بازدید 296188
۷

تشنج در جلسه علنی مجلس / واکنش قالیباف

به دنبال تذکر نماینده خمینی‌شهر در جلسه علنی امروز مجلس، صحن پارلمان برای لحظاتی متشنج شد و واکنش رئیس مجلس را در پی داشت.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 09 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در تذکری شفاهی با بیان اینکه این روزها از برخی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود، اظهار کرد: بالاترین رفراندوم را نظام اسلامی از خود ارائه کرد. ۱۴۰۰ سال پیش در صحرای غدیر بالاترین رفراندوم برای ولایت امیرالمومنین (ع) برگزار شد. نظام اسلامی ایران نیز تنها حاکمیتی است که نوع حکومت خود را براساس رفراندوم گذاشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که به برکت نظام آبرو پیدا کرده‌اند، از حرف‌های تفرقه‌انگیز پرهیز کنند. از آزادی و حقوق زنان سخن می گویند و هر جمعه در یک نقطه آشوب ایجاد می‌کنند، اگر مدافع حقوق زنان هستند از حقوق دختر پیامبر (ص) دفاع کنند که حق او را زیرپا گذاشتند. می‌گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود شما هر هفته پشت تریبون نمی‌رفتید تا هرچه که دلتان بخواهد مطرح کنید و هر جمعه شاهد یک فتنه باشیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم همواره در صحنه هستند و ۱۳ آبان رفراندوم دیگری بود که به حقانیت نظام رای داد. حرف‌های تفرقه‌انگیز را تکرار نکنید.

واکنش نمایندگان اهل سنت

به دنبال سخنان نماینده خمینی‌شهر برخی از نمایندگان اهل سنت از جمله جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش از صندلی‌های خود برخاسته و با در دست گرفتن آیین‌نامه مجلس خواستار تذکر شدند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با صدای بلند فریاد می‌زد که این صحبت‌ها درست نیست و باید اجازه پاسخ داده شود، سپس در جایگاه هیات رئیسه حضور یافت و در این خصوص صحبت‌هایی را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت. در ادامه با همراهی جمعی از نمایندگان از جمله نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی، وی به سوی صندلی خود برگشت.

واکنش رئیس مجلس

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و پس از تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: برادران و خواهران و آقای نقدعلی از همه شما تقاضا می‌کنم که به این موضوع توجه داشته باشید که اساس پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار نظام اسلامی و تقویت روحیه استبدادستیزی و آزادگی در کشور در گروی وحدت است. وحدت در بخش‌های قومیتی، مذهبی و ادیانی حائز اهمیت و نماد آن در این مجلس روشن است که همه ادیان و اقوام و مذاهب اینجا دورهم هستند.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه اظهار کرد: طبیعتا هرگونه وحدت‌شکنی آب ریختن به آسیاب دشمن است. اگر به تاریخ سیستان و بلوچستان نگاه کنید همیشه بلوچ‌ها مدافع ایران و استقلال ایران و در خط مقدم مبارزه با استعمار و استکبار بوده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دشمن به دنبال تجزیه ایران است، اعمال دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی عکس العملی در مقابل حرکت‌های انقلاب است، ما باید وحدت را در کشور حفظ کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸۳۹
انتشار یافته: ۷
دشمن از هیچی به اندازه اتحاد مردم ایران وحشت نداره برای همین دائما در حال تفرقه افکنی است ولی عاقبت پیروزی با مردمه
وحدت شکن تر از شما مسوولين توي ايران پيدا نميشه. حاضر نيستيد سرسوزني حرف مخالف نظر خودتون را بشنويد. همه اشتباه مي کنند الا شما. هميشه شرايط حساس است دشمن پشت در است پس همه بايد کوتاه باييند الا شما و ......
اگه ايران تجزيه بشه مقصر اول و اخرش شماييد که هرگز تلاش نکرديد شرايط ايران از حالت حساسي دربياد و هرگز تلاش نکرديد حرف مخالفين را بشنويد و کمي هم در جهت مردم حرکت کنيد
تا هم يه چيزي بهتون مي گن ميگيد شرايط حساسه و حالا بزاريد براي بعد و دشمن پشت دره و ما امنيت براتون اورديم و موشک ساختيم و انرژي هسته اي داريم و توي توليد مقاله چندم دنيا هستيم و ....
ولي هيچ وقت نمي گيد با اين همه اهن و تلپ پس چرا اقتصادمون اينجوريه چرا دزدي از سر و کولمون بالا ميره چرا حتي پلاستيک اشغالمون دو در خونه از گزند فقيران و بيکاران و دزدان در امان نيست چه رسد به جان و مالمون. چرا يه استاد دانشگاه با 15 سال سابقه کار بايد زير خط فقر باشه و يک معلم با 45 سال سابقه کار به 10 برج هم نرسه چه رسد به ته برج
چرا هنوز نماز خوندن و نخوندن حجاب داشتن و نداشتن روزه گرفتن و نگرفتن و ... مساله است توي اين مملکت؟ و چرا به جاي اينکه شماها پاسخگو باشيد، طلبکاريد و ما مردم همچنان بدهکاريم و بايد مواظب شرايط حساس باشيم؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
زیاد حرس نخور بایدن جونت قول داده شما را آزاد حرس نخور منتظر بمان.
یعنی اینقدر بدبخت وخوار شده ایم که دشمن بتواند کشور را تجزیه کند

چرا حرف های‌سخیف دشمن را رییس مجلس تایید میکند

تاکجا ضعف مدیریت
اگر وحدت به معنای واقعی کلمه نه شعاری و زبانی وجود داشته باشد هیچ قدرت بیگانه ای نمی تواند ضربه به ایران عزیز ما وارد کند. طرح مباحث اختلافی و مشغول شدن مسئولان و مردم به مطالب غیر مهم ، خواست دشمن است لذا در درجه اول مسئولان و در مرتبه بعد مردم باید کاملا مراقب باشند تا وحدت به انواع آن ( قومی ، مذهبی،زبانی و ...) دچار خدشه نگردد.
ما هیچ وقت تو شعار ها و خواسته های مردم بلوچستان حرفی از تجزیه ایران نه دیدیم و نه شنیدیم در نتیجه صحبت های آقای قالیباف رییس مجلس بدور از انصاف هستش باید حرف مردم و مخالفین رو شنید ولو اینکه یه عده از اون حرفها ناراضی باشن و بهشون احترام گذاشت
نان پدر و شیر مادر ، حلالت باشه آقای نقد علی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار