بازدید 7518

شورای رقابت مخابرات را محکوم کرد

شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه خود در ۱۷ آبان ماه، شرکت مخابرات را به ارتکاب رویه ضدرقابتی در اقدام به درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ 10 November 2022

به گزارش «تابناک»، تسنیم، پیرو وصول شکایت برخی از مشترکین در خصوص اجرا نشدن مفاد مصوبه ۵۰۹ شورای رقابت در ۱۰ مهر ۱۴۰۱، موضوع در جلسه ۵۱۹ شورای رقابت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت. بر همین اساس شورای رقابت رای بر محکومیت شرکت مخابرات ایران به دلیل ارتکاب رویه ضد رقابتی صادر کرد.

گفتنی است موضوع جلسه ۵۰۹ شورای رقابت مبنی بر توقف اجرای مصوبه ۴۶۶ مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شرکت مخابرات ایران و اقدام به درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و اخذ آن از مشترکین بود.

در ماده ۳ مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای رقابت با موضوع "دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت" شرکت مخابرات ایران موظف شده بود با استقرار نظام حسابداری بهای تمام شده، نظام خود را به نحوی اصلاح کند که هزینه تمام شده هر یک از خدمات این شرکت به صورت مجزا و دقیق محاسبه شود و در صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت درج گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۷
باید وجوه با جریمه به مشترکین عودت داده شود. اگر عدالتی وجود داره که شک دارم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
آیا عدالت این است که تعرفه تلفن ثابت ۱۵ سال تغییر نکند؟
لطفا به قبض های ۱۵ سال پیش خودتون یک نگاه بندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
ناشناس 12:09 اتفاقا قبض 15 سال پیش رو چک کردم قبضم اون موقع میومده 1200 تومن الان داره میاد 120 هزار تومن !!!!! یعنی راحت 100 برابر !!!!! بیشتر از این باید بشه ؟؟؟؟؟
سلام
دریافت وجه اضافی از دارندگان تلفن ثابت وجاهت قانونی ندارد . شرکت مخابرات تظهار می دارد که مبلغ بیست هزار تومان بابت ۴۴۴۴ دقیقه هزینه مکالمه تلفن است که مردم می توانند استفاده کنند . امروز دیگر با آمدن تلفن همراه عملا تلفن ثابت کارکرد خودش را از دست داده است . مجلس بایستی در این خصوص ورود کرده و جلوی هزینه اضافی را بگیرد. تخلف دیگر اینکه از تلفن های که اصلا کارکرد ندارد نیز مبلغ بیست هزار تومان دریافت می شود.
حدود یک ماه پیش هم مخابرات محکوم شد و قرار به نگرفتن این پول زور بوده اما ظاهرا زور مخابرات بیشتر است و اما نکته قابل توجه اینکه در صورت حساب های جدید مخابرات شما دسترسی به قبض ندارید و ردیف هزینه های ان نامشخص است.
آهای مسئولین خواب!!
مردم چه جور بگویند که از چنین تصمیمات نابخردانه ای بشدت ناراحت و ناراضی هستند؟؟؟؟
اقدام مخابرات در زورگیری ازشهروندان از 3ماه پیش یک تخلف عادی نیست وعلاوه بر مجازات عمومی وحقوقی شرکت مخابرات بایددادستانی علیه مسئول یا صادرکننده این دستور به عنوان مرتکب جرم خاص کیفرخواست صادرکند وچنان برخوردی با فرد یا افرادخاطی صورت گیرد که امثالشان هم بفهمند مملکت قانون دارد وشهرهرت نیست.
بمنم ماهی 700 میلیارد بدین بعد برین بشینین محکوم کنین باور کنین اصلا ناراحت نمیشم از دستتون.
متأسفانه دو ماهه که مخابرات پول زور برای هزینه مکالمه صوتی میگیره و این کار خود را توجیه میکنه که چه شما استفاده بکنی و نکنی باید پرداخت کنی و در ماه مهر از قراردادن قبض تلفن ثابت در سامانه خودداری می کنه نمی دانم کدام مرجع قانونی باید پاسخگوی ما جامعه طبقه پایین باشه ما که هر روز به هزینه های ما اضافه میشه بدون اینکه ...... ؟
خخخخه این شورا زمانی که چندین سال افزایش قیمت داده نمی شد کجا بود؟ هزینه این ها از کجا تامین میشد؟ لابد با چاپ پول و تورم ان!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
من هم اضافه کنم این شورا برای خودرو هم قیمت میده ولی هیچ وقت رعایت نمیشه . برای لوازم خانگی هم قیمت و حکم می دهد آنهم هیچ وقت رعایت نشد . عملا یک شورای خنثی و بی تاثیر هست .
اگر این شرایط برقرار باشه باید تلفن ثابت ها را به مخابرات پس بدهیم
سلب مالکیت کنید و برگردانید به دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
اونوقت از کجا بیارن بخورن ؟ باید برای هر تنفس اضافه هموطنان هم پول بگیرند .
جالبه پول قبض آب یک ماه 15000 تومان اومده ولی تلفن ثابتی که نه تماسی ازش گرفته شده و نه تماسی دریافت رو 20000 تومان اومده،ما راضی نیستم و حلال نمی‌کنیم،باید یه سازوکاری باشه تلفنی که اصلا تماسی نداره رو عادلانه محاسبه کنند نه اینکه همه رو با هم یه جور حساب کنن
لطفاً کمی انصاف داشته باشید در یک لحظه درآمد مخابرات ایران را به هزاران میلیارد تومان افزایش داده بدون هیچ امکانات جدید کمی انصاف و وجدان بد نیست
شرکت مخابرات در سالهای قبل بابت فروش امتیاز تلفن همراه مبالغی هنگفت از متقاضیان اضافه دریافت کردند ودرفیش های تلفن همراه اعلام نمودند مبلغ اضافی به عنوان سهام به مشتریان عرضه می‌شود ولی خبری نیست حال باافزایش آبونمان تلفن ثابت دست در جیب کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار