بازدید 10907
۷

قطارهای جدید به مترو تهران می‌آیند

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از آماده به‌کار شدن چهار رام قطار به‌رغم کمبود منابع مالی در مترو پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 12 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حامد عباسی‌نامی از آماده به‌کار شدن چهار رام قطار به‌رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی‌ها و منابع موجود خبر داد و گفت: آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری مترو با ۷۰ درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچ‌گاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط متروی تهران، ضریب ایمنی حرکت قطارها افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطارها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط ۵ و دو رام قطار برای خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطارهای مترو در تعمیرگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل با کیفیت هستند، اظهار کرد: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان صرفه جویی کنیم.

عباسی‌نامی با اشاره به اینکه مترو سیستمی است که برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد و انجام تعمیرات و اورهال قطارها و تجهیزات آن ضروری است، گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها یکی از مهم‌ترین مطالبات مسافران است اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره‌ای و اساسی قطارها بستگی دارد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عملیات تعمیر و نگهداری قطارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم، امکان کاهش سرفاصله قطارها در خطوط بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه حتماً باید قطارها اورهال شوند، ادامه داد: اورهال قطارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل آغاز شده؛ اما این کار نیازمند تأمین قطعات است و برای تأمین قطعات نیز باید تأمین مالی صورت گیرد.

عباسی‌نامی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۲۲ واگن مربوط به خط ۵ و ۴۶ رام قطار برای خطوط درون شهری، به‌صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال این قطارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای این ۴ قطار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده در این قطارها خارجی بود و ۷۰ درصد دیگر قطعات از تولیدات داخلی تأمین شده که منجر به کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی شده است.

وی در پایان به قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تأمین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات سازمان بازرسی به بندهای این قرارداد اشاره کرد و گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی غیر قابل رفع در حال تعیین تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
لطفا در راه خدا قطار های کهنه مترو را به اهواز بدهید اهواز مترو ندارد فاظلاب ندارد هوا ندارد امنیت ندارد وسایل نقلیه عمومی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
چرا دست دوم ؟
اگر مسئولین دست از اختلاس بردارند نو میشه به اهواز داد
ناشناس
| - |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مساله اهواز داخلی است
بودجه و منابع خوبی دارد، ولی مدیران خوزستان ناتوانند
نگید اینجوری ادم ناراحت میشه.
درود بر خوزستان جوانمرد و استوار.
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
همین اندازه که گفتند اتوبوس های جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شد کفایت می کند دیگر لزومی ندارد دروغ اضافه شدن واگن به مترو را هم به آن بیافزایند. متأسفانه هیچکدام از مسئولین از وسائل نقلیه عمومی استفاده نمی کنند تا درد مردم را بفهمند (البته به شرطی می فهمند که در اوج شلوغی ها آن هم وارد اتوبوس یا واگن مترو با ازدحام جمعیت شوند نه اینکه روی صندلی جا خوش کنند)
خوشحال شدم
واقعا بین این شورای شهر با شورای شهر قبلی تفاوت وجود دارد
خوشحالم از انتخابم
چرا هیچ خبری از افتتاح ایستگاه های جدید نیست؟ تکمیل خطوط 6 و 7 چرا این همه سال زمین مونده؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها