واکنش پلیس به اضافه کردن پلاس به اسم خودروها

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار "سیدتیمور حسینی" اظهار داشت: براساس آمارهایی که در دست داریم حدود ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور وجود دارد که به لحاظ درصدی ۴۷ درصد از کل وسایل نقلیهای که در سطح کشور تردد میکنند را شامل میشود.
وی افزود: سهم کلانشهرها از ۱۷ میلیون وسیله نقلیه فرسوده، حدود ۷ میلیون وسیله است.
سردار حسینی با بیان اینکه نقش وضعیت فنی خودرو در پیشگیری از تصادف به عنوان یکی از قابلیتهای پیشاوقوعی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: بحث فنی و ایمنی خودرو در تصادفات بسیار موثر است چرا که اغلب تصادفات ما تصادفاتی هستند که اگر خودرو این قابلیت را داشت و راننده را در منطقه عدم فرار قرار نمیداد، خیلی از تصادفات اتفاق نمیافتاد.
جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به عدم ارائه مجوز از سوی سازمان استاندارد به تعدادی از خودروهای تولید داخل بیان داشت: یک حرکت خوبی از سوی سازمان استاندارد انجام شده و امیدواریم روی موضع خودشان ایستادگی کنند و اجازه ندهند که خودروهای بی کیفیت با جان مردم بازی کنند.
وی اضافه کرد: موضوعی که الان جا افتاده این است که خودروسازها یک پسوند مانند اس و پلاس به اسم خودروها اضافه میکنند و به اسم محصول برتر، پول گزافتری میگیرند و دوباره مجوز استاندارد هم دریافت میکنند در حالی که هیچ تغییر خاصی رخ نداده است.
سردار حسینی تاکید کرد: شرایط ما در حوزه خودرو اصلا شرایط خوب، قابل قبول و پسندیدهای نیست و خدماتی که در این حوزه ارائه میشود به هیچ عنوان در شأن مردم عزیز کشورمان نیست.
وی در ادامه به وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده در کشور اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون و چهارصد هزار خودروی جدید به چرخه تردد کشور اضافه شده، اما در مقابل فقط ۲۹ هزار خودرو اسقاط شده در حالی که اگر با فرمول چهار به یک هم در نظر بگیریم باید به ازای آن یک میلیون و چهار هزار خودرو، ۲۵ درصد خودرو از رده خارج میشد.
سردار حسینی ادامه داد: فلسفه اسقاط یعنی این که خودروهای فرسوده از سیکل خارج شود و خودروهای نو باکیفیت و ایمنتر وارد چرخه تردد گردد، ولی متاسفانه با اصلاحیهای که مجلس برای ماده مربوط به قانون ساماندهی صنعت خودرو پیشنهاد شده است، باید فاتحه استاندارد، کیفیت، محیط زسیت و ... را خواند.
وی درادامه با اشاره به سن فرسودگی وسایل نقلیه بیان داشت: سن مرز فرسودگی وسیله نقلیه که الان در جریان است بدین معنی است که وسیله نقلیه تا زمانی که گواهی معاینه فنی داشته باشد، میتواند تردد کند که نیاز دارد این قانون به حالت قبلی برگردد و سن فرسودگی وسایل نقلیه به صورت دقیق مشخص شود.
سردار حسینی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به نیمی از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است، اما نمیشود فقط به صورت تحکمی و سلبی با این موضوع برخورد نمود و ضروری است که سیاستهای تشویقی و تسهیلات مناسب ارائه شود تا مالکان وسایل نقلیه فرسوده خودشان ترغیب به اسقاط وسیله نقلیه شوند.
به عنوان یک مکانیک میگویم به هیچ وجه خودروی پلاس یا توربو نخرید فقط بعد از یکسال یا دوسال هر
چند وقت یکبار باید موتور تعمیر اساسی شود.
انحصار در تجارت خودرو و خدماتی چون ارتباطات و مخابرات و از همه بدتر توزیع ارز ناشی از فروش منابع کشور از جمله نفت ریشه تولید و به تبع آن آبادانی را در کشور خشکانیده است!
آیا این درست است که زیرساخت هایی چون نیرو گاه ها و شبکه های توضیع برق و منابع آبی کشور که ملی هستند و با سرمایه های ملی طی سالیان طولانی ایجاد شده اند و مسیرهای انتقال آب که عمومی هستند و زیر ساختهای مخابراتی و فضای فرکانسی که کشور را در اختیار چند اپراتور که هیچ چیز از خود ندارند قرار دهیم تا با شگردهای کاغذ بازانه و صدور قبض های الکی مسخره و مجوزه های بی فایده بلکه مضر به کشور و ملت خسارت وارد کنیم و منابع ملی را با خالی کردن جیب مردم و بازار کشور به جیب رانتخوارانی که با سوء استفاده از ... و تظاهر و استفاده از کلمات قشنگی مثل حمایت از تولید داخل و توسعه پایدار، به انحصار دست یافته اند بریزیم؟؟؟
از زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی درصد بالایی از درآمد ناشی از فروش نفت کشور ما به صندوقی به اصطلاح ذخیره ارزی و بعد توسعه ملی واریز شده است. الآن من به عنوان یک ایرانی شاغل و مسئول یک خانواده متوسط از امرار معیشتم بصورت عادی درمانده شده ام و به وضوح می بینم که توسعه ارزشمندی هم در کشور اتفاق نیفتاده است! آیا این صندوق ذخیره ملی امروز نباید مشکلات معیشتی ملت را حل کند؟
هرچند استاندارد نیست اما کیفیتش از محصولات فعلی خیلی بهتره
سر همین ترجیح میدم سوار همینی که دارم بشوم
خریدمش ۱۲/۵ میلیون ، الان چرا باید ۳۰۰ و چند میلیون بدهم که به چیزی که نه ایمنی داره و نه کیفیت تازه از کجا بیارم این دول رو؟
برای این دولت و کلا سیستم اهمیتی ندارد روزانه چند نفر بواسطه همین محصولات بی کیفیت زیر خاک میروند و چندین خانواده خاکستر مرگ بر زندگیشان پاشیده میشود. سهامداران از نظام و دولت و شرکت و تامین کننده و ناظر و استاندارد و ... به پولشون برسند اینکه لقمه یشان را به جای روغن به خون مردم میزنند و میل میفرمایند نوش جانشان .





