بازدید 2803

پیش‌بینی خطر برخی بیماری‌ها در مردان با یک هورمون

کد خبر: ۱۱۴۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 08 November 2022

گروهی از متخصصان انگلیسی در تحقیقات خود به یافته‌هایی دست پیدا کردند که میتواند به پیش بینی احتمال ابتلای مردان به برخی انواع بیماری‌ها کمک کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان انگلیسی هورمونی را شناسایی کردند که میتواند به پیش‌بینی اینکه آیا مردان در آینده به بیماری‌های خاصی مبتلا می ‌شوند یا خیر، کمک ‌کند.

متخصصان در حال مطالعه روی INSL3 هستند که در دوران بلوغ در مردان ایجاد می شود. آنها بر این باورند که INSL3 شاخص اولیه برای پیش‌بینی بیماری‌های مرتبط با سن را ارائه داده و به پزشکان فرصتی می‌دهد تا از بروز بیماری در افراد جلوگیری کنند.

این یافته ها بر اساس آزمایش نمونه خون حدود 3000 مرد در سراسر اروپاست.

تحقیقات نشان می‌دهد که INSL3 توسط آن دسته از سلول‌های تولیدکننده هورمون‌های مردانه ساخته می‌شود که تستوسترون تولید می‌کنند اما برخلاف تستوسترون، در طول زندگی در سطح ثابتی باقی می‌ماند.

محققان بر این باورند که این روشی واضح و قابل اعتماد برای پیش بینی خطر ابتلا به بیماریهاست.

محققان با بیان اینکه سطح INSL3 در خون با بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند ضعف استخوان، دیابت و بیماری قلبی مرتبط است، اظهار داشتند: امیدواریم که این کشف بتواند به مداخله پزشکی زودهنگام برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کمک کند.

به گفته متخصان انگلیسی، درک اینکه چرا برخی از افراد با افزایش سن بیشتر احتمال دارد دچار ناتوانی و برخی بیماری‌ها شوند، حیاتی است چرا که با در نظر گرفتن مداخلاتی میتوان نه تنها طول عمر مردان را افزایش داد بلکه با بالا رفتن سن از زندگی سالمی برخوردار شوند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، متخصصان تاکید کردند: کشف این هورمون گام مهمی در درک این موضوع است و راه را برای کمک به افراد و کاهش بحران مراقبتی در سطح جامعه هموار کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر