بازدید 2021

بیماری‌های فراگیر، بزرگترین چالش پسا سیل در پاکستان

به دنبال وقوع سیل اخیر ویرانگر در پاکستان میزان شیوع بیماری‌هایی همچون مالاریا، وبا و تب دنگی در این کشور به شدت افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 10 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به دنبال وقوع سیل اخیر ویرانگر در پاکستان میزان شیوع بیماری‌هایی همچون مالاریا، وبا و تب دنگی در این کشور به شدت افزایش یافته است، بطوریکه سازمان بهداشت جهانی نسبت به وقوع "موج دوم" فاجعه در پاکستان هشدار داده است.

کارشناسان بهداشتی معتقدند: کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در کنار ازبین رفتن زیرساخت‌های آسیب‌دیده تأسیسات بهداشتی و وجود آب‌های راکد آلوده پس از سیل، خطرات بهداشت عمومی در مناطق سیل زده پاکستان را به طرز نگران کننده‌ای افزایش داده است.

در همین حال پاکستان برای جبران خسارت ۲۸ میلیارد دلاری سیل به اقتصاد این کشور، چشم به حمایت جامعه جهانی دوخته به طوریکه مقامات این کشور در اجلاس‌های بین المللی خواستار حمایت از کشور‌های تحت تاثیر تغییرات اقلیمی شدند.

بانک جهانی اخیرا در گزارشی اعلام کرده درکنار بیماری‌های فراگیر، از دست دادن شغل، تلف شدن دامها، از بین رفتن محصولات کشاورزی و افزایش هزینه‌های زندگی به علت سیل، ۵ تا ۹ میلیون پاکستانی را در معرض فقر شدید قرار داده است.

بررسی‌های میدانی حاکیست در سیل اخیر پاکستان یک سوم زیر ساخت‌های این کشور دچار اسیب شده و بیش از دو میلیون خانه نیز ویران شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار