشان کرد: فعلا که جام جهانی قطر در پیش است و من هم تمرکزم روی ارائه بهترین عملکرد در تیم ملی پرتغال خواهد بود. وقتی از جام جهانی برگردم، با سران منچستریونایتد صحبت خواهم کرد تا راهی برای حل اختلافات پیدا کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل